p0li

Pionier e-mobilności
@slaveq się pomylił. P jest na prawej manetce (czyli ręka, w której trzyma się łyżkę :p) i trzeba ten przycisk przytrzymać chwilę dłużej.
z prawą manetką ma to już więcej sensu
a najlepiej żeby to ktos przetestowal (na pustej drodze najlepiej) czy jest to w ogóle fizycznie możliwe
ps. ja w swoim tofiku już testowalem - dziala jak złoto i praktycznie każdy w kabinie ma dostęp do tego hebelka
 

danielm

Pionier e-mobilności
P jest na prawej manetce.
Tesla nie ma szans osiągnąć 3g, raczej 1g max.
Ja dopytam - a co byś zrobił w ICE w takiej sytuacji? Zwłaszcza nowoczesnym ICE z automatyczną skrzynią biegów i elektronicznym postojowym?

Dodam, że miałem tego typy sytuację kiedyś w wynajętym dostawczaku ICE - pedał gazy blokował się po wciśnięciu ale hamulce spokojnie sobie poradziły z zatrzymaniem auta.
Przy czym nawet wtedy pedał blokuje się w jednym położeniu, a nie jest naciskany coraz mocniej podczas przyśpieszania.

Były już takie filmiki w necie i zawsze okazywało się, że ktoś klepał zły pedał. Dlaczego media nie piszą o takich wypadkach w ICE? Bo tam zbyt łatwo to wytłumaczyć, bo nie ma "magii autopilota i FSD".
gdzieś czytałem że rocznie w usa jest kilkaset pozwów przeciwko producentowi auta w którym ktoś spowodował wypadek "naciskając hamulec" a wjechał komuś w dom czy coś. wypadków takich jest znacznie więcej. oczywiście nigdy to nie jest wina producenta auta, zawsze ktoś pomyli pedały. jest tylko jeden przypadek mi znany kiedy producent przegrał sprawę. dywanik się komuś zawinął pod pedałem i oczywiście to wina producenta który musiał wymienić dywaniki w pierdyliardzie samochodów.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Tak na prawej manetce która jest po lewej stronie pasażera. Przepraszam najmocniej ale dla mnie jest wczesny poranek właśnie :D. Należy przycisk przytrzymać.
Swoją drogą to ciekawe jak jest w Teslach z kierownicą po prawej stronie (na ruch lewostronny). Ktoś wie? P jest wtedy niedostępne dla pasażera bo również znajduje się po prawej stronie, czy manetki są w odbiciu lustrzanym w stosunku do Tesli wyprodukowanych na kraje o NORMALNYM ruchu ulicznym (prawostronnym :) )?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wprawdzie jeździłem w ruchu lewostronnym autem innym niż Tesla, ale manetka kierunkowskazów była po prawej stronie (odbicie lustrzane). To było kompletne kretyństwo. O ile przestawienie się i jazda drugą stroną drogi zajęła mi 15 minut, o tyle przestawienie się i klikanie drugą ręką żeby włączyć kierunkowskazy zajęło mi jakieś 2-3 dni. Oczywiście po powrocie do PL pierwsze co zrobiłem to wycieraczkami sygnalizowałem zjazd z ronda...
 

Michal

Moderator

nabrU

Moderator
@vwir
Można wiedzieć w jakim to samochodzie i kraju było, bo coś blisko bajkopisarstwa jesteśmy?
Obsługa manetek wokół kierownicy we wszystkich znanych mi modelach samochodów LHD i RHD jest taka sama.
 

p0li

Pionier e-mobilności
@vwir
Można wiedzieć w jakim to samochodzie i kraju było, bo coś blisko bajkopisarstwa jesteśmy?
Obsługa manetek wokół kierownicy we wszystkich znanych mi modelach samochodów LHD i RHD jest taka sama.
niekoniecznie
pare dni temu ogladalem ktorys z filmow zlomnika i tam tez bylo auto z japonii (kiera z prawej) i tez mialo manetki odwrotnie
 

nabrU

Moderator
niekoniecznie
pare dni temu ogladalem ktorys z filmow zlomnika i tam tez bylo auto z japonii (kiera z prawej) i tez mialo manetki odwrotnie

Jako że mowa tutaj głównie o Tesli to japońska instrukcja MY nie pozostawia wątpliwości co gdzie jest:

1668426436919.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
@vwir
Można wiedzieć w jakim to samochodzie i kraju było, bo coś blisko bajkopisarstwa jesteśmy?
Obsługa manetek wokół kierownicy we wszystkich znanych mi modelach samochodów LHD i RHD jest taka sama.
Nissan Tiida na Cyprze. Prawdopodobnie import z Japonii, bo przyciski naokoło infotainmentu miały japońskie krzaczki. Wiem czym jechałem, więc tekst o bajkopisarstwie zachowaj dla siebie.
 
Top