Karta BLUE OVAL

miken

Zadomawiam się
Witam, wczoraj próbowałam załadować sie na greenway, ale dla odmiany przyszedł rachunek. Szkoda, ze ford wycofując sie z poprzedniej oferty nie zaproponował niczego pośredniego.
A przesłali Ci wcześniej info, że jest zmiana warunków i że fajnie to już było, ale się skończyło?
 

wemar

Fachowiec
Podatek od wygody z jedną kartą.
Greenway ma umowy roamingowe i też można ładować - w appce trzeba tylko uaktywnić pokazywanie stacji roamingowych. Te które sprawdzałem, miały ceny greenwayowe. Masz jeszcze opcję karty Shell recharge, która obejmuje też ładowarki Greenway, ale nie wiem, czy na nich też jest cena 3zł/kWh, bo trzeba to sprawdzić w appce.
Można zatem mieć wygodę z jedną kartą i nie ponosić dodatkowych kosztów. Póki co, to niebieska karta nie bardzo jest przydatna.
 

mind

Zadomawiam się
Greenway ma umowy roamingowe i też można ładować - w appce trzeba tylko uaktywnić pokazywanie stacji roamingowych. Te które sprawdzałem, miały ceny greenwayowe. Masz jeszcze opcję karty Shell recharge, która obejmuje też ładowarki Greenway, ale nie wiem, czy na nich też jest cena 3zł/kWh, bo trzeba to sprawdzić w appce.
Można zatem mieć wygodę z jedną kartą i nie ponosić dodatkowych kosztów. Póki co, to niebieska karta nie bardzo jest przydatna.
W Krakowie GW 3.25zl na karcie Shell Recharge
 

wemar

Fachowiec
GW bez abonamentu 3,15zl, więc Shell też pobiera za pośrednictwo swoją działkę. Wykupienie najtańszego abonamentu w GW zwraca się po doładowaniu ok. 40kWh.
 

mind

Zadomawiam się
GW bez abonamentu 3,15zl, więc Shell też pobiera za pośrednictwo swoją działkę. Wykupienie najtańszego abonamentu w GW zwraca się po doładowaniu ok. 40kWh.
Nie analizowałem różnic w innych sieciach, ale jeśli jest podobnie, to 10gr narzutu jest do zaakceptowania za shella wg mnie (jedna karta + bardzo sprawna apka). Oczywiście poza Porsche gdzie kwh kosztuje 6.5 zł :)
BTW. Shell na swojej firmowej ładowarce kasuje 3zł.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
pozostaje czekac na nowa oferte, szczegolnie ta z abo, bo obecna niestety kompletnie jest odklejona od rzeczywistosci, tak samo jak ta wczesniejsza - z jednej skrajnosci w druga - z zera na maksa.
wlasnie mi wylecialy wszystkie ladowarki, jak zalaczy sie filtr "tylko sieciowe" w apce :)
 

miken

Zadomawiam się
pozostaje czekac na nowa oferte, szczegolnie ta z abo, bo obecna niestety kompletnie jest odklejona od rzeczywistosci, tak samo jak ta wczesniejsza - z jednej skrajnosci w druga - z zera na maksa.
wlasnie mi wylecialy wszystkie ladowarki, jak zalaczy sie filtr "tylko sieciowe" w apce :)
Dla mnie ten abonament ma teraz sens tylko na trasach zagranicznych... Bo jadąc do Francji lub Włoch mam po drodze 39¢ (~1,70PLN) za kWh na Ionity... Chociaż już w samych Włoszech to jest już 46¢ od niedawna... ale w sumie zwykle dostaję rachunek na 18-24€ za ładowanie w trasie...

Raz beztrosko zatrzymałem się na Shell Recharge w Austrii i dostałem rachunek na 46€ od Forda, więc jest to jakby pewna różnica... 🤪

We Francji dodatkowo oprócz Ionity z BO, opłaca się już bez karty ładowanie na superchargerach tesli (z apką Tesli), bo tam mają ceny dynamiczne i czasami niższe niż na Ionity... Teraz akurat 45¢ w Nantes... Ale to wciąż mniej niż w PL za szybkie ładowanie... Za to po drodze do Francji w Holandii to już nawet taniej niż na Ionity bo 30¢ bywa...

Jeżdżę często na takich trasach, więc wciąż mimo że roczny abo za BO wychodzi drożej niż Ionity Passport Pass, to przy 1,70 PLN za kWh z BO vs 2,05 PLN w Ionity dość szybko daje oszczędności...

Liczę jednak na to, że Ford zaproponuje jakieś nowe taryfy w abo... Bo teraz BO lokalnie to już tylko wygoda jednej karty... Ale na tym korzyści się kończą... bo dopłacasz prowizję 0,20PLN... 🫠

@mALEK u mnie podobnie, wyleciały wszystkie ładowarki. Wyczyściłem cache apki i wróciło, ale bez Ionity... I wszystko jest poza sieciowe, bez cen, bez możliwości aktywacji... Zauważyłem też, że w filtrach już nie widać BP Pulse obok Ionity... Coś robią... Albo to niezamierzone, zwykły fuck up... 😉
 
Last edited:

mind

Zadomawiam się
Jeżdżę często na takich trasach, ...
Rozumiem że masz wariant z większą baterią? Jakie są realne zasięgi na autostradzie? Pytam z ciekawości, bo na SR AWD z okolicy Krakowa do Gdyni musiałem ładować 3 razy jadąc 120-140km/h, nawet jeśli wyjechałem 100% naładowany. Sporadycznie ok, ale częste trasy to wg mnie nie ta wersja.
 

miken

Zadomawiam się
Rozumiem że masz wariant z większą baterią? Jakie są realne zasięgi na autostradzie? Pytam z ciekawości, bo na SR AWD z okolicy Krakowa do Gdyni musiałem ładować 3 razy jadąc 120-140km/h, nawet jeśli wyjechałem 100% naładowany. Sporadycznie ok, ale częste trasy to wg mnie nie ta wersja.
Odpowiem Ci na priv. Żeby nie mieszać wątków 😉
 

wemar

Fachowiec
Ale to wciąż mniej niż w PL za szybkie ładowanie...
Bo u nich energia jako taka jest tańsza niż u nas. Energia dla firm nie podlega cenom regulowanym i tu odbijają się koszty kWh z węgla.

Za to po drodze do Francji w Holandii to już nawet taniej niż na Ionity bo 30¢ bywa...
We Francji ładowarki przy Lidlach to też ok. 0,30€, tyle tylko, że większość z tych ładowarek to wolne 50KW, ale za to karta Greenway'a łapie je jako roamingowe.
 
Top