Kilka pytań po zakupie

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Przyjrzałem się, i moim zdaniem brak dyszy z prawej strony - tego zaworu jest zamierzony.
jej zasięg pokrywałby się poniekąd z dyszą wysuniętą wyżej na ramieniu …

no tak to widzę (mam nadzieję że z czytelnie to narysowałem ) 😉

ale ciekaw jestem co odpowie serwis 😉
IMG_0031.jpeg
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Jak masz limit, to może tak, ale ja nie mam ustawionego limitu ładowania - to znaczy zawsze mam na 100%. Mimo to, jak w aplikacji zatrzymam ładowanie, to on nigdy go sam nie startuje, więc takie uzupełnianie u mnie nie wchodzi w grę.
Przypadek z weekendu - wracam z zakupów w sobotę wieczór - 66% baterii. Podłączam do kabelka. Startuje ładowanie (bo limit 100%), ale od razu je zatrzymuję. Sprawdzam w niedzielę z apki popołudniu - 65%, nie ma śnieżynki, sprawdzam we wtorek rano z apki - 63%, nie ma śnieżynki. We wtorek ok. 14 - dalej 63%, brak śnieżynki, ustawiam wyjazd na 16:30 - zaczyna ładować i grzać baterię.
Gdybym miał limit ustawiony to wiadomo - on ładuje do limitu, przerywa ładowania, ubywa - znowu ładuje, znowu przerywa - itp. Nie lubię tak, więc nigdy tak nie użytkowałem auta.

Wczoraj zużycie energii od ostatniego ładowania wskazywało mi 9KWh kiedy wjeżdżałem do garażu. Uzupełnienie energii do pierwotnego poziomu wyjściowego (u mnie 80% ale to chyba bez znaczenia) wg Wall Connctora pochłonęło 13,9KWh. Ja rozumiem przygotowanie wnetrza czy rozgrzanie przed wyjazdem akumulatora zabiera troche energii ale 4KWh to lekka przesada. Rozbieżności pomiędzy licznikiem w aucie a licznikiem aplikacji WC to 50% chociaż to ta sama firma. Może rzeczywiście bateria LFP jak nie jest skalibrowana do 100% to ma przekłamania, przygotowanie auta też trochę pochłania energii a nie stanowi ładowania accu ale ja czuję się delikatnie mówiąc rypany. To nic innego jak komputery w autach spalinowych które rozbiły rozjazd pomiędzy wyświetlanym zużyciem a pomiarem robionym od tankosięia do tankowania do pełna. Zawsze jakoś system myli sie w jedna stronę.

Czy możecie Panowie u siebie porównać odczyt dziennego zużycia energii w aucie do odczytu ładowania przez WC tak z ciekawości?
 

inter

Pionier e-mobilności
Wczoraj zużycie energii od ostatniego ładowania wskazywało mi 9KWh kiedy wjeżdżałem do garażu. Uzupełnienie energii do pierwotnego poziomu wyjściowego (u mnie 80% ale to chyba bez znaczenia) wg Wall Connctora pochłonęło 13,9KWh. Ja rozumiem przygotowanie wnetrza czy rozgrzanie przed wyjazdem akumulatora zabiera troche energii ale 4KWh to lekka przesada. Rozbieżności pomiędzy licznikiem w aucie a licznikiem aplikacji WC to 50% chociaż to ta sama firma. Może rzeczywiście bateria LFP jak nie jest skalibrowana do 100% to ma przekłamania, przygotowanie auta też trochę pochłania energii a nie stanowi ładowania accu ale ja czuję się delikatnie mówiąc rypany. To nic innego jak komputery w autach spalinowych które rozbiły rozjazd pomiędzy wyświetlanym zużyciem a pomiarem robionym od tankosięia do tankowania do pełna. Zawsze jakoś system myli sie w jedna stronę.

Czy możecie Panowie u siebie porównać odczyt dziennego zużycia energii w aucie do odczytu ładowania przez WC tak z ciekawości?
I tak wychodzi w ogólnym rozrachunku, taniej jak benzyną ;)
 

Michal

Moderator
W aucie masz też informację o zużyciu na postoju. To jest tylko trochę ukryte, więc możesz sprawdzić.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
W aucie masz też informację o zużyciu na postoju. To jest tylko trochę ukryte, więc możesz sprawdzić.
A gdzie te informacje o zuzyciu postojowym? Dzisiaj policzę sobie jazdę + postój i porównam to z odczytami WC.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Sprawdź jeszcze klikając w ikonkę baterii. Nie musi być śnieżynki, żeby ci zablokowało kilka % z powodu zimna. Na ikonce tego nie widać, bo jest bardzo mała ale po wejściu w ustawienia baterii widać niebieski zablokowany pasek.
Jeśli masz RWD, to przy takich temperaturach musi Ci trochę blokować z zimna. Mi w LR blokuje około 4%.
Tak, blokować mi trochę blokuje (na oko ze 3-5%). Pisałem o śnieżynce bardziej w kontekście osoby, która wcześniej pisała, że pojawiła się jej śnieżynka na postoju w garażu, co mnie zaskoczyło trochę jak to działa z tą śnieżynką, bo mi na dworze się nie pojawia. Zdaję sobie sprawę, że fizyki nie oszukam i zimno bateria odczuje, ale ta śnieżynka po prostu mnie ciekawi. :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Też ją dzisiaj mialem w aplikacji i to po jeździe. Jazda krótka. Do, tego ograniczona rekuperacja czyli u mnie to jest ikonka zielona z hamulcem, do tego alert spadku ciśnienia. Co akurat mi wisi, bo równo a w zimie to nawet dobrze do jazdy po mieście. Spadek na granicy, wiadomo to nie azot.
 

Psujek

Zadomawiam się
Przyjrzałem się, i moim zdaniem brak dyszy z prawej strony - tego zaworu jest zamierzony.
jej zasięg pokrywałby się poniekąd z dyszą wysuniętą wyżej na ramieniu …

no tak to widzę (mam nadzieję że z czytelnie to narysowałem ) 😉

ale ciekaw jestem co odpowie serwis 😉
View attachment 14951
wydaje mi się że u mnie spryskiwacz na mocowaniu wycieraczki kierowcy nie pryska w kierunku tego brakującego stąd podejrzenie że coś nie tak :|
 
Top