Kilka pytań przed zakupem

Jaceq

Pionier e-mobilności
witam i kłaniam się. Jestem przekonany do zakupu Y, byłem kilka miesięcy temu na jeździe testowej i od razu się przekonałem. Od jakiegoś czasu czytam forum i urodziło mi się kilka pytań dotyczących TMY.
Witaj na forum :)
1. Zastanawiam się nad LR RWD vs LR AWD. Różnice które znam, to:
- inny napęd: natomiast wydaje mi się, że rzadko potrzebuje AWD w codziennej jeździe, zimy też spokojniejsze, więc nie widzę problemu
- inne nagłośnienie: to akurat dla mnie obojętne
- RWD ma mniejsze przyspieszenie: dla mnie takie jest zupełnie wystarczające
- wnętrze: to mnie mocno intryguje, bo akurat wnętrze chce mieć ładne. W AWD jest "Premium", w RWD jest napisane, że są "tekstylne wykończenia drzwi". I teraz nie wiem, czy różnica jest tylko w obiciu drzwi? Jeśli tak, to wiecie może jak znacząca jest to różnica? Czy jest coś więcej?
- Zasięg jest większy w RWD, co mnie mocno przekonuje
- Cena niższa o 10k w RWD
Wobec powyższego, zastanawiam się mocno nad RWD ale chodzi mi po głowie myśl, czy nie będę żałował, że nie dopłaciłem tych 10k. Z drugiej strony zależy mi na zasięgu i miałbym większy w RWD. Jestem bardzo ciekawy Waszych spostrzeżeń/doświadczeń
Ten zasięg w praktyce nie jest tak dużo większy w RWD. Więcej zaoszczędzisz zasięgu przykładając się do ekonomii jazdy jeśli Ci będzie zależało. Proponuję skorzystać z bardzo wiarygodnego źródła EV-Database. Tutaj masz link porównawczy: Link . Widać w tabelce, że zazwyczaj realna różnica oscyluje w okolicach 15-20 km zasięgu. W mieście przy dobrej pogodzie 35 km. Zatem ten argument traci na ważności wg mnie. Bardziej znaczące jest to czy te 10k stanowi dla Ciebie dużą różnicę. Osobiście wziąłem AWD i gdybym ponownie kupował to bym zrobił tak samo. Jeśli pominiesz ten wątpliwy argument zasięgu to AWD jest po prostu lepszy. Za niewielką (wg mnie) dopłatą dostajesz to co napisałeś: lepsze audio, lepsze wykończenie, lepszą przyczepność. Później tego nie dołożysz..
2. Na jeździe testowej byłem po miesiącu od premiery. Auto jakie dostałem było w kolorze czarnym. Byłem zaskoczony jak wiele zarysowań pojawiło się na lakierze, po tak krótkim czasie. Nie były to zarysowania od uderzeń, wyglądały jak od piasku, kamyków, paznokci (przy klamkach była masakra). Czytałem na forum, że czarny lakier w Tesli jest dość słaby, co by potwierdzało to o czym piszę Chciałbym mieć czarną Tesle, dlatego zastanawiam się, czy nie wziąć białej i ją okleić. Myślę, że okleję ją za 10-12k, a wybierając biały kolor w konfiguratorze, będzie -5k względem czarnego. Więc dopłata nie tak duża, ale trzeba się pierniczyć, a nie wiem czy warto. Co sądzicie?
Wg mnie wszystkie lakiery w Tesli są delikatne. Poprzednio miałem TMY RWD w kolorze niebieskim i wcale nie było lepiej. Jeśli zależy Ci, żeby auto dobrze wyglądało to trzeba je zabezpieczać albo oklejać (jak kto woli). Na poprzednim aucie miałem powłokę kwarcową i mimo tego było sporo rys po 2 latach (80 tys. km przebiegu). Obecnie mam powłokę elastomerową i zobaczymy co jest warta. Póki co sprawdza się nieźle ale minęły dopiero 3 miesiące od odbioru auta.
3. Czy dobrze wnioskuje, że nie ma powodu, żeby wybierać inną wersję autopilota niż podstawowa?
Moim zdaniem dobrze wnioskujesz. Chociaż to zależy od tego jak chcesz jeździć. Podstawowy autopilot poza funkcjami aktywnego tempomatu utrzymuje auto pośrodku pasa i robi to bardzo dobrze. Gdy tylko zmienisz pas to się wyłączy i trzeba go ponownie aktywować. Jeśli masz rozszerzonego autopilota, gdy włączysz kierunkowskaz auto samo zmieni pas ruchu (po uprzednim sprawdzeniu, że może) i będzie kontynuować jazdę. Dodatkowo w EAP masz automatyczne parkowanie. To są dwie główne rzeczy, które otrzymujesz za 20k PLN. Czy jest to warte ceny - sam musisz sobie odpowiedzieć. Wg mnie nie warto.
4. Pewnie wielu uzna to pytanie za foliarskie, natomiast na tym forum spotkałem się kiedyś z komentarzem o który teraz zahaczam. Chodzi o wpływ na zdrowie podczas przebywania w pobliżu tak dużej baterii (właście siedząc na niej). Czy spotkaliście się z badaniami, albo faktycznymi informacjami, które potwierdzałyby jakikolwiek wpływ na samopoczucie/zdrowie osób podróżujących?
Gdy wchodziła kolej żelazna to też kury podobno przestawały nieść jajka... ;-) Włożyłbym to między bajki.
5. Jeśli chodzi o dofinansowanie, które można dostać na elektryka. Jest to około 30k na JDG. Nie znalazłem informacji czy jest to netto czy brutto? I te pieniądze są przelewane do leasingodawcy, czy do mnie? W moim przypadku biorę leasing z niskim wykupem, żeby się załapać na 0,99%.
Tu już koledzy odpowiedzieli.
6. Kojarzy ktoś, jaki okres/kwartał w ciągu roku był historycznie najkorzystniejszy cenowo? Oferta niskiego leasingu dostępna teraz, jest w oczywisty sposób skierowana pod wyniki trzeciego kwartału Tesli. Czy czwarty kwartał może być korzystniejszy dla nas, kupujących?
Wg mnie jest jedna reguła: nie ma reguły w Tesli :) Trzeba brać auto wtedy, kiedy go potrzebujesz i się nie oglądać. Juniper jest dość świeży, wbrew opiniom głoszonym w niektórych mediach sprzedaje się nieźle więc jakichś drastycznych ruchów cenowych raczej nie będzie. Wyjątkiem jest koniec kwartału, gdzie mają dużą presję na wynik i jest duża presja na odbieranie aut. Ale przejawia się to głównie tym, że cisną klientów, żeby odbierali auta przed końcem kwartału. Historycznie np. były dodatkowe darmowe kilometry zachęcające do szybkiego załatwienia formalności i odbioru auta. Sam się na takie załapałem przy odbiorze poprzedniej TMY. Natomiast jeśli zamówisz z czyjegoś referrala (co zdecydowanie polecam) to i tak dostaniesz 1000 km do wykorzystania przez rok.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Byłem ostatnio w salonie żeby na własne oczy zobaczyć jak wygląda ten materiał w RWD i powiem szczerze w mojej ocenie wygląda fatalnie :( testowe egzemplarze zawsze są w najwyższej wersji z wnętrzem premium i to mnie zachwyciło. Jak zobaczyłem na własne oczy wykończenie tekstylne to trochę się zawiodłem. Mam zdjęcia tesli model 3 RWD z takim wykończeniem może pomoże ci w ocenie:

View attachment 30627

W modelu Y jest delikatnie lepiej bo mniej tego materiału jest niż w Model 3. W dotyku jest taki szorstki (porównując do tego premium zamszu / alkantary)

Najlepiej sprawdzić na własnej skórze :)
Material jak moje poduszki na taras :)
Widziales co jest w id3 za 200kzl ? :) tam tez jest fajnie !
 

oski

Referral: Zyskaj 1000 km przy zakupie Tesli
W przypadku Junipera nie zgodzę się.

Commandera zdecydowanie warto kupić z różnych względów, jednak nie pomoże on w kwestii parkowania, a kwestię AP rozwiązuje baaaaaardzo połowicznie i nie jest to w żaden sposób zbliżone do EAP (oraz sposobu działania w TM3 i starych Y). Jest to bardzo ułomna proteza i o ile 1 września nie ogłoszą jakiegoś wielkiego przełomu w tej kwestii, to niestety do funkcjonalności EAP dalej będzie daleko.
Dlaczego 1 września?
 
Top