Kolejne odejścia z wyższego kierownictwa w Tesli

Grzesiek

Pionier e-mobilności
To jest dążenie do doskonałości.
Samochód poruszający się bez kierowcy, wyprodukowany w fabryce bez pracowników
i wtedy zwolnią całą ekipę od wydawania aut,bo po złożeniu zamówienia auto samo na kołach pojedzie do właściciela.
 

nabrU

Moderator

Jogur

Fachowiec
i wtedy zwolnią całą ekipę od wydawania aut,bo po złożeniu zamówienia auto samo na kołach pojedzie do właściciela.
taka zapowiedź była przy modelu 3 - sam to "reklamowałem" żonie, jakie to będzie aj-waj ... no i się zpiertoliło. sam musiałem po 3 jechać ;)
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Haha - Munro wyjaśnia swoją wizję zwolnień w Tesli.
I gdyby nie to, że kompletnie się z nim zgadzam, to pomyślałbym, że jest fanboyem 😉.

 

lookash_c

Pionier e-mobilności
To jest dążenie do doskonałości.
Samochód poruszający się bez kierowcy, wyprodukowany w fabryce bez pracowników
Bezludne fabryki. Pamiętam jak jeden z moich wykładowców opowiadał, że jego wykładowca w latach 70. ubiegłego wieku mówił, że to "już za chwileczkę, już za momencik" i po kilkudziesięciu latach możemy powiedzieć dokładnie to samo - "za 2 tygodnie" :-D
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Bezludne fabryki. Pamiętam jak jeden z moich wykładowców opowiadał, że jego wykładowca w latach 70. ubiegłego wieku mówił, że to "już za chwileczkę, już za momencik" i po kilkudziesięciu latach możemy powiedzieć dokładnie to samo - "za 2 tygodnie" :-D
Była taka nowela Philipa K. Dicka gdzie fabryki uzyskały taki poziom autonomii, że musiały sobie same stworzyć konsumentów w momencie kiedy ludzie wyginęli. Może do tego dojdziemy :).
 

Michal

Moderator
Ja jeszcze dodam do tego takie przemyślenie:
Możliwe, że nowo stawiane stacje ładowania mają słabe obłożenie i po prostu się nie opłacają. Możliwe, że zrobili statystykę i okazało się, że nowobudowane stacje mają 20% obłożenia w porównaniu do 50% starych.
Oczywiście można dyskutować o powodach takiej sytuacji - moim zdaniem przede wszystkim słabe lokalizacje, ale nawet jeśli to jest powód, to też jest jednak wina tego teamu od SuC.
Taką sytuację widać na naszym podwórku SuC na małej próbce:
  • Ciechocinek zapchany zawsze jak tam jestem - powinni dołożyć więcej kabli
  • Poznań zawsze zatkany - dołożyli kabli i mogliby dołożyć więcej
  • Lućmierz zawsze wolny
  • innych nie znam, więc się nie wypowiem :p
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Taką sytuację widać na naszym podwórku SuC na małej próbce:
  • Ciechocinek zapchany zawsze jak tam jestem - powinni dołożyć więcej kabli
  • Poznań zawsze zatkany - dołożyli kabli i mogliby dołożyć więcej
  • Lućmierz zawsze wolny
  • innych nie znam, więc się nie wypowiem :p
Dodam od siebie - ostatnio (środek tygodnia, ok 19-ta) podjeżdżam do Ciechocinka - szok, pusto, jestem sam, 5 minut nadjechały najpierw 2 Tesle, 3 minuty później kolejna, a zanim pojechałem dalej (po 25 minutach) to już czekała jedna w kolejce. Gdyby tam było gdzie, to pewnie już dawno by dołożyli słupków. Natomiast co na bank powinno tam się zadziać - wymiana na co najmniej V3, prawie zawsze tam jest pełne obłożenie, więc dzielenie mocy, wiec wolniejsze ładowanie, co daje większe kolejki.
Lućmierz - zwykle coś tam jest wolne, ale raz trafiłem na pełne obłożenie - zająłem ledwo co zwalniane V3.
Dodam też Kostomłoty - tam kolejki to już są legendarne - powinny być jakieś numerki czy coś. :)
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Już wiem - ostatnio na rocznicę zakupu przysłali mi ankietę zadowolenia z użytkowania Tesli.
W dwóch miejscach zaznaczyłem, że jestem niezadowolony:
- Supercharger
- wspomaganie kierowcy/kamery.

1. Ekipa od SuC zwolniona.
2. Ciekawe co Elon pocznie z kamerami?
😉

A poważnie, ja sobie SuC odpuściłem w Polsce już jakiś czas temu. Teraz w trakcie powrotu z majówki przejeżdżałem przez Ciechocinek i z ciekawości zajechałem bo jeszcze nigdy tam nie byłem. Tesli było dwa razy więcej niż stanowisk. Nawigacja wcześniej sugerowała jazdę do mniej obłożonego SuC, ale to była porażka. Na dzień dzisiejszy SuC w PL w trasie są bezużyteczne - albo ich nie ma albo zajęte. Opowieści o UDT imho nie wyjaśniają tempa rozwoju sieci SuC w PL, bo inni (GW, ionity czy choćby ekoen) stawiają dużo więcej niż Tesla. To albo decyzja albo nieudolność.

Ale wychodząc z polskiego grajdołka, o którym Elon pewnie nawet nie wie, to nie dziwię się że zwolnił ekipę. Warto zwrócić uwagę na to co mówi Munro - że zwolnienia były w Markertingu, Sprzedaży, Zarządzaniu i R&D. Reszta to produkcja i utrzymanie (systemu). Same instalacje są outsourcowane z tego co widziałem.
 
Top