Kona Electric w praktyce

Bartosz

Pionier e-mobilności
W sierpniu byłem nad morzem (12-18 sierpień), podróż odbyła się bezproblemowo mimo że 12 sierpień to sobota i to był długi weekend związany z świętem 15 sierpnia, więc zator na bramkach był nieprzeciętny.
Z zajętością ładowarek nie było problemów.

Jedno ładowanie w Łodzi 40 minut. (po 300 km)
Drugie pod Grudziądzem 45 minut. (po 200 km od Łodzi)
Spokojnie by wystarczyły ładowania po 2 x 35 minut, ale się przeciągły (a nie zależało mi na kosztach, bo mam darmowe - Voucher 2000 zł).

W jedną stronę zrobiłem 700 km.
Jechałem na tempomacie głównie 110 km/h.

Jak dla mnie samochód się dobrze sprawdza patrząc na jego jakość do ceny (teraz potężne rabaty dają na niego).
Całkiem fajne auto, żona nim jeździ. To prawda jeżeli chodzi o cenę tej Kony (nowej wersji już nie). Miała dobry stosunek jakość/cena. Szczególnie od początku tego roku do dzisiaj, kiedy to konkurencja podniosła ceny, a Hyundai na początku ich praktycznie nie zmienił, a ostatnio nawet znacznie obniżył. Natomiast uważam, że w trasę jest dość słabe. Wolne ładowanie, czy to wersji z małą, czy z dużą baterią, dość ciasne wewnątrz i mały bagażnik. Na plus, nieźle wyciszone, audio Krell'a gra całkiem fajnie. A, i najważniejsze bardzo małe zużycie energii, średnio 9 kWh/100 km.
 
Last edited:

PCtank

Zadomawiam się
Całkiem fajne auto, żona nim jeździ. To prawda jeżeli chodzi o cenę tej Kony (nowej wersji już nie). Miała dobry stosunek jakość/cena. Szczególnie od początku tego roku do dzisiaj, kiedy to konkurencja podniosła ceny, a Hyundai na początku ich praktycznie nie zmienił, a ostatnio nawet znacznie obniżył. Natomiast uważam, że w trasę jest dość słabe. Wolne ładowanie, czy to wersji z małą, czy z dużą baterią, dość ciasne wewnątrz i mały bagażnik. Na plus, nieźle wyciszone, audio Krell'a gra całkiem fajnie. A, i najważniejsze bardzo małe zużycie energii, średnio 9 kWh/100 km.
Teraz duże rabaty na Hyundaia tego są, za 175000 zl ok można go kupić.
Minął już rok, zrobiłem 28.000 km. Dużo nie dużo. 25000 z tego przebiegu to były lokalne jazdy do 100 km plus praca. 3000 z tego przebiegu tak naprawdę wyjazdy dalsze. Przy takich wyjazdach 3 razy w roku mi wystarczają takie parametry.
Wielkość auta mi nie przeszkadza, wystarcza na moje potrzeby. Mi nie przeszkadza wyciszenie, ale niektórzy narzekają na niego. Audio świetnie akurat.
Mi średnie zużycie za cały rok wyszło 16 kw na 100 km.

Jakoś Tesle bym się bał kupić po ostatnich filmikach D.Grzyba że tyle rzeczy trzeba wymienić i wyregulować, no i Warszawa serwis , a ja z Żywca.
I dla mnie robi różnicę cena w zakupie 25-30.000 zł.

Nowa Kona też moim zdaniem jest za droga i się nie opłaca.
 
Last edited:

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Mi średnie zużycie za cały rok wyszło 16 kw na 100 km.
Jesteś chyba niezłym kozakiem na drodze, bo moja Tesla YLR z dwoma silnikami i 514 koniami wbitymi w dowód rejestracyjny ma średnie zużycie 16,6 kWH z 17 tys km, a ostatnie 4,7 tys km było przejechane w trasie na południe Włoch, do Apulii. Acha, w eco nie jeżdżę, bo to tryb dla słabych psychicznie.
 

Attachments

  • IMG_20230909_110732.jpg
    IMG_20230909_110732.jpg
    295,5 KB · Liczba wyświetleń: 5

PCtank

Zadomawiam się
Nie kozaczę. Jeżdżę spokojnie do pracy (księgowi raczej są spokojni), na tempomacie max100 km/h, gdyż szybciej się nie opłaca i niebezpiecznie jest ze względu na kulturę na drodze spadająca w okolicach godziny 15.00.
Do pracy mam 43 km w jedną stronę w tym 28 km z tego do droga ekspresowa. Lato, wiosna, średnie spalanie może być nawet 13,5 kw na 100 ale zima zdecydowanie w drugą stronę ciągnie zużycie.

Średnie takie zużycie spowodowane jest to dosyć "górzystym" miejscem mojego zamieszkania i bardziej ujemnymi temperaturami i mocniejszym wiatrem w porównaniu do pozostałych miejsc zamieszkania.

Poprzednie auto AUDI A4 B8 2.0 TDI 143 KM średnia mi wychodziła 5,5 litra ropy na 100.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jesteś chyba niezłym kozakiem na drodze, bo moja Tesla YLR z dwoma silnikami i 514 koniami wbitymi w dowód rejestracyjny ma średnie zużycie 16,6 kWH z 17 tys km, a ostatnie 4,7 tys km było przejechane w trasie na południe Włoch, do Apulii. Acha, w eco nie jeżdżę, bo to tryb dla słabych psychicznie.
Niestety ale auta inne niż Tesla czy stary Ioniq jeżdżą ze średnimi 16-17kWh jeśli poruszasz się normalnie z tłumem. Corsa na odcinku 25km trasa praca dom Zakopianką 18-19 latem jadąc ze wszystkimi, Alternatywna droga, prawie płaska zgodnie z ograniczeniami to 14-15kWh (a to bardzo nudna jazda wtedy).
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Teraz duże rabaty na Hyundaia tego są, za 175000 zl ok można go kupić.
Minął już rok, zrobiłem 28.000 km. Dużo nie dużo. 25000 z tego przebiegu to były lokalne jazdy do 100 km plus praca. 3000 z tego przebiegu tak naprawdę wyjazdy dalsze. Przy takich wyjazdach 3 razy w roku mi wystarczają takie parametry.
Wielkość auta mi nie przeszkadza, wystarcza na moje potrzeby. Mi nie przeszkadza wyciszenie, ale niektórzy narzekają na niego. Audio świetnie akurat.
Mi średnie zużycie za cały rok wyszło 16 kw na 100 km.

Jakoś Tesle bym się bał kupić po ostatnich filmikach D.Grzyba że tyle rzeczy trzeba wymienić i wyregulować, no i Warszawa serwis , a ja z Żywca.
I dla mnie robi różnicę cena w zakupie 25-30.000 zł.

Nowa Kona też moim zdaniem jest za droga i się nie opłaca.
Co jak co, ale Kony w żaden sposób do Tesli nie da się równać. Jedyne co ma lepsze to jakość poskładania i może dostępność serwisu. Reszta to przepaść technologiczna. Jakość zawieszania, właściwości jezdne, sterowność, itd…
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Nie kozaczę. Jeżdżę spokojnie do pracy (księgowi raczej są spokojni), na tempomacie max100 km/h, gdyż szybciej się nie opłaca i niebezpiecznie jest ze względu na kulturę na drodze spadająca w okolicach godziny 15.00.
Do pracy mam 43 km w jedną stronę w tym 28 km z tego do droga ekspresowa. Lato, wiosna, średnie spalanie może być nawet 13,5 kw na 100 ale zima zdecydowanie w drugą stronę ciągnie zużycie.

Średnie takie zużycie spowodowane jest to dosyć "górzystym" miejscem mojego zamieszkania i bardziej ujemnymi temperaturami i mocniejszym wiatrem w porównaniu do pozostałych miejsc zamieszkania.

Poprzednie auto AUDI A4 B8 2.0 TDI 143 KM średnia mi wychodziła 5,5 litra ropy na 100.
U mnie w konie (68kW) średnia z roku to ok. 11kWh, latem da się zejść do 9...
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Co jak co, ale Kony w żaden sposób do Tesli nie da się równać. Jedyne co ma lepsze to jakość poskładania i może dostępność serwisu. Reszta to przepaść technologiczna. Jakość zawieszania, właściwości jezdne, sterowność, itd…
Z tą jakością bym nie przesadzał.
Dostałem auto z uszkodzeniami, z rozkręcanym zawieszeniem itd... ;)
Natomiast tesli nie mogę nic zarzucić z takich rzeczy.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
11kWh/100km Tzn że Twoja Kona ma 600-700km zasięgu? możesz wrzucić jakieś dokładniejsze statystyki, ile km, jaka prędkość średnia.
Nie prowadzę statystyk w tym aucie. Podaję dane ze zużycia które pokazuje licznik.
Auto jest używane na dojazdy do pracy i codzienne sprawunki. Dzienny przebieg ok. 80km. Większość trasy to ruch podmiejski i miejski. Myślę, że typowa trasa to ok. 10 - 15% w całości przebiegu. Zużycie ~11kW/100 podane jest z 10 000km, gdyż chyba do tylu liczy ...
Zużycie energii w zimę wynosi ok. 13-14kW/100 latem schodzi do ok. 10 lub lekko poniżej. Dla przykładu luty wyszedł ok. 13.8..., marzec 12.2...
Na średnią prędkość zerknę i dopiszę, jak to wygląda aktualnie. Ale obstawiam, że przy takim ruchu to okolice 60km/h.
 
Top