Kona Electric w praktyce

cichy78

Nowy na Forum
Soula z dużą baterią (i navi oraz conectem też) z końca 2021 sprzedałem przed miesiącem za kilkanaście tys więcej, takie z mniejszą wychodziły dużo mniej w tym czasie, również młodsze.
Nie patrz na ceny wywoławcze, pisałem o transakcyjnych.
Za wywoławcze nikt nie chce kupować.
Dzięki, być może Soul w tej cenie jest do znalezienia....ale jak pisałem szukam mimo wszystko Kony, żonie się bardziej podoba, no i nie potrzebnym nam większy, to ma być drugie auto dłownie do miasta i na trasy do max 100km w jedną stronę. Nie mniej jednak, na tą chwilę ciężko znaleźć którekolwiek z tych aut w cenie poniżej 90k więc wątpię że ktoś opuści ~30k z ceny... Podbiję pytanie o to czy ktoś podejmował się zmiany lamp na full led ?
 

abes99

Posiadacz elektryka
no i nie potrzebnym nam większy, to ma być drugie auto dłownie do miasta
Poprzednia Kona i Soul to bliźniaki. Gabaryt praktycznie ten sam, w środku Soul trochę większy ze względu na bardziej pudełkowate nadwozie.
 

Attachments

  • IMG_20241111_121321.jpg
    IMG_20241111_121321.jpg
    1 MB · Liczba wyświetleń: 12

Ev3

Pionier e-mobilności
Poprzednia Kona i Soul to bliźniaki. Gabaryt praktycznie ten sam,
Nic bardziej mylnego, Soul jest na innej płycie i jest DUŻO większy w środku, nie tylko ze względu na wysoką pozycję na fotelach..
Tylko z zewnątrz na długość wychodzi podobnie.
Ale mają ten sam napęd.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Jeździłem jednym i drugim, przepaści w środku nie zauważyłem, może poza kubaturą wynikającą z kształtu nadwozia. Ten sam rozstaw osi, szerokość, te same silniki, te same baterie, ten sam infotainment (na obu zdjęciach dla porównania ten sam ekran 10,25", porównywalna szerokość między fotelami - kubek + ręczny) - jak dla mnie to technologiczne bliźniaki w ramach koncernu, podobnie jak np. i30/Cee'd.
 

Attachments

  • kia-pop-soul-ev-interior-01-w.jpg
    kia-pop-soul-ev-interior-01-w.jpg
    295,6 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • 20200902_6.jpg
    20200902_6.jpg
    131,9 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • 498315_1406603705201_slide.jpg
    498315_1406603705201_slide.jpg
    196,6 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • 2018-hyundai-kona-ev-eilte-car-review-drive-life-025.jpg
    2018-hyundai-kona-ev-eilte-car-review-drive-life-025.jpg
    86 KB · Liczba wyświetleń: 8
Last edited:

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Dzięki, być może Soul w tej cenie jest do znalezienia....ale jak pisałem szukam mimo wszystko Kony, żonie się bardziej podoba, no i nie potrzebnym nam większy, to ma być drugie auto dłownie do miasta i na trasy do max 100km w jedną stronę. Nie mniej jednak, na tą chwilę ciężko znaleźć którekolwiek z tych aut w cenie poniżej 90k więc wątpię że ktoś opuści ~30k z ceny... Podbiję pytanie o to czy ktoś podejmował się zmiany lamp na full led ?
Ale po co? Włożyłem LEDy retrofity Philipsa za 150 zł tyłka nie urywają ale dużo lepiej świecą niż fabryczne halogeny. Nawet nie trzeba wyciągać na stacji diagnostycznej na badaniach okresowych. Moja rada przemyśl tą 39 bo bedziesz żałował na pierwszym ładowaniu w trasie. Ja szukając Kony miałem warunki minimum:
1 duża bateria
2 trójfazowe ładowanie
3. Bluelink
Zrobiłem nią ponad 35 tyś nadal zadowolony.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeździłem jednym i drugim, przepaści w środku nie zauważyłem
A ja tak.
w Soulu bz problemu mieściłem się do tyłu, było nawet jeszcze wolne miejsce na nogi, a mały nie jestem.
Kona to (oprócz szerokości) maluszek w rodzaju Zoe, mimo że teoretycznie jest dłuższy, to już niekoniecznie przestronniejszy.

, może poza kubaturą wynikającą z kształtu nadwozia. Ten sam rozstaw osi, szerokość
Ale inne ustawienie foteli i co za tym idzie wykorzystanie wnętrza.
Co przekłada się bardzo mocno na przestronność.
Od razu uwaga - u mnie fotele są w pozycji "max do góry" - przy innych, może wrażenia też są inne.

, te same silniki, te same baterie, ten sam infotainment (na obu zdjęciach dla porównania ten sam ekran 10,25", porównywalna szerokość między fotelami - kubek + ręczny) - jak dla mnie to technologiczne bliźniaki w ramach koncernu, podobnie jak np. i30/Cee'd.
Nie - i30/Ceed są na tej samej płycie.
Kona (stara) też taką miała, ale w wersji skróconej, co znacząco przekładało się na przestrzeń z tyłu.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Z
A ja tak.
w Soulu bz problemu mieściłem się do tyłu, było nawet jeszcze wolne miejsce na nogi, a mały nie jestem.
Kona to (oprócz szerokości) maluszek w rodzaju Zoe, mimo że teoretycznie jest dłuższy, to już niekoniecznie przestronniejszy.


Ale inne ustawienie foteli i co za tym idzie wykorzystanie wnętrza.
Co przekłada się bardzo mocno na przestronność.
Od razu uwaga - u mnie fotele są w pozycji "max do góry" - przy innych, może wrażenia też są inne.


Nie - i30/Ceed są na tej samej płycie.
Kona (stara) też taką miała, ale w wersji skróconej, co znacząco przekładało się na przestrzeń z tyłu.
Z Soulem jest mały problem to naprawdę dobry samochód.......tylko ten wygląd...... no nie każdy da radę.....
 

abes99

Posiadacz elektryka
Wystarczy parkować tyłem ;)
Przód wygląda ok, a tył... przyzwyczaiłem się, choć miałem podobne zdanie do przedmówców ;)
 

TomekT

Zadomawiam się
Kupiłem wczoraj jako pierwszy elektryk Konę 64kWh z 2020 roku. Szczerze, na pierwszego elektryka szukałem czegoś najtańszego z tego modelu i zapłaciłem 65 tys. zł. Auto ma przebieg 150 tys. km u Niemca zrobiło 100 tys. km w Polsce u jednego właściciela w półtorej roku 50 tys. km. Naładowana do 90% dzisiaj rano pokazywała 385 km przebiegu i 90%. Przejechałem 30 km do roboty i pokazuje 373 km zasięgu i 85% baterii. Auto w zasadzie 100% tego okresu było ładowane z gniazdka 230V normalną fabryczną ładowarką - cegłą. Oby tak dalej. Egzemplarz dobrze wyposażony m.in. z pompę ciepła - czego poprzedni właściciel nie był nawet świadomy. Jedna moja uwaga i pytanie jednocześnie - w aucie jest głośno jak na elektryka. Spodziewałem się większej ciszy. Słychać szczególnie koła z tyłu. Czy opony mogą aż tak hałasować ? W aucie benzynowym pomyślałbym, że to łożyska kół się kończą ?
 
Top