Kona Electric w praktyce

vwir

Pionier e-mobilności
Dzięki, teraz wszystko jasne. Co polecacie żeby budżetu nie zrujnować ?
 

TomekT

Zadomawiam się
Też jestem nowy w elektryki. Mam Konę 64 kWh z ładowarką pokładową 11 kw. Z tego co się zorientowałem dobór odpowiedniej ładowarki/wallboxa zależy też od mocy ładowarki wewnętrznej w Twoim aucie. Większość egzemplarzy Kony ma chyba ładowarki 7.2 kW.

Ja kupiłem coś takiego i przy mojej ładowarce 11 kW jestem mega zadowolony. Tylko musisz mieć w domu gniazdko siłowe 400V.
Choć widzę, ze ten producent ma tez inne modele. Patrząc na jakość tego co dostałem powiem, krótko WOW. prezentuje się solidnie już na oko. Ja mam w domu przyłącze 12,5 kW i zabezpieczenie przelicznikowe 25A. Z gniazda siłowego 400V przy prądzie 14A (ładowarka ma opcję płynnej regulacji) moja Kona ładuje się z mocą ok 9kWh (czyli 5-6 godzin i masz auto naładowane od tych 20-80/90%). 16A nie testowałem bo nie chcę ryzykować przy mojej mocy przyłączeniowej nie wiem czy czegoś nie wywali ale nawet te 9kW w warunkach domowych mi wystarczy.

https://allegro.pl/oferta/ladowarka...11kw-do-elektrykow-hybryd-plug-in-15518618529
 

TomekT

Zadomawiam się
Jeżdżę od półtora roku, kupiłem jako używaną mam przejechane 87 tyś oprócz trzech przeglądów w ASO totalnie nic. Płyn chłodzący wymienili mi w ramach akcji serwisowej i dostałem informację, że znowu coś podlega akcji ale czekam na tel. albo zrobią to prze kolejnym przeglądzie. Oba aku oryginalne duży w scan scanerze pokazuje SOH 100%. Filtr przeciwpyłowy wymieniam sam więc koszty przeglądów też nie szokują. Jedyna wada prędkość ładowania w trasie, zwłaszcza jak jest zimno.
Zastanawiałem się jak to jest z tym płynem chłodniczym bo różnie piszą, część serwisów nie robi z wymianą w ramach akcji problemów, część wydziwia. Też muszę ze swoją podjechać i o to zapytać jak znajdę chwilę. Na szybko jak wpisałem na stronie VIN to wyskoczyło mi, że moje auto nie podlega obecnie żadnej akcji serwisowej.
 

PCtank

Zadomawiam się
Też jestem nowy w elektryki. Mam Konę 64 kWh z ładowarką pokładową 11 kw. Z tego co się zorientowałem dobór odpowiedniej ładowarki/wallboxa zależy też od mocy ładowarki wewnętrznej w Twoim aucie. Większość egzemplarzy Kony ma chyba ładowarki 7.2 kW.

Ja kupiłem coś takiego i przy mojej ładowarce 11 kW jestem mega zadowolony. Tylko musisz mieć w domu gniazdko siłowe 400V.
Choć widzę, ze ten producent ma tez inne modele. Patrząc na jakość tego co dostałem powiem, krótko WOW. prezentuje się solidnie już na oko. Ja mam w domu przyłącze 12,5 kW i zabezpieczenie przelicznikowe 25A. Z gniazda siłowego 400V przy prądzie 14A (ładowarka ma opcję płynnej regulacji) moja Kona ładuje się z mocą ok 9kWh (czyli 5-6 godzin i masz auto naładowane od tych 20-80/90%). 16A nie testowałem bo nie chcę ryzykować przy mojej mocy przyłączeniowej nie wiem czy czegoś nie wywali ale nawet te 9kW w warunkach domowych mi wystarczy.

https://allegro.pl/oferta/ladowarka...11kw-do-elektrykow-hybryd-plug-in-15518618529
Ja ładuję jednofazowo 16A i nawet to zupełnie wystarczy - przynajmniej na moje potrzeby (codziennie 80 km robione).
Ale trzeba pamiętać, żeby codziennie ładować - więc ładuję codziennie do 70% lub 80%.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja ładuję jednofazowo 16A i nawet to zupełnie wystarczy - przynajmniej na moje potrzeby (codziennie 80 km robione).
Ale trzeba pamiętać, żeby codziennie ładować - więc ładuję codziennie do 70% lub 80%.
Z ciekawości: 16A czy 13A?
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Zastanawiałem się jak to jest z tym płynem chłodniczym bo różnie piszą, część serwisów nie robi z wymianą w ramach akcji problemów, część wydziwia. Też muszę ze swoją podjechać i o to zapytać jak znajdę chwilę. Na szybko jak wpisałem na stronie VIN to wyskoczyło mi, że moje auto nie podlega obecnie żadnej akcji serwisowej.
A masz auto kupione w Polsce? U mnie na polskiej stronie też nic nie wyskakiwało ale na niemieckiej tak. Obecnie tez mam "sprawdź EPCU i w razie potrzeby wymień" Czekam na tel. bo to też się wiąże z przynajmniej częściowym spuszczaniem płynu chłodniczego. Przy twoim przebiegu może ta akcja została już zrealizowana.
 

Kona EV

Fachowiec
Też jestem nowy w elektryki. Mam Konę 64 kWh z ładowarką pokładową 11 kw. Z tego co się zorientowałem dobór odpowiedniej ładowarki/wallboxa zależy też od mocy ładowarki wewnętrznej w Twoim aucie. Większość egzemplarzy Kony ma chyba ładowarki 7.2 kW.

Ja kupiłem coś takiego i przy mojej ładowarce 11 kW jestem mega zadowolony. Tylko musisz mieć w domu gniazdko siłowe 400V.
Choć widzę, ze ten producent ma tez inne modele. Patrząc na jakość tego co dostałem powiem, krótko WOW. prezentuje się solidnie już na oko. Ja mam w domu przyłącze 12,5 kW i zabezpieczenie przelicznikowe 25A. Z gniazda siłowego 400V przy prądzie 14A (ładowarka ma opcję płynnej regulacji) moja Kona ładuje się z mocą ok 9kWh (czyli 5-6 godzin i masz auto naładowane od tych 20-80/90%). 16A nie testowałem bo nie chcę ryzykować przy mojej mocy przyłączeniowej nie wiem czy czegoś nie wywali ale nawet te 9kW w warunkach domowych mi wystarczy.

https://allegro.pl/oferta/ladowarka...11kw-do-elektrykow-hybryd-plug-in-15518618529
Jaki model samochodu? SX2?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
nie wyskakiwało ale na niemieckiej tak.
No widzisz.. Dzięki za inspirację, bo nie pomyślałem żeby na niemieckiej sprawdzić. Komunikat mam "keine Rückrufe* und Serviceaktionen* vor." czyli nic. Na polskiej również nic. Na vindecoderz był ślad kilku akcji ale sądząc po dacie były one wykonane jeszcze przed wydaniem auta.
 
Top