Kona Electric w praktyce

vwir

Pionier e-mobilności
Aż się prosi odpowiedzieć jak na elektrodzie ;)
Na szybko: W Polsce praktycznie nie ma innych CCS niż CCS type2. Więc wszystkie CCS Ci będą pasowały (o ile nie masz auta z USA). Tak samo wśród złącz AC praktycznie wszystkie w Polsce to type2. Znowu - o ile nie masz auta z USA to wszystkie będą pasowały. Jedyne o czym należy pamiętać w przypadku AC to czasami jest to gniazdo type2 (więc musisz mieć własny kabel) a czasami kabel z wtyczką type2, którey tylko wpinasz do auta i po temacie.

Jedyne co nie pasuje do Twojego auta to chademo.

Odnośnie prędkości ładowania - nie istnieje pojęcie zbyt szybkiej stacji ładowania. Stacje zwolnią do takiej wartości, ile maksymalnie przyjmie auto. Tyle tylko, że często te szybsze stacje są droższe, więc zapłacisz więcej a tego nie wykorzystasz.

Jeśli chodzi o czasy ładowania to zależy od stacji ładowania, temperatury baterii, etc. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przy czym na szybkich stacjach nie powinno się w zasadzi ładować do 100%. Najczęściej przerywa się ładowanie w okolicach 80% i jedzie dalej. Ostatnie 20% (80-100%) potrafi kapać nawet i przez godzinę, bo wtedy balansuje się bateria. Tym bardziej się to nie opłaca.

W kwestii map - plugshare Twoim przyjacielem.
 

Gilandiril

Zadomawiam się
W Europie nie ma ładowarek z CCS, są tylko CCS2. Do ładowania prądem przemiennym pasuje Type-2, do prądu stałego (szybkie) pasuje CCS2.

Możesz podłączyć się do dowolnej ładowarki, to samochód decyduje jaka moc przyjmie. Dlatego też moc ładowania zmienia się w zależności od różnych czynników. Maksymalna moc ładowania to trochę ponad 50 kW, ale samochód będzie lądował się wolniej jeżeli będzie miał zbyt zimny lub ciepły akumulator. Tak samo w zależności od procenta naładowania zmienia się moc ładowania.

Nie wiem co konkretnie masz w samochodzie, ale obstawiam że ładowarkę jednofazowa. Więc z prądu przemiennego będzie ładowania maksymalnie z jednej fazy, 32 ampery, czyli 7 kW.

mapa ładowarek to aplikacje plugshare lub a better route planner.
 

dominkanin

Nowy na Forum
tak kupiona. Do tej pory ładowana w garażu, ale planuje dłuższą trasę i zastanawiam się ile mi zejdzie czasu na uzupełnienie baterii.
Powiedzmy z 10 % do 80 % ile będzie się ładował na ładowarce 50 kw a ile na 75 kw ? tak mniej więcej przy obecnych temperaturach
 

Cav

Pionier e-mobilności
tak kupiona. Do tej pory ładowana w garażu, ale planuje dłuższą trasę i zastanawiam się ile mi zejdzie czasu na uzupełnienie baterii.
Powiedzmy z 10 % do 80 % ile będzie się ładował na ładowarce 50 kw a ile na 75 kw ?
Tyle samo, bo wersja 39 max przyjmie 50 kW.
tak mniej więcej przy obecnych temperaturach
40 minut bym zakładał, o ile to już będzie w trasie.
Jeśli będzie musiała grzać baterie, czyli początkowo ładować się z niższą prędkością, to pewnie ok. godziny.
 

dominkanin

Nowy na Forum
czyli jednym słowem nie opłaca mi się ładować na ładowarce mocniejszej niż 50 kw, bo nie będzie żadnej różnicy czasowej, a tylko będzie drożej ?
 

Cav

Pionier e-mobilności
czyli jednym słowem nie opłaca mi się ładować na ładowarce mocniejszej niż 50 kw, bo nie będzie żadnej różnicy czasowej, a tylko będzie drożej ?
Tak.
Ale nie musi być drożej, w GreenWay (GW) dolny limit ceny to 100 kW.
Dopiero szybsze są droższe.
 

walik22

Zadomawiam się
Orlen 50kW masz taniej
 
Top