Konfiguracja nowego BMW i4 edrive35

Beep21

Posiadacz elektryka
Różnica w cenie między e35 a e40 to ok. 33000 zł. Bateria 70 kWh vs 80 kWh. Różnica zasięgu to ok. 50 km. Myślę, że będę robić dziennie wkoło komina od kilkudziesięciu do 100-150 km. Ładowanie w 99% przypadków w garażu z fotowoltaiki.
E35 nie ma baterii 70 kWh tylko procentowo całkiem dużo mniejsza. Natomiast e40, ma 80 kWh i to już netto. Finalnie i tak Ty decydujesz, ale gwarantuje ci że różnica w zasięgu między tymi modelami to nie 50 km tylko okolice 100+ km
 
Last edited:

Garry2012

Nowy na Forum
Mało jest postów o BMW 4 oraz i4 na forach. Przez wiele miesięcy się wahałem między BMW 4 620i a 630i. Do i4 przyciągnął mnie fakt, że mam fotowoltaikę i auto traktowałbym trochę jako magazyn energii. Pracuję zdalnie, więc mogłoby być ładowane w dzień.

Fotowoltaikę mam niestety na nowych zasadach. Auto muszę jakieś kupić, bo mam jedno (diesla) i dość mam za robienie za taxówkarza w rodzinie.

Chociaż nie jestem przekonany na 100% do zakupu, bo boję się dużej utraty wartości jak będę chciał je sprzedać za kilka lat. Jeszcze spokojnie patrzę na spadające ceny tesli oraz czekam na wejście Xiaomi SU7 do Europy i Polski.
 

Beep21

Posiadacz elektryka
Też mam PV na nowych zasadach i ja to wszystko rozumiem o czy piszesz tylko jest jeden problem - jak już pojawi Ci się pod domem elektryk, nie ważne czy to będzie BMW czy coś innego to tym dieslem zaczniesz jeździć mniej albo w ogóle z bardzo prostych przyczyn - raz że dynamika i cisza podczas jazdy a dwa to znacznie niższe koszty, bo trasy takie do 400 km robisz na prądzie z PV. Też miałem i elektryka i auto spalinowe, skończyło się na szybkim pożegnaniu z autem spalinowym bo zwyczajnie go nie używałem. E40 użytkuje dokładnie tak samo jak mojej poprzednie auto spalinowe, latam nim na drugi koniec Polski czy po europie i nie odczuwam żadnych uciążliwości czy drastycznie dłuższych czasów przejazdu więc auto benzynowe szybko przestało mieć sens.

Jak chcesz więcej poczytać o i4 to i4talk.com - jest to forum angielskojęzyczne, można się w zasadzie wszystkiego dowiedzieć + jest trochę osób z PL
 

Garry2012

Nowy na Forum
To ja mam trochę inną sytuację, bo mój diesel to 7-osobowy Ford S-Max w bogatej wersji Vignale (jasny środek, panorama, napęd na 4 koła, 190 koni itp.) i mam 3 dzieci stąd dotacja 27k na kartę dużej rodziny. Poza tym moja praca wymaga dużego bagażnika i często mogę wrzucić do S-maxa dużo gratów, czego mi nie umożliwi większość sedanów, liftbacków itp. Poza tym lubię duże auta z dużą liczbą miejsca w środku i dużym bagażnikiem, a nie przepadam za suvami. Poprzednio auto to był leasing przez 3 lata Audi A5 i bolał mnie plecy i było dla mnie za niskie mimo że miało standardowe zawieszanie a nie sportowe. Audi sprzedałem po 3,5 roku praktycznie z zerową utratą wartości, odliczając podatki na firmę.

Często czytam stwierdzenie na forach, że elektryk to spoko auto, ale jeżeli ma się dom z fotowoltaiką, garażem i jako drugie auto w rodzinie i jeżeli się jeździ wkoło komina, więc ja te wszystkie wytyczne spełniam. Na chwilę obecną optymalnym rozwiązaniem dla mnie to 2 auta dla mnie i żony, którymi będziemy jeździć w różnych konfiguracjach. Tras po Europie nie robię, trasy po Polsce są rzadkością. Dziennie robię/robimy od kilkudziesięciu do 150-200 km miasto/obwodnica.

Jeżeli chodzi o elektryki to podobają mi się auto o sportowej stylistyce Tesla S, BMW i4, Porsche Taycan, Audi etron GT, ale martwi mnie szybki spadek wartości. Leasingując auto spalinowe z dużym rabatem np. flotowym można było często takie auto odsprzedaż po 3-4 latach z małą utratą wartości a takie BMW jak wezmę w leasing za np. 250 tys. to po kilku latach pewnie sprzedam za 100k.
 

Garry2012

Nowy na Forum
Konfigurację BMW i4 chcę zrobić bogatą, ale tylko rzeczy, które mi się przydadzą. W obecnym aucie np. nie korzystam z podgrzewanych czy wentylowanych siedzeń itp. itd.

Chciałbym zmixować kilkanaście procent rabatu- mam nadzieję dobić do 16% razem z dotacją na kartę dużej rodziny na elektryki + myślałem o promocyjnym leasingu i jednak e35- to wszystko da całościowo niską kwotę, która będzie bardziej odporna na utratę wartości.

Oprócz tego myślę o lakierze Portimao Blue i ofoliowaniem na mat, będzie wtedy wyglądać jak Frozen Portimao albo ewentualnie kupienie lakieru isle of man green, bo świetnie wygląda i nie widziałem na drodze jeszcze żadnego BMW 4 w tym kolorze
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Konfigurację BMW i4 chcę zrobić bogatą, ale tylko rzeczy, które mi się przydadzą. W obecnym aucie np. nie korzystam z podgrzewanych czy wentylowanych siedzeń itp. itd.

Chciałbym zmixować kilkanaście procent rabatu- mam nadzieję dobić do 16% razem z dotacją na kartę dużej rodziny na elektryki + myślałem o promocyjnym leasingu i jednak e35- to wszystko da całościowo niską kwotę, która będzie bardziej odporna na utratę wartości.

Oprócz tego myślę o lakierze Portimao Blue i ofoliowaniem na mat, będzie wtedy wyglądać jak Frozen Portimao albo ewentualnie kupienie lakieru isle of man green, bo świetnie wygląda i nie widziałem na drodze jeszcze żadnego BMW 4 w tym kolorze
A mozna wziac leasing na firme i dotacje z karty duzej rodziny ? Czy jak to wyglada…
 

Anderus

Zadomawiam się
To ja mam trochę inną sytuację, bo mój diesel to 7-osobowy Ford S-Max w bogatej wersji Vignale (jasny środek, panorama, napęd na 4 koła, 190 koni itp.) i mam 3 dzieci stąd dotacja 27k na kartę dużej rodziny. Poza tym moja praca wymaga dużego bagażnika i często mogę wrzucić do S-maxa dużo gratów, czego mi nie umożliwi większość sedanów, liftbacków itp. Poza tym lubię duże auta z dużą liczbą miejsca w środku i dużym bagażnikiem, a nie przepadam za suvami. Poprzednio auto to był leasing przez 3 lata Audi A5 i bolał mnie plecy i było dla mnie za niskie mimo że miało standardowe zawieszanie a nie sportowe. Audi sprzedałem po 3,5 roku praktycznie z zerową utratą wartości, odliczając podatki na firmę.

Często czytam stwierdzenie na forach, że elektryk to spoko auto, ale jeżeli ma się dom z fotowoltaiką, garażem i jako drugie auto w rodzinie i jeżeli się jeździ wkoło komina, więc ja te wszystkie wytyczne spełniam. Na chwilę obecną optymalnym rozwiązaniem dla mnie to 2 auta dla mnie i żony, którymi będziemy jeździć w różnych konfiguracjach. Tras po Europie nie robię, trasy po Polsce są rzadkością. Dziennie robię/robimy od kilkudziesięciu do 150-200 km miasto/obwodnica.

Jeżeli chodzi o elektryki to podobają mi się auto o sportowej stylistyce Tesla S, BMW i4, Porsche Taycan, Audi etron GT, ale martwi mnie szybki spadek wartości. Leasingując auto spalinowe z dużym rabatem np. flotowym można było często takie auto odsprzedaż po 3-4 latach z małą utratą wartości a takie BMW jak wezmę w leasing za np. 250 tys. to po kilku latach pewnie sprzedam za 100k.
A patrzyłeś na VW ID.7? Bagażnik na pewno ma większy i bardziej ustawny niż i4.
 

Garry2012

Nowy na Forum
VW ID.7 Tourer- nie ziębi ani nie grzeje. Znajomy kupował za 170k spalinowego passata w pełnej opcji pół roku temu, nie wiem czy volkswagen elektryczny za prawie 2 x taką kasę to dobry deal...
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
To ja mam trochę inną sytuację, bo mój diesel to 7-osobowy Ford S-Max w bogatej wersji Vignale (jasny środek, panorama, napęd na 4 koła, 190 koni itp.) i mam 3 dzieci stąd dotacja 27k na kartę dużej rodziny. Poza tym moja praca wymaga dużego bagażnika i często mogę wrzucić do S-maxa dużo gratów, czego mi nie umożliwi większość sedanów, liftbacków itp. Poza tym lubię duże auta z dużą liczbą miejsca w środku i dużym bagażnikiem, a nie przepadam za suvami. Poprzednio auto to był leasing przez 3 lata Audi A5 i bolał mnie plecy i było dla mnie za niskie mimo że miało standardowe zawieszanie a nie sportowe. Audi sprzedałem po 3,5 roku praktycznie z zerową utratą wartości, odliczając podatki na firmę.
Ostatnie lata były "patologiczne" z uwagi na deficyt aut, stąd nawet elektryki niemal nie traciły na wartości. Teraz jest bardziej "normalnie".
 
Top