Cav

Pionier e-mobilności
A skąd jesteś?
Bo mam do zbycia jeden baniaczek, ale termin ważności do lipca i odbiór koniecznie osobisty w Wielkopolsce (lub na północ od niej).
 

PCtank

Zadomawiam się
A tak z czystej ciekawości wymiana tego płynu zalecana jest tylko żeby utrzymać gwarancję czy może mieć istotny wpływ na żywotność baterii?
Jak ktoś zrobi np 150 000 km to się zastanawiam nad sensownością tego jak praktycznie gwarancja zanika.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A tak z czystej ciekawości wymiana tego płynu zalecana jest tylko żeby utrzymać gwarancję
Tak.
Ale nie musisz na ten z aso.
czy może mieć istotny wpływ na żywotność baterii?
Ten płyn to zabezpieczenie na wypadek zwarcia - kiedyś mieli problem ze źle wykonanymi bateriami LG, wskutek czego auta się paliły.
I w ten sposób się zabezpieczyli się przed skutkami takiego zwarcia.
Nawet wymieniali całe partie baterii w Konach.
Pewnie dalej nie mają 100% pewności, że reszta baterii jest ok.

Ale od LG już baterii nie biorą.

Do tego zapewne część właściwości płyn traci z czasem, bo ma bardzo krótki okres przydatności.
IMO oszczędność kilku stówek w świetle powyższego mija się z celem, chyba że chcesz auto zmienić szybko i masz ubezpieczenie AC...
 

PCtank

Zadomawiam się
Czyli co producent to inne zabezpieczenia baterii i normy?
Bo nie słyszałem, żeby u innych producentów trzeba było wymieniać tak płyn (Tesla, VW, itp). Chyba, że się mylę, albo nie jest to takie głośne ze względu, że w Koreańcach jest to takie drogie.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czyli co producent to inne zabezpieczenia baterii i normy?
To chodzi raczej o model baterii.
Dotyczy to tylko Kona/e-Niro/e-Soul.

Reszta modeli ma już daleko inne częstotliwości wymiany i płyny.
Bo nie słyszałem, żeby u innych producentów trzeba było wymieniać tak płyn (Tesla, VW, itp). Chyba, że się mylę, albo nie jest to takie głośne ze względu, że w Koreańcach jest to takie drogie.
Kto mówi że jest drogie?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Czyli co producent to inne zabezpieczenia baterii i normy?
Bo nie słyszałem, żeby u innych producentów trzeba było wymieniać tak płyn (Tesla, VW, itp). Chyba, że się mylę, albo nie jest to takie głośne ze względu, że w Koreańcach jest to takie drogie.
Tylko koreańczycy w kilku modelach zastosowali płyn nieprzewodzący prądu. Gdyby inni producenci używali czegoś podobnego to i cena też byłaby zbliżona.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Ja dzisiaj wysłałem zapytanie do kilku salonów o koszt trzeciego (45000) przeglądu kony 64 kWh .Pierwsza odpowiedz 3000 zł. Oni ten płyn to już chyba chcę wymieniać na każdym przeglądzie bo nie przychodzi mi do głowy co tam może być tak drogie przy tym przebiegu. W książce serwisowej znalazłem faktury za przeglądy w Niemczech po poprzednim właścicielu po 15 tys km zapłacił 125 Euro po 30 tyś zapłacił 170 euro. Polska to drogi kraj ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja dzisiaj wysłałem zapytanie do kilku salonów o koszt trzeciego (45000) przeglądu kony 64 kWh .Pierwsza odpowiedz 3000 zł. Oni ten płyn to już chyba chcę wymieniać na każdym przeglądzie
Też właśnie będę robił przegląd na 45 kkm w Soulu.
Dzwoniłem do 4 różnych stacji i w większość nie mieli pojęcia co powinni zrobić na 3 przeglądzie i kiedy wymieniać płyn.
Także ten..... - takie mamy ASO.

Ostatecznie stanęło na takim ASO co mi zrobi ten przegląd za 240 zł.....
 
Top