Kupię EV do miasta

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Witam,
Rozglądam się za kupnem wozidła do miasta.
Podstawowe typy:
- Citroen eC4
- VW ID3 (58kWh)
- Mazda MX30
- Kia e Soul/e Niro (64 kWh)
- Hyundai Kona (64 kWh)
- Peugeot 2008
Wymagania to aktywny tempomat oraz grzanie foteli i kierownicy (choć P2008 nie ma tego ostatniego nigdy), najchętniej bezwypadek, udokumentowana historia serwisowa, w niektórych wypadkach jeszcze gwarancja.
Do tego rozsądna cena ;)
Jeśli ktoś ma coś z w.w do sprzedania, proszę o kontakt.
 

walik22

Zadomawiam się
mam corsa-e i ma grzane fotele + kierownica ale pewnie za mała to może rozważ mokka-e
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Corsa i 208 odpada ze względu na rozmiar.
Mokka jest na samiuteńkim końcu ze względu na "ilość" miejsca z tyłu opadający ku tyłowi otwór drzwiowy.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Witam,
Rozglądam się za kupnem wozidła do miasta.
Podstawowe typy:
- Citroen eC4
- VW ID3 (58kWh)
- Mazda MX30
- Kia e Soul/e Niro (64 kWh)
- Hyundai Kona (64 kWh)
- Peugeot 2008
Wymagania to aktywny tempomat oraz grzanie foteli i kierownicy (choć P2008 nie ma tego ostatniego nigdy), najchętniej bezwypadek, udokumentowana historia serwisowa, w niektórych wypadkach jeszcze gwarancja.
Do tego rozsądna cena ;)
Jeśli ktoś ma coś z w.w do sprzedania, proszę o kontakt.
Wiem, że pierwsze pytanie, jeśli chodzi o samochody elektryczne, to jest - jaki ma zasięg, ale jeśli naprawdę potrzebujesz do miasta, to weź pod uwagę modele z mniejszą bateria - nie tylko są tańsze, ale mają sporo mniejsze przebiegi (przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia szukacza).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wiem, że pierwsze pytanie, jeśli chodzi o samochody elektryczne, to jest - jaki ma zasięg, ale jeśli naprawdę potrzebujesz do miasta, to weź pod uwagę modele z mniejszą bateria - nie tylko są tańsze, ale mają sporo mniejsze przebiegi (przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia szukacza).
Mniejsze przebiegi, ale też i mniejszą żywotność baterii (więcej cykli do przejechania tego samego dystansu).

Masz rację, zerkam i na to. Mam pewną obawę, podobno słuszną, że po krótkim czasie "drugi" samochód stanie się pierwszym, a wtedy mała bateria będzie ograniczać.
Bardzo słuszną. Been there, done that (jak niejeden tutaj). Najpierw elektryk miał być tym drugim samochodem w rodzinie (spaliniak był pierwszym), ale szybko został tym głównym i zasięg na poziomie 100-120km stał się mocno ograniczający. Co innego jeśli masz już jednego długodystansowego elektryka i szukasz drugiego, miejskiego - wtedy można przymknąć oko na mały zasięg.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Masz rację, zerkam i na to. Mam pewną obawę, podobno słuszną, że po krótkim czasie "drugi" samochód stanie się pierwszym, a wtedy mała bateria będzie ograniczać.
To skreśl wszystko z baterią mniejszą niż 60 kWh.
Soul lub Kona byłyby tu optymalne.
Świetne w mieście, a i na trasie dają radę.
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Serce wyje za MX30, rozum podpowiada trojaczki Kia/Hyundai, a do tego jeszcze eC4 będące super komfortową kanapą i nie tak fatalnym samochodem w trasę jak pierwszy z wymienionych.
 
Top