Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...

algreat

Nowy na Forum
Zamówiłem do produkcji Ioniq 5 N Line RWD + kolor (ecotronic grey pearl) za 199k brutto (cennik + zniżka dla firmy).

Miałem czekać na CLA, ale kolejne zniżki mnie przekonały do Hyundaia. Parę miesięcy temu zaczynaliśmy od 225k za tego ioniqa.
Witam. Na czym polega zniżka dla firmy? Chodzi o leasing dla firmy czy coś innego?
 

Euronymous

Fachowiec
Zamówiłem do produkcji Ioniq 5 N Line RWD + kolor (ecotronic grey pearl) za 199k brutto (cennik + zniżka dla firmy).

Miałem czekać na CLA, ale kolejne zniżki mnie przekonały do Hyundaia. Parę miesięcy temu zaczynaliśmy od 225k za tego ioniqa.
Na kiedy dostępny ? U mnie IONIQ 6 do produkcji na październik najwcześniej. Dobrą ofertę ma teraz Hyundai, choć ja również jeszcze myślę o CLA, tylko brak info, kiedy będzie.
 

Sliszue

Zadomawiam się
Witam. Na czym polega zniżka dla firmy? Chodzi o leasing dla firmy czy coś innego?

Jeśli chodzi o leasing to o finansowaniu jeszcze nie rozmawiamy, bo auto dopiero idzie do produkcji i dopiero na jesień będę odbierał.

Jeśli chodzi o zniżkę:

1744095946771.png

A z czego ta zniżka wynika to do końca nie wiem. Dealer spytał mnie czy zamawiam na PESEL czy na NIP i, że jak na NIP to cena spadnie do 199 brutto. Nie jestem w zadnej grupie zawodowej (typu rolnik, ksiadz, gornik), mam JDG.

Na kiedy dostępny ? U mnie IONIQ 6 do produkcji na październik najwcześniej.

W specyfikacji zamowienia wpisane 31.10.2025 + w umowie mają dodatkowo do 3 miesiecy poslizgu wliczone. Zapytałem dzis deleara czy jest szansa ze bedzie szybciej, ale odpisal ze nie wie. Jesli faktycznie czekanie do pazdziernika to troche slabo, ale biorac pod uwage cene auta to i tak jestem zadowolony nawet jesli beda obnizki innych marek itp. to i tak konkurencyjna cena.

Dobrą ofertę ma teraz Hyundai, choć ja również jeszcze myślę o CLA, tylko brak info, kiedy będzie.

Tak. Generalnie mialem czekac na CLA, ale obawiam sie ze w podobnym wyposazeniu cena moglaby urosnac do 260k. Bo N-Line ma wszystkie bajery poza dachem panoramicznym. Dodatkowo generalnie chcialem troche wieksze auto ze wzgledu na jazde z rodzina + IONIQ 5 to sprawdzone na swiecie auto z bardzo dobrymi opiniami.

Co do CLA to ceny maja byc koncem czerwca, a w lipcu pierwsze pojazdy maja trafiac do parku prasowego czy cos.

Generalnie IONIQ ma 515-570 WLTP, mysle ze CLA w wersji shooting brake WLTP tez byloby mniejsze niz 800, dajmy ze 700. Wiec tutaj mam 570 WLTP vs 700 WLTP teoretycznie a roznica w cenie 60-70k mysle + autko juz jezdzi po swiecie od lat i jest przetestowane i platforma tez.

Tylko minus tego N-Line RWD co zamowilem jest taki ze on wyjezdza na felgach 20'. Wiec zasieg jest mniejszy. Widzialem na amerykanskich forach, ze ludzie zmieniaja sobie na 19' i maja troche wiekszy zasieg wiec potencjalnie bede myslal o takim czyms jesli stwierdze ze mi brakuje tych 20-30km.

Jesli jest tu ktos kto wie jak sprawdzic czy europejska homologacja zezwala na zmiane rozmiaru kol z 20' na 19' dla N-Line to prosilbym o potwierdzenie czy to mozliwe i legalne.
 

Edek

Zadomawiam się
Zamówiłem do produkcji Ioniq 5 N Line RWD + kolor (ecotronic grey pearl) za 199k brutto (cennik + zniżka dla firmy).

Miałem czekać na CLA, ale kolejne zniżki mnie przekonały do Hyundaia. Parę miesięcy temu zaczynaliśmy od 225k za tego ioniqa.
cześć! zerknij prosze na prv.
 

Sliszue

Zadomawiam się
Minął ponad miesiąc, więc aktualizacja:
- auto ma być do odbioru końcem Czerwca 2025, a nie Października 2025

Bodajże w Kwietniu wypłynęło z Korei i płynie sobie na statku.

Może ktoś inny z podobną konfiguracją się rozmyślił. Dla mnie świetna informacja.
 

ElementBN

Nowy na Forum
Kupić czy nie, nie wiem czemu taka polityka jest u dilerów, że jazdy testowe z handlowcem na bocznym siedzeniu. Obdzwoniłem już 3 dilerów i taka polityka (WWa). W kia było podobnie u jednego dilera.
Tesla Y - za mało mają samochodów na razie - dopiero od wakacji będzie taka opcja.
Natomiast VW, Volvo itd zero problemu.

Ani nie sprawdzisz jak działają światła nocą, ani spakowania walizek, ani całorodzinnego przejechania się kilku km (w końcu każdemu powinno pasować).
 

umcus

Pionier e-mobilności
Kupić czy nie, nie wiem czemu taka polityka jest u dilerów, że jazdy testowe z handlowcem na bocznym siedzeniu. Obdzwoniłem już 3 dilerów i taka polityka (WWa). W kia było podobnie u jednego dilera.
Tesla Y - za mało mają samochodów na razie - dopiero od wakacji będzie taka opcja.
Natomiast VW, Volvo itd zero problemu.

Ani nie sprawdzisz jak działają światła nocą, ani spakowania walizek, ani całorodzinnego przejechania się kilku km (w końcu każdemu powinno pasować).
Podobno każda marka daje możliwość pożyczenia samochodu na noc/weekend. Mnie się ta sztuka udała tylko w Tesli, być może byłem zbyt mało zaangażowanym klientem ;) No i być może kwestia miasta - w Płocku mam wrażenie, że dilerzy są mało elastyczni.
 

ElementBN

Nowy na Forum
Podobno każda marka daje możliwość pożyczenia samochodu na noc/weekend. Mnie się ta sztuka udała tylko w Tesli, być może byłem zbyt mało zaangażowanym klientem ;) No i być może kwestia miasta - w Płocku mam wrażenie, że dilerzy są mało elastyczni.
No mnie się udało z VW ID.5 i ID.7, Volvo XC60 i Lexus NX (tu wymagali opłacenia jakiegoś dodatkowego ubezpieczenia za 100zł).
Umówiony jestem na EV6 przedlift, walczę jeszcze z Hyundaiem (ostatni diler) i Skodą.
Tesla - model 3 bez problemu, nowy Y - jak mówiłem, nie mają tylu egzemplarzy.

Trochę to słabe. Dokonać wyboru auta za ponad 200k tylko na podstawie opłaconych filmików z YT lub ze statycznego oglądania w salonie.
 
Top