@vwir @ClassicGOD Czyli robiąc ghetto EVSE i pomijając bezpieczeństwo i inne takie, biorę przewód 1 fazowy, wtyczkę type 2, dorzucam do tego rezystor pomiędzy jednym z pinów sterujących i N, podłączam +12V do drugiego i w teorii powinno działać?
Nie powinno - bez PWM -12V/+12V samochód nie powinien rozpocząć ładowania ale nie testowałem jak to wygląda w praktyce.@vwir @ClassicGOD Czyli robiąc ghetto EVSE i pomijając bezpieczeństwo i inne takie, biorę przewód 1 fazowy, wtyczkę type 2, dorzucam do tego rezystor pomiędzy jednym z pinów sterujących i N, podłączam +12V do drugiego i w teorii powinno działać?
Wielki plus za rozprawienie się z tym mitem na temat cegieł Nissan'a.BTW. Ktoś pisał że ładowarka fabryczna dołączona do auta (10A) nie jest przeznaczona do ciągłej pracy - nie zgodzę się.
W środku ładowarki AC nie ma żadnej energoelektroniki do przetwarzania mocy. Poza miedzią nie ma tam nic co mogłoby się grzać od prądu ładowania. Jest tylko stycznik który tylko dołącza wtyczkę Type2 do prądu z sieci kiedy trzeba (+ zabezpieczenia, oczywiście). Sam stycznik oraz przewody muszą być dobrane na właściwe obciążenie dopuszczalne długotrwale bo inaczej projekt ładowarki nie przeszedł by certyfikacji.
A skąd. Jeszcze generator sygnału prostokątnego. Niektóre samochody już sprawdzają czasy pomiędzy pojawieniem się sygnału prostokątnego a zapięciem stycznika, więc to nie takie proste. Najtańsze gotowe rozwiązanie to simpleevse. Mam i działa: http://evracing.cz/simple-evse-wallbox@vwir @ClassicGOD Czyli robiąc ghetto EVSE i pomijając bezpieczeństwo i inne takie, biorę przewód 1 fazowy, wtyczkę type 2, dorzucam do tego rezystor pomiędzy jednym z pinów sterujących i N, podłączam +12V do drugiego i w teorii powinno działać?
Ok, myślałem, że jest 0, +12, czyli 100% wypełnienia to zwyczajne proste +12. Jeżeli jest tam +12..-12, faktycznie potrzeba minimalnej ilości elektroniki..A skąd. Jeszcze generator sygnału prostokątnego.
Evse powstało głownie w celu poprawy bezpieczeństwa użyszkodnika. Samochodu zresztą też. Jeśli je okroisz z tej całej otoczki to w sumie po co komu evse. To jednak urządzenie wpięte ileśtam godzin do instalacji i pobierające duży prąd. Może się coś spalić, coś przegrzać, kabel może się uszkodzić, może kogoś porazić, masz tego bezpiecznie używać w deszczu, na mrozie, etc. Simpleevse zapewnia minimum przyzwoitości, do tego dołożyłem różnicówkę i nadprądowy.Ok, myślałem, że jest 0, +12, czyli 100% wypełnienia to zwyczajne proste +12. Jeżeli jest tam +12..-12, faktycznie potrzeba minimalnej ilości elektroniki..
Ale ja wiem, rozumiem i nie chcę robić EVSE z chińskiego przedłużacza, gwoździ budowlanych i silvertape'a, no chyba, że apokalipsa zombie, albo jakieś podobne wydarzenie. Z drugiej strony nie ma co tworzyć jakiejś mitologii z zasilania EV. W użytku jest trochę urządzeń elektrycznych pracujących w podobnych warunkach, z podobnymi zagrożeniami dla użytkownika i dają radę pobierać prąd ze zwykłych gniazdek hermetycznych bez nadmiernych strat w ludziachEvse powstało głownie w celu poprawy bezpieczeństwa użyszkodnika. Samochodu zresztą też. Jeśli je okroisz z tej całej otoczki to w sumie po co komu evse. To jednak urządzenie wpięte ileśtam godzin do instalacji i pobierające duży prąd. Może się coś spalić, coś przegrzać, kabel może się uszkodzić, może kogoś porazić, masz tego bezpiecznie używać w deszczu, na mrozie, etc. Simpleevse zapewnia minimum przyzwoitości, do tego dołożyłem różnicówkę i nadprądowy.
Accelev One ma opcję dopasowywania poboru do aktualnego napięcia i nie pozwoli wybić zabezpieczeń, jest w stanie na bieżąco dopasowywac sie do poboru.Podczas ładowania AC z pełną mocą, Leaf pobiera jednofazowo max. 28,4 A , około 6.5 kW.
Faktycznie - jest wtedy asymetryczne obciążenie faz, ale dla licznika dwukierunkowego w instalacji PV i rozliczenia prosumenta to za jedno (licznik rejestruje po prostu kWh pobrane i kWh oddane łącznie z 3 faz). Może wystarczy zadbać aby nie przeciążyć tej fazy innymi odbiornikami żeby wyłącznika B32 / C32 nie wybiło i tyle.
Podobno sygnał PWM (CP) z ładowarki pozwala dynamicznie regulować prąd również w trakcie ładowania:
- This signal is what a wallbox uses, for example, to ensure that the electric car only charges as much as the solar system is currently producing.![]()
Type 2 in detail - How does it actually work? - smart EMOTION
It is common knowledge that all modern electric cars can charge with Type 2 or Type 1. This is a standardized plug that works across manufacturers. But what exactly is it that makes it so special? How does it work and why did Mennekes take the trouble to develop it instead of simply charging...www.smart-emotion.de
- tylko jeszcze nie widziałem ładowarki 1-fazowej 32A, która ma taki bajer wyprowadzony. Zamierzam coś takiego zbudować jak nie będę miał lepszych zajęć![]()
Wiem wiem, tylko to jest forum, różni ludzie to czytają i cholera wie co mają w głowachAle ja wiem, rozumiem i nie chcę robić EVSE z chińskiego przedłużacza, gwoździ budowlanych i silvertape'a, no chyba, że apokalipsa zombie, albo jakieś podobne wydarzenie. Z drugiej strony nie ma co tworzyć jakiejś mitologii z zasilania EV. W użytku jest trochę urządzeń elektrycznych pracujących w podobnych warunkach, z podobnymi zagrożeniami dla użytkownika i dają radę pobierać prąd ze zwykłych gniazdek hermetycznych bez nadmiernych strat w ludziach![]()
No fakt, po tym jak modne zrobiło się wypalanie piorunów w mokrej sklejce własnoręcznie przerobionym na kilka kV transformatorem ze starej mikrofalówki selekcja naturalna trochę podziałałaWiem wiem, tylko to jest forum, różni ludzie to czytają i cholera wie co mają w głowach![]()