Ładowanie LEAFa II - tylko z nadprodukcji PV

piotrpo

Pionier e-mobilności
@vwir @ClassicGOD Czyli robiąc ghetto EVSE i pomijając bezpieczeństwo i inne takie, biorę przewód 1 fazowy, wtyczkę type 2, dorzucam do tego rezystor pomiędzy jednym z pinów sterujących i N, podłączam +12V do drugiego i w teorii powinno działać?
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
@vwir @ClassicGOD Czyli robiąc ghetto EVSE i pomijając bezpieczeństwo i inne takie, biorę przewód 1 fazowy, wtyczkę type 2, dorzucam do tego rezystor pomiędzy jednym z pinów sterujących i N, podłączam +12V do drugiego i w teorii powinno działać?
Nie powinno - bez PWM -12V/+12V samochód nie powinien rozpocząć ładowania ale nie testowałem jak to wygląda w praktyce.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
BTW. Ktoś pisał że ładowarka fabryczna dołączona do auta (10A) nie jest przeznaczona do ciągłej pracy - nie zgodzę się.
W środku ładowarki AC nie ma żadnej energoelektroniki do przetwarzania mocy. Poza miedzią nie ma tam nic co mogłoby się grzać od prądu ładowania. Jest tylko stycznik który tylko dołącza wtyczkę Type2 do prądu z sieci kiedy trzeba (+ zabezpieczenia, oczywiście). Sam stycznik oraz przewody muszą być dobrane na właściwe obciążenie dopuszczalne długotrwale bo inaczej projekt ładowarki nie przeszedł by certyfikacji.
Wielki plus za rozprawienie się z tym mitem na temat cegieł Nissan'a.
Moja robi 20kkm rocznie i pracuje jakieś 6x krócej na dobę niż swego czasu pracowała grzałka w bojlerze.
 

vwir

Pionier e-mobilności
@vwir @ClassicGOD Czyli robiąc ghetto EVSE i pomijając bezpieczeństwo i inne takie, biorę przewód 1 fazowy, wtyczkę type 2, dorzucam do tego rezystor pomiędzy jednym z pinów sterujących i N, podłączam +12V do drugiego i w teorii powinno działać?
A skąd. Jeszcze generator sygnału prostokątnego. Niektóre samochody już sprawdzają czasy pomiędzy pojawieniem się sygnału prostokątnego a zapięciem stycznika, więc to nie takie proste. Najtańsze gotowe rozwiązanie to simpleevse. Mam i działa: http://evracing.cz/simple-evse-wallbox
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ok, myślałem, że jest 0, +12, czyli 100% wypełnienia to zwyczajne proste +12. Jeżeli jest tam +12..-12, faktycznie potrzeba minimalnej ilości elektroniki..
Evse powstało głownie w celu poprawy bezpieczeństwa użyszkodnika. Samochodu zresztą też. Jeśli je okroisz z tej całej otoczki to w sumie po co komu evse. To jednak urządzenie wpięte ileśtam godzin do instalacji i pobierające duży prąd. Może się coś spalić, coś przegrzać, kabel może się uszkodzić, może kogoś porazić, masz tego bezpiecznie używać w deszczu, na mrozie, etc. Simpleevse zapewnia minimum przyzwoitości, do tego dołożyłem różnicówkę i nadprądowy.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Evse powstało głownie w celu poprawy bezpieczeństwa użyszkodnika. Samochodu zresztą też. Jeśli je okroisz z tej całej otoczki to w sumie po co komu evse. To jednak urządzenie wpięte ileśtam godzin do instalacji i pobierające duży prąd. Może się coś spalić, coś przegrzać, kabel może się uszkodzić, może kogoś porazić, masz tego bezpiecznie używać w deszczu, na mrozie, etc. Simpleevse zapewnia minimum przyzwoitości, do tego dołożyłem różnicówkę i nadprądowy.
Ale ja wiem, rozumiem i nie chcę robić EVSE z chińskiego przedłużacza, gwoździ budowlanych i silvertape'a, no chyba, że apokalipsa zombie, albo jakieś podobne wydarzenie. Z drugiej strony nie ma co tworzyć jakiejś mitologii z zasilania EV. W użytku jest trochę urządzeń elektrycznych pracujących w podobnych warunkach, z podobnymi zagrożeniami dla użytkownika i dają radę pobierać prąd ze zwykłych gniazdek hermetycznych bez nadmiernych strat w ludziach ;)
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Podczas ładowania AC z pełną mocą, Leaf pobiera jednofazowo max. 28,4 A , około 6.5 kW.
Faktycznie - jest wtedy asymetryczne obciążenie faz, ale dla licznika dwukierunkowego w instalacji PV i rozliczenia prosumenta to za jedno (licznik rejestruje po prostu kWh pobrane i kWh oddane łącznie z 3 faz). Może wystarczy zadbać aby nie przeciążyć tej fazy innymi odbiornikami żeby wyłącznika B32 / C32 nie wybiło i tyle.

Podobno sygnał PWM (CP) z ładowarki pozwala dynamicznie regulować prąd również w trakcie ładowania:
- This signal is what a wallbox uses, for example, to ensure that the electric car only charges as much as the solar system is currently producing.
- tylko jeszcze nie widziałem ładowarki 1-fazowej 32A, która ma taki bajer wyprowadzony. Zamierzam coś takiego zbudować jak nie będę miał lepszych zajęć ;)
Accelev One ma opcję dopasowywania poboru do aktualnego napięcia i nie pozwoli wybić zabezpieczeń, jest w stanie na bieżąco dopasowywac sie do poboru.

Tu akurat pokazano na przykładzie dwu i 3f ładowarek, które dodatkowo moga agregować 2 fazy w superfazę, ja mam 1F która jest w stanie pociągnąć do 32A na 1F i dopasowuje sie do obciążenia tylko na podstawie pomiaru napięcia na fazie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale ja wiem, rozumiem i nie chcę robić EVSE z chińskiego przedłużacza, gwoździ budowlanych i silvertape'a, no chyba, że apokalipsa zombie, albo jakieś podobne wydarzenie. Z drugiej strony nie ma co tworzyć jakiejś mitologii z zasilania EV. W użytku jest trochę urządzeń elektrycznych pracujących w podobnych warunkach, z podobnymi zagrożeniami dla użytkownika i dają radę pobierać prąd ze zwykłych gniazdek hermetycznych bez nadmiernych strat w ludziach ;)
Wiem wiem, tylko to jest forum, różni ludzie to czytają i cholera wie co mają w głowach ;)
 
Top