Ładowanie tylko poza domem.

tomwroclaw

Fachowiec
Chciałbym się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie na ładowanie Tesli tylko poza domem zakładając, że:
  • żyję w mieście powyżej 500 tyś mieszkańców
  • ładowarek w pobliżu mam dużo (w promieniu 500 metrów ok. 5 punktów i 20 ładowarek)
  • głównie jeżdżę po mieście (3-4 razy w miesiącu w trasę)
Pytanie, czy są takie osoby, które nie mają opcji ładowania w domu i ładują tylko poza? Czy na dłuższą metę sprawia Wam to jakieś kłopoty lub jest coś na co powinno się zwrócić uwagę? (porady, uwagi itp)
 

usrobo

Posiadacz elektryka
1642185273216.png

niepodawanie nazwy miasta w poście mnie rozbawilo ;)
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Bardzo zależy od Twojego trybu życia, rozkładu dnia, itp.

Za czasów jeżdżenia Model S i Model X, to ładować w domu mogłem, ale... na Superchargerach było taniej i porozmawiać z fajnymi ludźmi można było, no ale nie każdy ma dwa Superchargery pod nosem.

Jeśli tam gdzie przebywasz (dom, praca, sklep, basen, klasztor) masz punkt ładowania, gdzie samochód może się ładować przy okazji, to nie widzę problemu. Poza kosztem. To będzie po prostu drogie.

Co do lokalizacji punktów ładowania w okolicy, pomyśl sobie czy jest dla Ciebie OK, że za każdym razem będziesz szedł do samochodu, który stoi zaparkowany tam gdzie druga z kolei stacja ładowania (sortuj odległość: rosnąco ;-) ).
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
niepodawanie nazwy miasta w poście mnie rozbawilo ;)
Mnie też, ale ma to swój sens - sprawia że wątek i pierwsze pytanie jest bardziej ogólnikowe i przez to (uwaga, językowy koszmarek): INKLUZYWNE i przydać się może też mieszkańcom pozostałych 4 miast ;-)
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Moje zdanie o ładowaniu samochodu elektrycznego gdzie indziej niż własne gniazdko jest takie, że właśnie jako pierwsze załatwiam gniazdko, a jak już będę miał pewność że będzie to wtedy będę załatwiał samochód ;). Dlaczego? Dlatego, że jak kolega @Gandalf wspomniał, ładowanie tylko i wyłącznie na stacjach publicznych byłoby po prostu dużo droższe.
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
To ja teraz się ze sobą trochę posprzeczam.
Dobra, ale co jeśli wspólnota mieszkaniowa udostępni jakieś tam coś tam po ileś tam? Czy to będzie taniej niż na publicznych?

Nie wiem jakie zużycie? 400kW / miesiąc? Wtedy najwyższy abonament na Greenway i wygląda to tak:
89,99 PLN / msc
+ 0,99 PLN * 400 kWh = 89,99 + 396 = 485,99 PLN

W trasie więcej, ale dzięki temu abonamentowi (który i tak płacisz by ładować się AC pod domem) to na szybkich ładowarkach w trasie masz taniej odrobinę niż na Supercharger.

Kolejna fajna zaleta względem ładowania w domu, że jeśli to jest Twój koszt w przypadku JDG np. to bez problemu to rozliczasz po prostu na podstawie faktur od GW.
 

Michal

Moderator
Pisałem już o tym nie raz ale napisze ponownie.
Auto odebrałem 12.2020, mieszkając w kamienicy i ładowałem do 04.2021 tylko na publicznych stacjach.
W sumie całkiem fajnie to wspominam, bo mniej więcej co 3 dni jeździłem na darmową wtedy ładowarkę Orlen (ostatnia darmowa), albo zakupy w miejscu gdzie dało się naładować i miałem tam całkiem fajne przygody, spotkania z właścicielami innych EV i ogólnie trochę czasu na poznawanie auta, oglądanie filmów, granie w gry itp... Już prawie zacząłem nagrywać filmy na YT o mojej przygodzie z Teslą ;) Naprawdę fajnie to wspominam.
Darmowe ładowanie było tylko takim bonusem, bo nawet gdyby było płatne, to nie są takie różnice w koszcie, żebym zmienił decyzję.
Prace mam na tyle wygodną, że spokojnie mogłem pracować z auta, lądując się. Przy czym wieczorami na ładowarce zawsze było ciekawiej :)

W sumie prawie 4 miesiące ładowałem tylko na publicznych ładowarkach.

Przy czym uwaga! Od początku planowałem ładowanie nocami - wynajęcie miejsca postojowego w pobliskim garażu i doprowadzenie tam trójfazowki do ładowania.
Czekając na auto znalazłem dom. Przeprowadziłem się 04.2021, położyłem panele PV na dachu i skończyły się spotkania na ładowarce. Trochę żal spotkań, ale jednak teraz zawsze mam samochód gotowy do jazdy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jakbyś nie liczył, to nie ma jak "w domu" i pod wzgledem wygody i ceny.
Nawet darmowe ładowarki nie są takie opłacalne jeśli cenimy czas, bo trzeba do nich dotrzeć, itd.
Taryfy strefowe z "tanim prądem" i dodatkowo dla wielu fotowoltaika póki co są nie do pobicia.
Owszem jest gorzej w blokach. Ale nie na tyle o ile jest nawet zwykłe gniazdko aby publiczne ładowarki miały przewagę. Pomijam DC gdy trzeba szybko naładować a takowa jest w pobliżu.
 

tomwroclaw

Fachowiec
View attachment 3661
niepodawanie nazwy miasta w poście mnie rozbawilo ;)
:D No może rzeczywiście zabawne (choć nazwę miasta mam w nicku), ale starałem się tak napisać wątek, aby przysłużył innym w przyszłości bo myślę, że pytanie się pojawi wiele razy.

Odnośnie Waszych wypowiedzi, za które bardzo dziękuję planuję zrobić sobie ładowarkę pod firmą. Koszt jest argumentem - owszem ale nawet zakładając 500 zł/mc wrzucone w koszta to nie jest coś co zabija :) ale na pewno wychodzi drożej niż przy chacie. Niestety cenię sobie w kwestii "czasu" mieszkanie w samym centrum gdzie się często poruszam i mam firmę więc póki co wyprowadzki na obrzeża i kupna domu nie planuję.
 
Last edited:
Top