ładowanie w garażu: ładowarka 3.7 kW vs 11.0 kW

morzech

Nowy na Forum
nie jest - ono jest wlasnie do 8-10A ciaglego a 16A moze ale krotko
do ciaglego przesylu 16A sa specjalne gniazdka tego typu albo kampingowe niebieskie
ok dzięki. Na razie będę ładował 10A - ładowarka ma taką opcję. A przyszłościowo rozważę dociągnięcie 5x2.5 i instalację wallboxa
 

morzech

Nowy na Forum
Dokładnie, ono wytrzyma krótkotrwałe obciążenie prądem 16A, jednak samochód może się ładować jak sam wyliczyłeś kilkanaście godzin.

Więc albo musisz ładować samochód częściej (czyli operować w mniejszym zakresie poziomu naładowania akumulatora) jednak z mniejszą mocą np. 10A , albo zainwestować w odpowiednie gniazdo, które może bez problemu pracować z mocą ciągłą 16A (Green'up lub tzw. kamperowe).
Nie bez powodu większość EVSE dołączanych do samochodów jako wyposażenie, pracuje z mocami od 8 do 13A, a te które mają 16A wymagają do pracy z taką mocą gniazda Green'up.
ok - dziękuję za info. ta mobilna której używam ma opcję pracy z prądem 10A i takiej będę na razie używał. Docelowo jednak dociągnę nowy przewód siłowy i zainstaluję wallbox'a
 

morzech

Nowy na Forum
Zmierz temperaturę gniazdka i wtyczki pod koniec okresu ładowania. Jeżeli będzie ciepłe to wymień gniazdko. Użyj np. takiego gniazdka: https://hager.com/pl/katalog/produkt/xev081-w-1-gn-e-vehicle-2p-e-p-t-ip55-szary
Dziękuję. Zastanawiam się czy są takie gniazdka 16A również w wersji podtynkowej? idealnie podwójne? mam w ścianie zamontowane 2 standardowe puszki podtynkowe... Zauważyłem również, że ten przewód który jest w ścianie to nie 3x2.5 tylko 4x2.5. Są więc 2 niezależne fazy. W domu mam system KNX i elektryk który to u mnie zaprojektował wszędzie w gniazdkach doprowadził 4x2.5 aby dać możliwość sterowania jednej fazy przyszłościowo gdy zajdzie taka potrzeba (2 faza jest podpięta na stałe bez sterowania). Czyli jak rozumiem jeśli podpiął bym tutaj wallboxa to teoretycznie mógłbym ładować 7.6kW?
 

daniel

Señor Meme Officer
Zmierz temperaturę gniazdka i wtyczki pod koniec okresu ładowania. Jeżeli będzie ciepłe to wymień gniazdko. Użyj np. takiego gniazdka: https://hager.com/pl/katalog/produkt/xev081-w-1-gn-e-vehicle-2p-e-p-t-ip55-szary
A co w tym gniazdku jest specjalnego, że może być obciążane 16A?
Nigdzie nie widzę deklarowanej wytrzymałości na długotrwałe obciążenie. Tylko w materiałach reklamowych. Na karcie produktu nic o tym nie ma.
Niektóre telefony też "są wodoodporne, ale nie chodź z nimi na deszczu".
Mam wrażenie, że to kolejny przypadek "podatku od elektryka".

Jeśli chodzi o certyfikaty to też jestem sceptyczny. Trzeba dokładnie sprawdzić co mówi certyfikat.
Bo jeśli sprawdza tylko kompatybilność, to brawo, to jest gniazdko elektryczne, kompatybilne - pieczątka.
A z tego co udało mi się wyczytać to certyfikacja sprawdza różne rzeczy przy różnego typu produktach - co oczywiste, bo co innego gniazdko elektryczne, a co innego ładowarka DC.
Natomiast jeśli nie ma tam twierdzeń o tym jaka jest obciążalność, to certyfikujący nie ma się do czego przyczepić. Samochód będzie się z tego ładował.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Mam Tesla Wall Connector, które dwa razy wymieniałem gwarancyjnie. Wymiana trwała długo (kilka miesięcy) i w tym czasie zmuszony byłem korzystać ze złącza mobilnego.
Da się, ale brakowało mi tego komfortu ładowania 11kW - niezależnie od stanu naładowania auta zawsze mogę mieć rano 100%. Złącze mobilne wymagało czasem planowania dalej, niż tylko do pójścia spać.
 

morzech

Nowy na Forum
Mam Tesla Wall Connector, które dwa razy wymieniałem gwarancyjnie. Wymiana trwała długo (kilka miesięcy) i w tym czasie zmuszony byłem korzystać ze złącza mobilnego.
Da się, ale brakowało mi tego komfortu ładowania 11kW - niezależnie od stanu naładowania auta zawsze mogę mieć rano 100%. Złącze mobilne wymagało czasem planowania dalej, niż tylko do pójścia spać.
to dość indywidualna sprawa: dla mnie 3.7 kW z zupełności wystarczy. Jestem w stanie naładować samochód przez 12h a to w zupełności dla mnie wystarcza.

Pozdr
Marek
 

Gregor 300

Nowy na Forum
Wszystko fajnie. Ale musisz pamiętać o stratach energetycznych. na 1 fazie masz około 20% , na 11kw czyli na 3fazach straty wynoszą około 5%. Kolejna zecz to przygotowanie auta zimą do drogi. Będzie pobierał energię z baterii bo z 1fazy to za mało na podgrzanie auta i baterii
 

Marcellchen

Zadomawiam się
ok - dziękuję za info. ta mobilna której używam ma opcję pracy z prądem 10A i takiej będę na razie używał. Docelowo jednak dociągnę nowy przewód siłowy i zainstaluję wallbox'a
Ale po co ten Wallbox, zamontuj sobie gniazdo siłowe tzw mala siła 16A, do tego EVSE i masz o wiele taniej ladownie 11W.
 

Najnowsze dyskusje

Top