Ładowanie w trasie/mapy/aplikacje

nabrU

Moderator
Udam, że nie wyczuwam negatywnych emocji w Twoim pytaniu:

Michał,
Bardzo dziękuję za obszerną odpowiedź (y)
W moim poście nie ma żadnego podtekstu. Po prostu oczywistym dla mnie było (jak widać byłem w błędzie), że Tesla ma podobnie jak inne ICE i EV, czyli ma owszem swój system infotainment/OS, ale ma i obsługę AA i CP. Jak widać jest inaczej i to w sumie moja wina / niewiedza bo nigdy mnie Tesla - z pewnych względów - jako EV nie interesowała.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jak to możliwe, skoro Zoe ma ładowarkę pokładową 22 kW?
to tak tylko dodam od technicznej strony - ZOE nie miało ładowarki 43kW ale wykorzystywało do tego kontroler silnika który działał w drugą stronę (symulował rekuperację)
z mojej bańki wiedzy - nie ma łądowarki AC mocniejszej niż 22kW - są konstrukty mocniejsze ale składaja się z 22kWatowych ładowarek połączonych równolegle które działają w architekturze master/slave (max 8 sztuk)

z ciekawostek - tu jest też główna różnica w konstrukcji "rolki" 800V niemieckiej i koreańskiej
 

Michal

Moderator
Wrzuciłem mój opis jako nowy wątek dla potomnych [klik].
 

JareG

Pionier e-mobilności
to tak tylko dodam od technicznej strony - ZOE nie miało ładowarki 43kW ale wykorzystywało do tego kontroler silnika który działał w drugą stronę (symulował rekuperację)
Ha! Czyli to wcale nie musiało(by) jakoś koszmarnie podnosić ceny auta..? :)

Pozdrawiam
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ha! Czyli to wcale nie musiało(by) jakoś koszmarnie podnosić ceny auta..? :)
nie musiałoby gdyby producenci sami projektowali swoją elektronikę a nie składali z chińskich klocków
 

Michal

Moderator
Ha! Czyli to wcale nie musiało(by) jakoś koszmarnie podnosić ceny auta..? :)

Pozdrawiam
Czytałem gdzieś, że to ich rozwiązanie powodowało straty rzędu 30% przy ładowaniu niskimi mocami (10A) :p
Nie znalazłem informacji o sprawności ładowania tą najwyższą mocą.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka

Gandalf

Pionier e-mobilności
Teraz jestem we wloszech i teslowe 0,48€ a inne od 0,68€ w gore.
Plus dla Czech, za darmowe autostrady dla EV
Minus dla Austrii za brak darmowych autostrad dla EV

ps. zdaje się, że w końcu IGL-100 w Austrii dotyczy też nas (ograniczenie prędkości do 100 związane z emisją)
(miało niedotyczyć EV, spierali się ostro, ale jeśli już to miał być wyjątek tylko dla tych na austriackich "elektrycznych" tablicach)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Czyli trzeba się ładować na 3 fazach i jest OK :)

Pozdrawiam
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wg wielu ... najmniejsze straty daje ładowanie maksymalną mocą ładowarki samochodu. Im mniej Amper tym więcej idzie w powietrze.
Są też teksty ( dotyczy Tesli ale raczj starszych) że okolice 9 kW z trzech faz generuje najmniejsza utratę.
Po trzech prawie latach użytkowania Leafa z jednej i Tesli z dwóch , zawsze ładuję na maksa czyli ile ich ładowarki sa w stanie dać . Leaf 1F 32A ; Tesla m3 3 F =16A.

Przez lata ( od 2018r) obserwuję też jak sie zmienia podejście do procentów . Wg pewnych obliczeń: 10 do 90% daje w sumie najdłuższe zasięgi auta w całym jego życiu
Potem mamy osławione 20-80%
No i ostatnio trzymanie w okolicach 50-60%
Dochodzi 100% LpT itd.

Trzeci pogląd , chyba wygłoszony nawet przez Muska , to aby podpinać kiedy się tylko da .


Generalnie to jak z ICE przez pierwszy rok ( raczej pół) posiadania wypaśnej fury , przejmowałem się wszystkim .
itd .

OBECNIE : ładuję prądami maksymalnymi AC, tylko przed dalszą jazdą walę do okolic 100% . Raczej ładuje do 80- 85% ale nie od 20stu%, a zaczynam jak mi spadnie poziom do m/w 40-50% .
Zresztą raczej od 13.00 jak trafię do domu o tej porze to podpinam prawie zawsze . Tani prąd i słońce świeci.
Kompletnie tego nie przezywam .
Trzy lata~m/w, oba auta są sprawne a ubytek jak jest, to nawet nie wiem jaki . Leaf robi 200-240km . Tesla ma ( pokazuje)ok 480km i tak chyba miała ?? Walic to .
 
Top