Ładowanie w trasie/mapy/aplikacje

krzyss

Pionier e-mobilności
Plus dla Czech, za darmowe autostrady dla EV
Minus dla Austrii za brak darmowych autostrad dla EV

ps. zdaje się, że w końcu IGL-100 w Austrii dotyczy też nas (ograniczenie prędkości do 100 związane z emisją)
(miało niedotyczyć EV, spierali się ostro, ale jeśli już to miał być wyjątek tylko dla tych na austriackich "elektrycznych" tablicach)
Nie ma jak zglosic pojazdu do IGL, ale ktos dostal mandat odwolal sie bo jechal tesla i anulowali.
Ale leasing swoje 150.- za przekierowanie korespondencji wzial…
 

motorolapl

Zadomawiam się
witajcie, doradzcie.
dzis wyjechalem rano z warszawy na 80% i ledwo dojechalem do Wrocławia. jada autostrada 100-120.
ominalem ladowanie w Łodzi, bo uznalem, że LongRangem na raz powinienem do hotelu dojechac. okazalo sie, ze juz przed wroclawiem auto zakomunikowalo, zebym sobie szukal ladowarki. i sie zaczelo, zjechalem gdzies, i na google maps, pierw pod jakis salon opla, pocalowalem klamke, bo sie nie dalo, potem pod jakis inny punkt, zlikwidowany... potem sie zarejestrowalem na Greenway'u gdzie ladowanie bylo 21KW... i jakos po 1,5h opoznieniu dojechalem.... ale w krytycznym momencie mialem 2%

a jutro czeka mnie trasa Wroclaw -> Francja. i slabo to widze, bo mapka sugeruje ladowac za Dresden, a to ponad 330KM, wiec znow bede mial jaja... ten longrange to wcale nie jest long range :)

ma ktos do polecenia apke w niemczech z ladowarkami, taki greenway, jakby mnie przyszlo szukac.... z gory dzieki
 

viallos

Pionier e-mobilności
Chyba potrzebujesz nie raz już polecany ABRP.
 

Michal

Moderator
witajcie, doradzcie.
dzis wyjechalem rano z warszawy na 80% i ledwo dojechalem do Wrocławia. jada autostrada 100-120.
ominalem ladowanie w Łodzi, bo uznalem, że LongRangem na raz powinienem do hotelu dojechac. okazalo sie, ze juz przed wroclawiem auto zakomunikowalo, zebym sobie szukal ladowarki. i sie zaczelo, zjechalem gdzies, i na google maps, pierw pod jakis salon opla, pocalowalem klamke, bo sie nie dalo, potem pod jakis inny punkt, zlikwidowany... potem sie zarejestrowalem na Greenway'u gdzie ladowanie bylo 21KW... i jakos po 1,5h opoznieniu dojechalem.... ale w krytycznym momencie mialem 2%

a jutro czeka mnie trasa Wroclaw -> Francja. i slabo to widze, bo mapka sugeruje ladowac za Dresden, a to ponad 330KM, wiec znow bede mial jaja... ten longrange to wcale nie jest long range :)

ma ktos do polecenia apke w niemczech z ladowarkami, taki greenway, jakby mnie przyszlo szukac.... z gory dzieki
Ja chyba nie rozumiem jak to jest możliwe, że ustawiłeś nawigację z Warszawy na Wrocław i auto od razu nie pokazało Ci informacji, że nie dojedziesz :p
Może próbowałeś pojechać bez nawigacji?
Tesla powinna od razu wiedzieć, że będziesz musiał się doładować i zaplanować Ci przejazd przez Lućmierz - niestety nie za bardzo optymalny ale na pewno byś taką trasą dojechał. Optymalnie byłoby użyć https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=bc6be205-62fc-4abc-948b-755f18eff13a i podładować się na GreenWay KFC Rokicińska. Jest też apka na telefon, więc polecam użyć.

Trasa Wrocław - Paryż na moich ustawieniach wygląda tak:
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Z wrocka dasz radę bez problemu. Wiem co piszę. Byłem we Francji tesla kilka razy od zakupu, nie ma problemu, wpisz adres docelowy i jedź wg planu Tesli. Będzie Ok
Nie potrzeba ABRP choć zawsze przed długim wyjazdem sprawdzam.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
ominalem ladowanie w Łodzi, bo uznalem, że LongRangem na raz powinienem do hotelu dojechac. okazalo sie, ze juz przed wroclawiem auto zakomunikowalo, zebym sobie szukal ladowarki
Jak to jest możliwe, że omijasz ładowanie (domyślam się, że ustawione przez auto, byś dojechał do celu) i dopiero blisko celu zauważasz, że nie dojedziesz. Masz stary soft, w którym informacja ta jest nieco schowana? Nie używasz aplikacji „Energia”?
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
a jutro czeka mnie trasa Wroclaw -> Francja. i slabo to widze, bo mapka sugeruje ladowac za Dresden, a to ponad 330KM, wiec znow bede mial jaja... ten longrange to wcale nie jest long range :)

Spokojnie z Wrocławia dojedziesz do tego SuC w Nossen.
Bardziej bym się martwił o korki i dzwony na A4 pomiędzy Legnicą i Wrocławiem.
Warunek tylko taki abyś nie przekraczał 125km/h. (w typowych autach 130 licznikowe).
1. Obserwuj zużycie w trasie.
2. Za Odrą ładowarek Tesli jest co kawałek tak więc stawaj tam gdzie Tesla Ci planuje.
 

nabrU

Moderator
2. Za Odrą ładowarek Tesli jest co kawałek tak więc stawaj tam gdzie Tesla Ci planuje.

Na zachód od Odry to ja bym się nie martwił o ładowarki.
Można też Bonnet-a zainstalować (z moim kodem referencyjnym RARAB ;)), zameldować apkę w DE i używać tanio Ionity, które chyba wyjdzie wtedy taniej niż SuC (plus zawsze to jakiś większy wybór)
 
Top