Ładowanie z mocą >50kW DC

wojti12

Zadomawiam się
Sprawdź w aplikacji MySkoda następującą pozycję: Więcej -> szczegóły samochodu -> Moc ładowania. Tam masz napisane ile auto maksymalnie przyjmie prądu. Na tym forum jest kolega Wojt12 bodajrze, który wykupił opcje szybkiego ładowania, ale salon się pomylił i tego finalnie nie ujął w zamówieniu do fabryki. Musiał później robić odblokowanie samodzielnie.
U mnie bylo troche inaczej.
Ja na samym początku wykupiłem dla wersji iV80 opcje 125kW i taką dostałem. Nie było pomyłki u mnie.
I tyle mi sie świeci w apce od początku. W trasie udalo mi sie ładować na Ionity 127kW wiec dziala.
Teraz mialem update soft a tam był taki komunkat od Skody o wzroscie mocy "120 kW dla baterii 62 (58) kWh i 135 kW dla baterii 82 (77) kWh" Czyli u mnie ma byc teraz 135kW.
W samej apce przed update mialem tak
- Moc ładowania 125kW
Po udpate doszedł taki punt
- Max wydajnosc 150kW

To wszystko powyzsze mam dla opcji 125kW od początku.
Nie wiem jak to sie ma jak ktos wybrał opcjęiV80 z 50kW na samym początku
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Sprawa wyjaśniona. Moc ładowania zostanie zmieniona na 100kW. Ciekawe, że potrzebny jest fizycznie jakiś element z fabryki.
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Image2.jpg
Już mam.
 

Szymon

Nowy na Forum
Witam,
historia z ostatniego weekendu:
Trasa ponad 300km, ładowanie po około 150km jazdy z prędkością 130-140km/h więc bateria powinna być ciepła.
Ładowarka GreenWay - teoretycznie 140kW, w Piotrkowie Trybunalskim, ładowanie od 22%, maksymalna moc ładowania około 70kW.
2 dni póżniej, ta sama ładowarka, ładowanie od 18% po przejechanych 170km, więc bateria też powinna być rozgrzana. maksymalna moc około 70kW czyli tak samo.
Auto po upgradzie softu do wersji 3.0 więc teoretycznie powinno być 125kW.
Przed aktualizacją oprogramowania udało mi się na innej ładowarce osiągnąć 100kW...
Czy winna jest ładowarka, czy Skoda?
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Witam,
historia z ostatniego weekendu:
Trasa ponad 300km, ładowanie po około 150km jazdy z prędkością 130-140km/h więc bateria powinna być ciepła.
Ładowarka GreenWay - teoretycznie 140kW, w Piotrkowie Trybunalskim, ładowanie od 22%, maksymalna moc ładowania około 70kW.
2 dni póżniej, ta sama ładowarka, ładowanie od 18% po przejechanych 170km, więc bateria też powinna być rozgrzana. maksymalna moc około 70kW czyli tak samo.
Auto po upgradzie softu do wersji 3.0 więc teoretycznie powinno być 125kW.
Przed aktualizacją oprogramowania udało mi się na innej ładowarce osiągnąć 100kW...
Czy winna jest ładowarka, czy Skoda?
Ja na ładowarce GW w Malinowym Bzyku 140kW CCS TM3 miałem tez około 70kW, mimo że rozgrzana batera i <20% SOC, stawiałbym na ładowarkę.
 

wojti12

Zadomawiam się
Witam,
historia z ostatniego weekendu:
Trasa ponad 300km, ładowanie po około 150km jazdy z prędkością 130-140km/h więc bateria powinna być ciepła.
Ładowarka GreenWay - teoretycznie 140kW, w Piotrkowie Trybunalskim, ładowanie od 22%, maksymalna moc ładowania około 70kW.
2 dni póżniej, ta sama ładowarka, ładowanie od 18% po przejechanych 170km, więc bateria też powinna być rozgrzana. maksymalna moc około 70kW czyli tak samo.
Auto po upgradzie softu do wersji 3.0 więc teoretycznie powinno być 125kW.
Przed aktualizacją oprogramowania udało mi się na innej ładowarce osiągnąć 100kW...
Czy winna jest ładowarka, czy Skoda?
Ja na tej łądowarce stałęm w tą niedziale. SoC - 50% (musialem wrocic do Wawy), bateria zimna 0st, ME3.0 i moc od 40 do 50kW niestety
Moim zdaniem kwestia baterii w Skoda - wszedzie piszą ze zimne baterie sie wolno ładują. I nie ma tu znaczenia czy ladowarka 50kW czy 100kW
 

nabrU

Moderator
Z mojego doświadczenia i zabaw z EVNotify wychodzi, że baterie platformy MEB (czyli Enyaq również) lubią temperaturę ok. 30 stopni. Tak więc w Waszych powyższych dywagacjach są zasadniczo dwie niewiadome:
1. Temperatura baterii - a to można jedynie bezspornie sprawdzić poprzez OBD2 dongle i jakąś apkę typu EVNotify czy CarScanner, bo nawet długa jazda w temperaturze zimowej może jej nie rozgrzać.
2. Realna 'moc' ładowarki, w momencie w którym z niej korzystacie - i tego bez wiedzy tajemnej (moc przyłącza, ustawienia sharing power management ładowarki itp) nikt nie wie.

P.S. Co do osiągania wysokich mocy/prędkości ładowania to sugeruję zajeżdżać z SOC zbliżonym do 10%
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Dziś moje pierwsze ładowanie po zmianie. Start bateria 17% Koniec 80%
Bateria rozgrzana - wcześniej przejazd 40km autostradą a niebieski pasek był w całości do lewej

Ładowarka zaczęła z poziomu ok. 70kW by przy 40% obniżać stopniowo moc do 45kW przy 80% baterii

Ładowarka Greenway o mocy nominalnej 140kW
 

nabrU

Moderator
Bateria rozgrzana - wcześniej przejazd 40km autostradą a niebieski pasek był w całości do lewej

Z uporem maniaka będę pisał, że nie wiadomo czy bateria była nagrzana ww. przypadku bez realnych danych o jej temperaturze.
Nie wiem też co to jest w Enyaq 'niebieski pasek': albo wskaźnik mocy dysponowanej albo wskaźnik reku jak sądzę.
 
Top