Ładowanie ZOE z gniazdem Typ2 na ładowarkach ccs2

Misiek

Zadomawiam się
Może pozwolę sobie na odrobinę historii. Złącze Typ2 powstało w oparciu o popularną wtyczkę siłową prądu przemiennego, taką jaką mamy w domach. 3 x 400V/32A. Średnice i długości poszczególnych styków również się zgadzają. Warto mieć to na uwadze w razie przepalenia się styku, który należ wymienić. W skład wtyczki wchodzą trzy styki prądowe L1, L2, L3, styk neutralny N oraz styk ochronny PE o innych rozmiarach.
Do tego interesu dodano dwa mniejszych rozmiarów styki kontrolne CP oraz PP i tak powstało słynne złącze Typ2.
Jeśli dobrze przyjrzeć się wtyczce zobaczy się tam opisy poszczególnych styków.
Potem żeby nie komplikować sprawy pod spodem złącza Typ2 doczepiono styki prądu stałego.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Potem żeby nie komplikować sprawy pod spodem złącza Typ2 doczepiono styki prądu stałego.
Oj zdążyli pokombinować. Standard przewidywał użycie pinów L1,L2,L3 i N do DC (po 2 na plus i minus) dla średniej prędkości ładowania DC 500V do 140A (70kW) ale zanim się to przyjęło powstał CSS który potrafi ładować szybciej.

Krótka historia:

Osobiście uważam złącze opracowane przez Mannekes za bardzo eleganckie rozwiązanie.
 
Top