Ładowarka do domowego użytku - opinie

JareG

Pionier e-mobilności
CenaCzyniCuda 😉
To też. Ale też lubię, jak z niczego można zrobić coś, i to coś przydatnego. Kilka rzeczy w ten sposób udało mi się 'stworzyć' :)

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No co Ty.. miałem zgodnie ze sztuką rozprowadzone sączki, w piaseczek i kamyczki.. a zbiornik był 3-częściowy, przelewowy.. ino wszystko to samoróbka. No i ta cena :)

Pozdrawiam
To co sie zepsuło ?
 

JareG

Pionier e-mobilności
To co sie zepsuło ?
Raz, że źle zaprojektowałem 'wejście' do pierwszego zbiornika (a są podłączone dwa domy) i co jakiś czas mi się robił korek.. musiałem odkopywać rury, i je udrażniać 🤣
Dwa, te moje zbiorniki to były plastykowe 1m3 po jakiejś chemii, co prawda obudowałem je z boków i od góry, ale i tak ten pierwszy i najważniejszy zaczął mi się zapadać..
.. a poza tym, to było szambo tymczasowe - ono miało posłużyć chwilkę, do czasu wybudowania drugiego domu (czyli rok) - a posłużyło 13 lat :LOL:

Pozdrawiam
 

newbe

Posiadacz elektryka
Zenkar oprócz braku guzika ma chyba większe straty. Coprawda mierzone to było z KIA eNiro przez Michała że znanego kanału YT, także nie wiem czy to EVSE, czy ładowarka pokładowa.
UMC Gen2 z przejściówką na 32A wpięty do dużej siły u mnie przy 4-5 kW traci tylko 2.6%.
W związku z tym mam teorię że każda faza idzie przez oddzielny modul prostownika w ładowarce pokładowej. Na jednym modułu mamy stratę rzędu 2.5-3.5% (zależy od skuteczności EVSE+prostownik/przetwornica), wiec ładując na 3 fazach możemy mieć 3*3.3=10% strat.
Oczywiście do potwierdzenia przez dokładne pomiary...
 

slack

Fachowiec
Zencar nie ma strat, bo się nie nagrzewa, przynajmniej wersja 22kW.
1% strat dla 11 kW to grzałka 110 w, którą Zencar na pewno nie jest. Może dobije do 110w na kablach i złączach, ale szczerze wątpię.
Natomiast jego wtyczka sprawia problemy w Tesli, jest za ciasna, Tesla ma bardzo małe opóźnienie aktywacji bolca przy wkladaniu wtyczki, dlatego trzeba ją szybko włożyć używając dużej siły. Leaf nie ma tego problemu - jakieś 0,5 sek. opóźnienia.
Newbe źle liczycz, jak przy trzech fazach ładuje się z 3x większą mocą to nie dodajesz procentów :). Chyba, że przyjąłeś 32A na jednej fazie, co potrafi Tesla, ale to i tak nie da 3x większych strat.
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Zencar nie ma strat, bo się nie nagrzewa, przynajmniej wersja 22kW.
1% strat dla 11 kW to grzałka 110 w, którą Zencar na pewno nie jest. Może dobije do 110w na kablach i złączach, ale szczerze wątpię.
Natomiast jego wtyczka sprawia problemy w Tesli, jest za ciasna, Tesla ma bardzo małe opóźnienie aktywacji bolca przy wkladaniu wtyczki, dlatego trzeba ją szybko włożyć używając dużej siły. Leaf nie ma tego problemu - jakieś 0,5 sek. opóźnienia.
Newbe źle liczycz, jak przy trzech fazach ładuje się z 3x większą mocą to nie dodajesz procentów :). Chyba, że przyjąłeś 32A na jednej fazie, co potrafi Tesla, ale to i tak nie da 3x większych strat.
Nie mam Zenkara żeby porównać... Obecnie ląduję 20A z jednej fazy UMC Gen2, na sesji ładowania ponad 30 kWh sprawdziłem co raportuje API samochodu vs. Zemel Supła i różnica mi wychodzi 2.6%.
Michał, autor „Na prąd po Polsce” zmierzył swojego Zenkara ze swoim eNiro swoim podlicznikiem i mu wyszło prawie 10%. Jak klocek Zenkara nie oddaje ciepła, to robi to ładowarka pokładowa samochodu. I tu albo KIA stosuje tańsze rozwiązanie, albo strata idzie na prostowniki, który ma być oddzielny na każdą fazę. Wtedy straty przy ładowaniu z 3 faz będną wielokrotnością strat na jednym prostowniku w ładowarce pokładowej samochodu. Sama bryła EVSE też coś traci. 3W w spokoju w UMC Gen2, w pracy pewnie więcej…
 
Top