Ładowarka do systemu offgrid

AdrianEV6

Nowy na Forum
Cześć
Przymierzam się do kupna ładowarki 3-fazowej do domu. Jako, że instalacja domu jest w pełni offgrid zależy mi na tym by ładowarka miała opcję dopasowania mocy ładowania do poziomu generowania energii. Z tego co kojarzę przy 2 modelach które znalazłem odbywa się to poprzez pomiar prądu "oddawanego" do sieci, niestety u mnie nie ma przyłącza do sieci pod które można by się podpiąć. Czy ktoś kojarzy jakąś "inteligentną" ładowarkę przystosowaną do offgrid albo jakiś inny sposób na ograniczenie ładowania względem generowania prądu?
 

Michal

Moderator
Masz jakiś magazyn energii? Może miernik na wejściu na ten magazyn udający, że to jest wyjście na sieć?
Bez magazynu to nie wiem, bo przyjdzie jakaś mini chmura i ładowanie się zatrzyma, bo będzie tak duży spadek mocy, że spadnie napięcie.
 

AdrianEV6

Nowy na Forum
Jest magazyn energii, tylko kwestia jest taka, że wszędzie gdzie mógłbym wstawić miernik jest napięcie stałe. Nie wiem jak te ładowarki radzą sobie z napięciem stałym (bo zapewne są ustawione na prąd zmienny). Prąd zmienny jest jedynie na wyjściu z falownika do instalacji domowej ale to jest jedynie aktualne zużycie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Są ładowarki, w których podajesz, z jaką mocą ma ładować samochód. Mam dwie sztuki: openEVSE i simpleEVSE i w jednej i drugiej decyduję o tym, z jaką mocą auto ma się ładować. No i teraz jeśli masz jakąkolwiek automatykę w domu (ja mam home assistant) to ta automatyka może to robić za Ciebie. A co już tam wyślesz do tych ładowarek to już Twoja sprawa. Czyli na przykład ja u siebie wysyłam aktualną produkcję z fotowoltaiki i odejmuję od niej to ile aktualnie zużywa pompa ciepła. Z taką mocą ładowarka ładuje auto. U siebie możesz do ładowarki wysyłać dokładnie to, co chcesz wysyłać, czyli na przykład produkcję z PV i odjęte od niej zużycie przez dom, czy co tam już lubisz.
 

AdrianEV6

Nowy na Forum
Ok, super czyli po prostu ładowarka z możliwością integracji z np home assistant. Model który podałeś (openEVSE) znalazłem tylko jako 1fazowa, wiesz może czy jest opcja 3 fazowego czy coś innego trzeba szukać
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Albo zwykła ładowarka AC która współpracuje z licznikiem DC żeby wykrywać nadwyżkę albo ładowarka DC-DC, ta druga lepsza bo nie trzeba 2x transformować prądu, ale też trzeba wymyśleć jak mają się skomunikować jaka jest nadwyżka.

W Tesli np można przez API też sterować maksymalnym prądem ładowania biorąc dane z falownika albo dodatkowego licznika

Jeszcze sprawdź u producenta falownika/magazynu może mają ładowarkę która potrafi gadać i wiedzieć jaka jest nadwyżka i poziom baterii
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Ok, super czyli po prostu ładowarka z możliwością integracji z np home assistant. Model który podałeś (openEVSE) znalazłem tylko jako 1fazowa, wiesz może czy jest opcja 3 fazowego czy coś innego trzeba szukać
Tak, są wersje 3-fazowe. Generalnie wersja 1-fazowa od 3-fazowej różni się jedynie stycznikiem (musi być 3-fazowy zamiast 1-fazowego) i kablem z wtyczką. Tyle. Reszta jest taka sama w EVSE 1-fazowym i 3-fazowym. Możesz więc kupić EVSE bez stycznika i kabla, a stycznik i kabel dokupić jaki chcesz, byleby był w wersji 3-fazowej.
 

AdrianEV6

Nowy na Forum
Super! Kiedyś szukałem o nie znalazłem ładowarek DC-DC do użytku domowego. Poszukam, może coś uda się w takim razie znaleźć pod domowy budżet(do 6-7 tysięcy). Dzięki za sporą ilość informacji.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mógłby, pod warunkiem że będzie wspierał protokół CCS. A to nie jest ani proste ani tanie.
Już łatwiej byłoby z chademo. Albo - kompletna partyzantka - puszczasz pomiędzy 200 a 250V DC na złącze AC (type2) w aucie. No i tutaj można się zdziwić, bo auta to łykają i się poprawnie ładują. Tyle tylko, że styczniki przy type2 w aucie nie są dostosowane do DC i łuk mógłby je zespawać. A tego raczej nie chcesz.
 
Top