Ładowarka pokładowa - niezły zonk :-(

mipat

Nowy na Forum
Cześć
W swoim życiu odbierałem kilka nowych samochód. Do tej pory wszystko było ok..... do momentu odbioru nowej e208
Ale od początku...
Od tygodnia żona śmiga peżocikiem. Generalnie jest zachwycona, dla mnie trochę ciasnawo, ale to nie wątek o tym
Ja byłem zadowolony do momentu ładowania. W zamówionej specyfikacji była ładowarka pokładowa 11kw (dopłata 1800zł). Jak się okazało, samochód ładuje się prądem AC max do ok. 7kw. Ładowałem dla pewności w trzech miejscach.
Po dzisiejszej wizycie w serwisie spełniły się moje przypuszczenia. W samochodzie jest zamontowana ładowarka jednofazowa 7,4kw. Panowie w serwisie niezłe mieli miny. Na osobności jeden gościu powiedział dosadnie " ci z fabryki dali dupy "
Gorzej, że zgodnie z vinem (mam wydruk z service box) widnieje informacja, że mam na wyposażeniu ładowarkę 3 fazową
Stanęło póki co na tym, że wysłali zapytanie do centrali co z tym fantem zrobić...

Generalnie jestem wkurzony trochę ... zgodnie z prawem mam towar niezgodny z umową. Ciekawe co Stellantis wymyśli ??? Czuje, że będą chcieli iść na łatwiznę i oddać mi kasę za dopłatę. Będę obstawiał za wymianą na mocniejszą ładowarką
Czy mieliście podobne doświadczenia?? Co byście zrobili na moim miejscu??
 

LPGczyEV

Zadomawiam się
tutaj na forum modlimy się raczej żeby nam sie ta ładowarka nie zepsuła. Obstawiam że ASO bedzie chciało ci oddać kase za 11kw, bo to dla nich najtańsza opcja. Mozesz wnosić o wymiane auta, albo na solidny rabat. Zależy cczy masz zamiar ładować sie z PV, bo wtedy 11kw fajnie obniza napipęcie na 3 fazach, i szybciej nałądujesz auto. Poza tym auto ma większą wartość z 11kw przy odsprzedaży.
 

mipat

Nowy na Forum
tutaj na forum modlimy się raczej żeby nam sie ta ładowarka nie zepsuła. Obstawiam że ASO bedzie chciało ci oddać kase za 11kw, bo to dla nich najtańsza opcja. Mozesz wnosić o wymiane auta, albo na solidny rabat. Zależy cczy masz zamiar ładować sie z PV, bo wtedy 11kw fajnie obniza napipęcie na 3 fazach, i szybciej nałądujesz auto. Poza tym auto ma większą wartość z 11kw przy odsprzedaży.

tutaj na forum modlimy się raczej żeby nam sie ta ładowarka nie zepsuła. Obstawiam że ASO bedzie chciało ci oddać kase za 11kw, bo to dla nich najtańsza opcja. Mozesz wnosić o wymiane auta, albo na solidny rabat. Zależy cczy masz zamiar ładować sie z PV, bo wtedy 11kw fajnie obniza napipęcie na 3 fazach, i szybciej nałądujesz auto. Poza tym auto ma większą wartość z 11kw przy odsprzedaży.
Wiem, wiem, że te ładowarki padają, niestety
Tu nawet nie chodzi o to, że będę teraz dłużej ładować samochód. Całe sedno w tym że mam PV. Zależało mi na 3 fazowej ładowarce, bo wiadomo, jest większa autokonsumpcja. A nie ładowanie z 1 fazy.
Domyślam się, że dla nich najprościej oddać dopłatę i może na otarcie łez dorzucić darmowy przegląd i tak po cichu przebąkiwali o tej opcji
Najchętniej bym poszedł w opcję wymiany na 11kw - porządek w vinie i faktycznie lepiej przy potencjalnej odsprzedaży, zapewne będzie ciężko
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Oj nie odpuszczaj, 1f 7kw to zło zwłaszcza w 2025. Mam dwa auta jedno z ładowarką 3f 11kw a drugie 1f 7kw (no ale z 2018r); będę dokładał pompę ciepła też 3f, nie kupię już kolejnego elektryka z ładowarką 1f, tylko 3f najchętniej 22kw ;). Zwłaszcza przy dużej PV cenne jest obniżanie napięcia w szczycie w 3f; ładowanie 1f powoduje rozjazd miedzyfazowy, podbicie pozostałych faz i wyłączanie sie falownika.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Warto sprawdzić czy peżoty nie potrafią z dwóch faz się ładować - w niektórych krajach zdarzają się takie instalacje, a VAG-i, przynajmniej niektóre, chyba potrafią to wykorzystać. Ładowarki 7 kW jednofazowe 32 A mogą być dwiema 16 A w szeregu, a opcja 11 kW polega nie na instalacji innego droższego urządzenia, a na dołożeniu trzeciego modułu. Na początek popatrzeć w gniazdo. Jeśli w obu dolnych dziurkach są metalowe styki to jest gniazdo trójfazowe, jak tylko w jednym, to dwu-, a jak dolne są nieobsadzone to obsłuży tylko jedną fazę. A może w fabryce się pomylili np. tylko z gniazdem, a ładowarka jest? Albo odwrotnie?

A z bilansowaniem międzyfazowym w systemie billingowym autokonsumpcja na każdej fazie nie jest już tak istotna. Oczywiście powinni byli zainstalować 11 kW, ale może da się w tej sytuacji wydębić od nich coś o większej wartości? A 11 kW np. zainstalować kiedy indziej, np. jak oryginał padnie, a koncern w międzyczasie nauczy się jak robić niewadliwe? :)
 
Top