Ładowarka przenośna na 1 fazę 16A

kborzy

Zadomawiam się
Hej

Szukam sprzętu do ładowania opla corsy. Ładowarka w aucie jest 7.4 kw 1 fazowa.

Jako że nie chce robić nowej infrastruktury z domu i ładować się w duże koszta chce wykorzystać to co mam teraz - czyli na zewnątrz mam wyprowadzony na osobnym bezpieczniku 16A 3x2.5 przewód. Więc maks ładowanie jakie osiągnę teraz to 3.7kw.

Jaką ładowarkę pod to kupić ? Jak szukam ładowarki przenośnej w okolicy 500-800 zł to znajduję ładowarki na zwykłe gniazdo 230v - już wiem , że do ładowania powyżej 1.8kw warto użyć gniazdo siłowe.

kręcą się u nas złodzieje więc zamiast wallbox stawiać będę skrzynkę hermetyczną w której w środku zrobię gniazdo i ładowarkę przenośną będę chował do środka pod klucz , a zrobię tylko wyjście na przewód z wtyczką do auta


Jak to u was ? Możecie się podzielić swoimi rozwiązaniami , albo podać jakiś model ładowarki który macie nie za milion monet ?:)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Noo takich ładowarek jak podeslales to jest cała masa. Ja chciałem taką z niebieską wtyczką na 1 fazę 16A , ale takich nie ma.

Raczej pójdę w 32A i puszczę po prostu 16A bo tych 32A jest już dużo do wyboru
Na tym linku, co podesłałem, za 381,91 zł:

1733573124584.png
 

p0li

Pionier e-mobilności
Na tym linku, co podesłałem, za 381,91 zł:
z ta ladowarka trzeba miec na uwadze ze przedstawiona na zdjeciu wtyczka kampingowa jest na 32A (55mm srednicy) i dosc zadko spotykana (poza niektorymi polami kempingowymi) najbardziej popularna wtyczka kempingowa - 16A ma 44mm srednicy

mozna oczywiscie zmienic wtyczke, ale w tym momencie wolalbym zmienic na 32A CEE (czerwona - tzw "duza sila") i dorobic przejsciowke 32A CEE na 16A Kamping - wtedy w domu mozna ladowac sie z niebieskiej kampingowej a gdzies gdzie jest duza sila - ciagnac 7,4kW z jednej fazy

mialem tak wlasnie zrobiona jednofazowa ladowarke khonsa
 
Last edited:

Adonis

Zadomawiam się
Mam kilka mobilnych ładowarek.
Feyree 11KW 16A Typ2 EVSE, kabel 5x2,5mm2+0,5mm2. Wtyczka czerwona 3F.
VW IC-CPD 2kW 10A, kabel 3G2,5mm2+2x0,5mm2. Wtyczka czarna 1F.
Po odcięciu wtyczki należy zmierzyć omomierzem wartość czujnika TCM.
Wtyczki w Feyree nie dało się otworzyć bo dławik mocno zacisnął się a w VW jest zaklejona.
Ładowarka Kolanky 3.6kW 16A Typ 2 jest w innym garażu,.
 

kborzy

Zadomawiam się
Pochwalę się ukończoną robotą. Ładowarkę kupiłem od osoby tu z forum @KrzysztofFly dzięki za deal, sprzęt ok jestem zadowolony :). Koszt całości wyszedł około 600 zł. Za dwa lata jak się skończy najem i będę kontynuował przygodę z elektrykami to zrobię porządnie z 3 fazami.

Na jednej fazie 16A mam 3.5 kw. Jestem zadowolony
 

Attachments

  • IMG_20241221_135902.jpg
    IMG_20241221_135902.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 30
  • IMG_20241221_135645.jpg
    IMG_20241221_135645.jpg
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 30
  • IMG_20241221_132611.jpg
    IMG_20241221_132611.jpg
    3,1 MB · Liczba wyświetleń: 29
  • IMG_20241221_135711.jpg
    IMG_20241221_135711.jpg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 27
  • IMG_20241221_132549.jpg
    IMG_20241221_132549.jpg
    3,2 MB · Liczba wyświetleń: 29

szczur333

Zadomawiam się
na evracing.cz za 55euro mozna kupic evse kontroler ktory miesci sie we wtyczce TYPE2
wtyczka na aliexpress to 20-30usd
do tego kabel i troche lutowania i mamy bezcegłowe evse 16A

Opcjonalnie mozna dokupic przekazniki i miec 11KW, dodatkowo sa wyprowadzenia pod regulacje pradu
 

Attachments

  • IMG_9621.JPEG
    IMG_9621.JPEG
    2,1 MB · Liczba wyświetleń: 20

krzyss

Pionier e-mobilności
na evracing.cz za 55euro mozna kupic evse kontroler ktory miesci sie we wtyczce TYPE2
wtyczka na aliexpress to 20-30usd
do tego kabel i troche lutowania i mamy bezcegłowe evse 16A

Opcjonalnie mozna dokupic przekazniki i miec 11KW, dodatkowo sa wyprowadzenia pod regulacje pradu
A jak z odpornoscia na wode ?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Kojarzycie jak się nazywa adapter na przedłużenie type2 fabrycznym kablem?
Tzn. zrobiłbym sobie tą ładowarkę jak wyżej ale z kablem 1 metr z możliwością przedłużenia o kabel 6m, który i tak zawsze mam w bagażniku.

I drugie pytanie do praktyków, lepiej mieć ładowarkę, która:
1. ma złącze 3-fazowe 16A i do tego adaptery na 230V shuko + niebieskie mniejsze + niebieskie większe (kampingowe?)
2. ma złącze 3-fazowe 32A i do tego adaptery j/w + adapter na 3-fazowe 16A
Chciałbym mieć awaryjnie coś, gdzie mogę się podładować w większości dziwnych miejsc. Tak naprawdę wystarczyłaby 1-faza 16A bo przez noc doładuje z połowę akumulatora.

Użyje to z 2-3x do roku, więc nie chce iść w drogie rozwiązania.
 

KrzysztofFly

Moderator
Kojarzycie jak się nazywa adapter na przedłużenie type2 fabrycznym kablem?
Tzn. zrobiłbym sobie tą ładowarkę jak wyżej ale z kablem 1 metr z możliwością przedłużenia o kabel 6m, który i tak zawsze mam w bagażniku.
Z tego co wiem, to nie powinno się przedłużać EVSE kablem TYP2 (dlatego właśnie jest krótszy PIN, aby to nie zadziałało), co nie znaczy, że znaleźli się ludzie którzy to i tak robią, z tego co pamiętam, to aby to zadziałało, trzeba obciąć trochę obudowę).
I drugie pytanie do praktyków, lepiej mieć ładowarkę, która:
1. ma złącze 3-fazowe 16A i do tego adaptery na 230V shuko + niebieskie mniejsze + niebieskie większe (kampingowe?)
2. ma złącze 3-fazowe 32A i do tego adaptery j/w + adapter na 3-fazowe 16A
Chciałbym mieć awaryjnie coś, gdzie mogę się podładować w większości dziwnych miejsc. Tak naprawdę wystarczyłaby 1-faza 16A bo przez noc doładuje z połowę akumulatora.
Wydaje mi się, że lepszą opcją będzie 3F z wtyczką 32A i do tego przejście na 16A i na 1F. Uzasadnienie jest proste, gniazdo 3F 32A jest popularniejsze, często elektrycy montują je nawet w domach, które mają dużo niższe zabezpieczenie główne. Jeśli będziesz używał maksymalnie 16A, to tak naprawdę i tak nie będzie miało znaczenia, możesz używając wtyczki i gniazd zrobić sobie samemu odpowiednie przejściówki, lub jeśli nie czujesz się na siłach, kupić gotowe, np. coś takiego.
Zrzut ekranu 2025-01-06 121212.png
Użyje to z 2-3x do roku, więc nie chce iść w drogie rozwiązania.
Kwestia czy faktycznie użyjesz, ja mam kilka EVSE i różne możliwe przejściówki i raczej nigdy ich nie używam.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Kojarzycie jak się nazywa adapter na przedłużenie type2 fabrycznym kablem?
Tzn. zrobiłbym sobie tą ładowarkę jak wyżej ale z kablem 1 metr z możliwością przedłużenia o kabel 6m, który i tak zawsze mam w bagażniku.

I drugie pytanie do praktyków, lepiej mieć ładowarkę, która:
1. ma złącze 3-fazowe 16A i do tego adaptery na 230V shuko + niebieskie mniejsze + niebieskie większe (kampingowe?)
2. ma złącze 3-fazowe 32A i do tego adaptery j/w + adapter na 3-fazowe 16A
Chciałbym mieć awaryjnie coś, gdzie mogę się podładować w większości dziwnych miejsc. Tak naprawdę wystarczyłaby 1-faza 16A bo przez noc doładuje z połowę akumulatora.

Użyje to z 2-3x do roku, więc nie chce iść w drogie rozwiązania.
Realnie pewnie tego nie uzyjesz :)
Ja po 5 latach jezdzenia uzylem kombinacji kablowych trzy razy… jak juz to i tak uzywalem 230V zwyklego plus przedluzacz.
 
Top