Leaf w 2024- czy warto?

nabrU

Moderator
Mając diesla z 2023 pod ręką uwierz, że się nie przyda :)
Fajnie pokazać, że się da - bo to prawda, ale po co? Po co męczyć siebie i auto? Gdyby to miało jeszcze ekonomiczny sens, ale przy cenach na szybkich ładowarkach taka podróż elektrykiem wyjdzie dłużej i drożej.

A czy obaj przeczytaliście dokładnie co zalinkowałem? Nie chodziło mi o wstawienie opisu czyjejś dalekiej podróży Leaf'em. Tylko raczej o detale techniczne ze statystyką i skrinami z LeafSpy. Więc myślałem, że takie dane się komuś z 'Lifiarzy' przydadzą... szczegolnie w wątku na temat zakupu Leaf'a.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zakładam, że póki co większość jednak ma drugie auto spalinowe.
Na jakiej podstawie?
Jak ktoś pojeździ trochę bev, to wie że żadne ice nie jest mu do niczego potrzebne.
Ja mam 3 bev i żadnego ice.
"Taka" tzn. wymagająca korzystania z ładowarek DC w cenie 2,7 - 3,1 zł. / kWh
A po co tak?
Na złość komuś?
Są dużo lepsze alternatywy, bez szkody dla niczego.
 

Czacha

Zadomawiam się
Na jakie podstawie? Może na takiej, że nie każdego stać na trzy samochody elektryczne! ICE są póki co tańsze i bardziej dostępne dla szerszego grona ludzi. A jeżeli mam trzymać drugie auto elektryczne aby robiło kilka tyś. km rocznie, to kiepski interes moim zdaniem. Lepiej w takim celu kupić ICE za kilka tyś. zł. i niech sobie stoi aż będzie potrzebny.
 

nabrU

Moderator
Od 1 kwietnia 2021 mamy wyłącznie EV w domu (od jakiegoś czasu dwa) i nie jest to prima aprilis jakby data sugerowała ;) Sprawdza nam się ten tandem znakomicie i nie widzimy potrzeby zakupu czy powrotu do ICE. Takich jak my jest trochę na tym Forum, więc jako 'nowy' nie powinno Cię to dziwić. Żeby nie było, oczywiście zdaję sobie sprawę, że EV nie jest dla każdego...
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Jakie polecacie mi EV do wyciągania lekko 1 tonowej przyczepy pełnej drzewa, z lasu pod górę po mokrej trawie/błocie?
 

Michal

Moderator
Cybertruck / Rivian
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Na jakie podstawie? Może na takiej, że nie każdego stać na trzy samochody elektryczne! ICE są póki co tańsze i bardziej dostępne
No niekoniecznie.
Akurat dwa z moich bev to maluszki, w tym Spring kupiony taniej niż jakikolwiek nowy ice dałby się nabyć.

dla szerszego grona ludzi. A jeżeli mam trzymać drugie auto elektryczne aby robiło kilka tyś. km rocznie, to kiepski interes moim zdaniem. Lepiej w takim celu kupić ICE za kilka tyś. zł. i niech sobie stoi aż będzie potrzebny.
A, że złom do jazdy?
A to nie, ten etap już w życiu przerobiłem i nie zamierzam wracać.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jakie polecacie mi EV do wyciągania lekko 1 tonowej przyczepy pełnej drzewa, z lasu pod górę po mokrej trawie/błocie?
Elektryczna Galenda. Będziesz mógł sobie nawet przodem podjechać pod zaczep przyczepki i od razu w miejscu zawrócić gdy ciasno w tym lesie.
Odbiję pytanie: jaki ICE tak potrafi?
 
Top