Letnie vs Całoroczne - Hankook S1 Evo3 EV vs FlexClimate ION

inter

Pionier e-mobilności

mikele

Zadomawiam się
Biorąc pod uwagę moje wcześniejsze doświadczenia z innymi samochodami, rozważałbym jako opony całoroczne Pirelli Scorpion All Season SF2. W mojej ocenie nie ustępują one oponom letnim pod względem właściwości jezdnych, zwłaszcza w mieście i na trasie, przy umiarkowanym stylu jazdy. Cichsze od innych.
Jeśli chodzi o zimę - jak w przypadku każdych opon, po pewnym czasie trzeba kontrolować głębokość bieżnika. Najlepsze opony utracą swoje właściwości zimowe, gdy bieżnik się zużyje...
 

kurozukin

Zadomawiam się
Co to znaczy? Mają mieć port do ładowania czy jak?
Generalnie są opony dedykowane pod EV. Bierze się to z kilku przyczyn:’
  1. Większa masa auta (baterie) czyli opony muszą być przystosowane do radzenia sobie z ciągłym obciążeniem
  2. Niższy opór toczenia - opony pod EV mają mieć go jak najniższy.
  3. Hałas - a raczej jego brak w EV więc opony muszą być cichsze.
  4. Przyczepność - EV mają moc i moment od razu i opony muszą sobie z tym radzić.
Wiem, dziwnie to brzmi, ale są opony które mają wersje dedykowane pod EV
 

inter

Pionier e-mobilności
Generalnie są opony dedykowane pod EV. Bierze się to z kilku przyczyn:’
  1. Większa masa auta (baterie) czyli opony muszą być przystosowane do radzenia sobie z ciągłym obciążeniem
  2. Niższy opór toczenia - opony pod EV mają mieć go jak najniższy.
  3. Hałas - a raczej jego brak w EV więc opony muszą być cichsze.
  4. Przyczepność - EV mają moc i moment od razu i opony muszą sobie z tym radzić.
Wiem, dziwnie to brzmi, ale są opony które mają wersje dedykowane pod EV
Hankook FlexClimate ION IL01 są dedykowane pod EV.
I chyba są to narazie jedyne wielosezonowe.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Generalnie są opony dedykowane pod EV. Bierze się to z kilku przyczyn:’
  1. Większa masa auta (baterie) czyli opony muszą być przystosowane do radzenia sobie z ciągłym obciążeniem
  2. Niższy opór toczenia - opony pod EV mają mieć go jak najniższy.
  3. Hałas - a raczej jego brak w EV więc opony muszą być cichsze.
  4. Przyczepność - EV mają moc i moment od razu i opony muszą sobie z tym radzić.
Wiem, dziwnie to brzmi, ale są opony które mają wersje dedykowane pod EV

Ad.1 - każda opona ma swój index nośności. Albo jest wystarczająco mocna, albo nie... Bycie "EV friendly" o niczym nie decyduje.

Ad 2 - opór toczenia jest liniowo skorelowany z głębokością bieżnika. Chcesz oponę z mniejszymi oporami, trzeba jej zmniejszyć bieżnik. Świetnie to widać porównując CC2 w Europie i USA. Europejska ma mniejsze opory toczenia, ale płytszy bieżnik. I trzeba ją wymieniać 2x częściej.

Ad.3 - hałas. Hałas od opon jest identycznie odczuwalny w EV, jak i ICE. Hałas generowany przez układ napędowy jest stały - i dość szybko jest przez opony przegoniony.

Ad.4 - przyczepność opony jest testowana najbardziej w mokrych warunkach, podczas hamowania. Nie trzeba EV żeby oponę wtedy "wymaksować".

Opony "do EV" to bełkot. Należy wybrać oponę odpowiadającą warunkom jazdy, jak najlepszymi parametrami wobec potrzeb. I dla absolutnej większości użytkowników, także tych z EV, najważniejsze w oponie jest zachowanie na mokrym. A ta jest w sumie w opozycji do cech, które opisałeś...
 
Top