LFP vs NMC przy fotowoltaice

endorama

Zadomawiam się
Która bateria będzie lepsza pod taki scenariusz użytkowy w którym auto głównie będzie ładowane z paneli fotowoltaicznych?
Zastanawiam się czy NMC sobie poradzi z takim przerywanym ładowaniem.
 

daniel

Señor Meme Officer
Która bateria będzie lepsza pod taki scenariusz użytkowy w którym auto głównie będzie ładowane z paneli fotowoltaicznych?
Zastanawiam się czy NMC sobie poradzi z takim przerywanym ładowaniem.
Przerywane ładowanie to żaden problem dla każdej baterii. Jak jedziesz i rekuperujesz to cały czas się doładowuje.
 

Kovalsky

Fachowiec
Jeśli będą wchodzić w grę także cykle w zakresie 80-100% (najbardziej niekorzystne dla baterii) to może lepiej LFP...
 

daniel

Señor Meme Officer
Ciekawe czy ta rekuperacja to też wlicza się do cykli? 🤔
Jasne, ale mniej niż taka "przy krawędziach". Przy wysokim i niskim stanie naładowania procesy niszczące baterie zachodzą szybciej, więc w praktyce jest tak, że możesz zrobić 5 razy 60-40%-60% i wyrządzi to mniejsze szkody niż jeden cykl 100%-0%-100%.
 
Top