Mach-E vs. EV6 vs. Ioniq5

Makus

Pionier e-mobilności
Hejka, macie jakieś opinie co do 3 aut wymienionych w temacie? Dlaczego jedno jest lepsze od drugiego, etc.?

Podjechałem sobie „na żywca” obejrzeć dzisiaj 3 auta. Mach-E oglądałem dolemówkę w wersji GT, bardzo fajne auto, co prawda nie jestem fanem przerośniętych tabletów na środku i bardziej podobają mi się rozwiązania długich ekranów, ale przyzwyczaiłbym się. Mach-E miał fajny przeszklony dach z filtrami i ładnie obniżoną cenę (z racji że to demo). Na EV6 w wersji GT-line też mogę dostać w miarę dobrą cenę ale odstrasza mnie kablowy CarPlay - to naprawdę jakieś mega nieporozumienie. No i EV6 ma mniejszy frunk od Mach-E.
O Ioniq wiele nie powiem, bo sprzedawcy się nie chciało, wysłał do mnie kolesia który pracuje w firmie tydzień więc nic nie wie, i ogólnie zepsuł mi swoim podejściem to auto ;)
 

prebek

Posiadacz elektryka
Nie pomogę Ci.
Każdy ma swój punkt widzenia, zaraz się zlecą Teslo maniacy i będą tłumaczyć że Tesla lepsza.
:)

Jak kiedyś chciałem kupić Ionica, to mi powiedzieli : Tu jest kserokopia folderu (czarno biała) proszę sobie przejrzeć i zamawiać a auto będzie za pół roku (jak zamówię). A na moje pytanie czy jakaś jazda próbna lub podotykanie jakiegoś pojazdu? To że mam przyjść za 3-4 miesiące, to może będzie, bo się tak dobrze sprzedają, że żadnego w salonie nie mają a jak przychodzi to od razu wychodzi.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
podobne zapytanie bylo juz "przetwarzane"

 

Patrizio17

Fachowiec
Mamy EV6 AWD Gt-Line, po 25 000 km jesteśmy bardzo zadowoleni. Ioniq 5 nam się nie podobał, plus jest miękko zawieszony. Mach E ma kolega, też fajne auto, ale dużo wolniej się ładuje.
 

Makus

Pionier e-mobilności
podobne zapytanie bylo juz "przetwarzane"

Byłem, widziałem, może nawet się wypowiadałem, ale podobne to nie to samo jednak :p
Jak kiedyś chciałem kupić Ionica, to mi powiedzieli : Tu jest kserokopia folderu (czarno biała) proszę sobie przejrzeć i zamawiać a auto będzie za pół roku (jak zamówię). A na moje pytanie czy jakaś jazda próbna lub podotykanie jakiegoś pojazdu? To że mam przyjść za 3-4 miesiące, to może będzie, bo się tak dobrze sprzedają, że żadnego w salonie nie mają a jak przychodzi to od razu wychodzi.
No muszę przyznać że sprzedawca miał wyraźnie wywalone na sprzedaż. Kolesie z KIA i Forda dużo bardziej zaangażowani.
Mamy EV6 AWD Gt-Line, po 25 000 km jesteśmy bardzo zadowoleni. Ioniq 5 nam się nie podobał, plus jest miękko zawieszony. Mach E ma kolega, też fajne auto, ale dużo wolniej się ładuje.
Czekam jeszcze na warunki finansowania w obu, generalnie w podobnej cenie mogę mieć nowego GT-Line 2023 albo Demo Mach-E GT.
Do codziennie jazdy wolne ładowanie to nie problem ale fakt, w trasie może być męczące
A jak z navi w EV6? Korzystasz? Bo jeśli jest jakieś sensowne (z informacją o korkach) to nie musiałbym tak często podpinać telefonu do odpalania map google. Ale podpinanie za każdym razem, szczególnie na jakichś krótszych trasach, nie jest dobre dla baterii smartfona.
 

Patrizio17

Fachowiec
Mach E GT to akurat dla mnie bezsensowe auto, po 5 sekundach zabawy obcina moc i jest wolniejszy niż EV6 AWD. Ta wersja 351 km z dużą baterią jest optymalna.
Mi aż tak ten kabel nie przeszkadza, w IX jest bezprzewodowy, drenuje baterię, więc i tak ładuje w czasie korzystania.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Mach E GT to akurat dla mnie bezsensowe auto, po 5 sekundach zabawy obcina moc i jest wolniejszy niż EV6 AWD. Ta wersja 351 km z dużą baterią jest optymalna.
Mi aż tak ten kabel nie przeszkadza, w IX jest bezprzewodowy, drenuje baterię, więc i tak ładuje w czasie korzystania.
O widzisz, i dla takich opinii ten wątek założyłem. Rozumiem, że odcina po 5 sekundach „gazu do dechy” więcej mi i tak nie trzeba na raz raczej ;) ale zgaduje że to jakiś problem ze zbytnim obciążeniem baterii?
A co do CarPlay to nie zauważyłem nadmiernego drenażu baterii (bo ekran mimo wszystko wyłączony) a staram się nie włączać ładowania telefonu za każdym razem jak wsiadam do auta
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Totalnie subiektywnie bo inaczej się nie da - z wymienionej 3 + ID.5 wybrałbym Mustanga. Zupelnie nie przypadło mi do gustu wnętrze zarówno Kia jak i Hyundaia oraz materiały z jakich ta deska jest wykonana. Uważam że za te pieniądze to jest jakaś kpina. Pomyliło się tym państwu w wycenie i zapomnieli że Premium to oni są tylko w swoich folderach reklamowych, a tak wycenili ten twór. Podobnie jak Ty zauważyłem że

ID.5 dla mnie jest autem nijakim. Miałem to cudo na weekend i no nie - zdecydowanie to nie jest moja bajka. Idea serii ID.5 to było "definiujemy auto na nowo" tylko nikt nie powiedział, że to co dobre było w VW zepsujemy, a to czego Ci brakowało to dalej będzie brakowało. Dołożyli do tego nijaki design + w wersji którą ja miałem słaby silnik i wyszło z tego auto którego z pewnością nie kupię. Inna sprawa że podejście dealera też pozostawiało wiele do życzenia. Wiedzieli że soft w wersji którą mi wydają jest problematyczny ale i tak nikomu nie chciało się go zaktualizować. Doświadczenia z tabletem to był horror. Jak można coś tak niedopracowanego sprzedać za te pieniądze?

Mustang również udaje coś czym nie jest. Dla mnie największym minusem tego auta było wyciszenie tylnej osi. Jakość wykończenia mocno zaskoczyła mnie na plus, jeździłem wersja GT i AWD - obie były spoko dla mnie i pewnie na AWD bym skończył. Natomiast podejście dealera... ja naprawdę nie dziwię się że auta elektryczne w tym kraju się nie sprzedają skoro dealerzy nie chcą ich sprzedawać :D O ile ja nie oczekuje od sprzedawcy jakiejś fajnej prezentacji bo sobie każde z tych aut dokładnie przed testem sprawdzałem, to niestety podejrzewam, że jestem w sporej mniejszości. Dealer nie potrafił określić daty ani ceny za to auto w momencie złożenia zamówienia a na umowie dorzucił zapisy o możliwym wzroście ceny o 10%, w którym to nie mogę zrezygnować z zakupu lub przepadnie mi 10% zaliczka. Kuriozum. Zaproponowano mi wybór auta z placu jako obejście tej sytuacji. No sorry ale nie.

Koniec końców wybór jest zupełnie inny i spoza tych aut.
 

p0li

Pionier e-mobilności
2 tygodnie temu mialem jazde probna EV6, dzis Macha-e, a z rok temu ioniq6 (5-ki nie bralem pod uwage bo za duzy klomp)

*z tych trzech na razie prowadzi kia bo ma najlepsze finansowanie, nie jest wysokim suvem ani plaskim sedanem
*w obu koreanczykach nie podoba mi sie deska ale w ioniq bardziej
najfajniejsza deske ma mach, ale nie znalazlem jak mozna wlaczyc na tym malym ekranie chwilowe spalanie
*w ioniq nie ma tez tunelu w tylnym podlokietniku wiec nic dlugiego nie przewiezesz bez skladania siedzen
*w machu po wylaczeniu udawanych dzwiekow slychac tylna przekladnie (gwizd zebow)
*45minutowa jazda machem po miescie i okolicach dzis (24°C) 50-70, krotko 100kmh spowodowal zuzycie 21kWh/100km
*czekam jeszcze na oferte od forda, na zmiekniecie sprzedawcy kia i zobaczymy co zwyciezy
 
Top