Owszem, magazyn energii nie jest mobilnym rozwiązaniem ale trzeba to jakoś zamontować na ścianie lub dorobionym stelażu. Problem w tym że moduły z e-Niro ważą po kilkadziesiąt kilogramów (bateria 64kW dzieli się na 9 modułów) i nie jest łatwo fizycznie nimi operować przy montażu. A np. w Leafie 1 bateria dzieli się na 72 moduły. Od strony połączeń elektrycznych nie ma większych różnic pomiędzy różnymi producentami ale w domowych warunkach to właśnie waga jest problemem.Przecież nie będzie to mobilny magazyn, jak raz się go ustawi to stoi dopóki działa.. Na YT jest kilka osób które robią takie magazyny, z BMW i3, z leafów i Stellanis. Wydawało mi się że moduły w Kia są całkiem wygodne do magazynów stacjonarnych, tutaj poglądowe zdjęcie:
Moduły składają się z ogniw, zazwyczaj ludzie z tego co widziałem na YT sami składają magazyny z ogniw. Dla przykładu moduł baterii 2.56 kWh waży około 25-30kg. Taki profesjonalnie opakowany. A ogniwo 280Ah 3.2V waży między 3-4kg.Owszem, magazyn energii nie jest mobilnym rozwiązaniem ale trzeba to jakoś zamontować na ścianie lub dorobionym stelażu. Problem w tym że moduły z e-Niro ważą po kilkadziesiąt kilogramów (bateria 64kW dzieli się na 9 modułów) i nie jest łatwo fizycznie nimi operować przy montażu. A np. w Leafie 1 bateria dzieli się na 72 moduły. Od strony połączeń elektrycznych nie ma większych różnic pomiędzy różnymi producentami ale w domowych warunkach to właśnie waga jest problemem