Marek Drives - Tesla model Y

gim-kg

Pionier e-mobilności
Dziennikarze nie testują Tesli bo nie ma ona parku prasowego. Zdarza się że sami wynajmują samochód do testów. Często są to jednak te droższe modele S i X.
Czy wtedy taka recenzja jest bardziej rzetelna bo nie trzeba podlizywać się danemu producentowi od którego dostał by samochód, kartę na ładowanie, a czasem pobyt weekendowy w górach (dla dobrych ujęć). Sprawdźcie sami na przykładzie modelu Y.

 

zibizz1

Pionier e-mobilności
2 rzeczy tylko mi się nie zgadzaja. To prawda że grzebanie na ekranie jest trudniejsze niż używanie dedykowanych przycisków, dlatego lepiej tego nie robić bez autopilota lub przynajmniej tempomatu, ale nawet bez autopilota gdy zjeżdżamy z pasa to kierownica sama zazwyczaj odbije(jeśli mamy aktywowaną asystę). Z autopilotem już nie ma problemu( choć przydałoby się zatrzymywanie[edit] się na czerwonym).
Druga rzecz to autopilot, który w materiale został zaprezentowany tak że nie ma się czym zachwycać kiedy jest wręcz przeciwnie. Ograniczenia i ich odwoływanie na skrzyżowaniach zgadza się że to klapa. Ale utrzymywanie się w pasie i tolerancja na warunki pogodowe i jakość znaków poziomych tej funkcji to jest czołówka światowa. Może nie mam aktualnej wiedzy ale z 1-2 lata temu tylko BMW potrafiło podobnie.

Reszta tej recenzji wzorowa
 
Last edited:

miksell

Posiadacz elektryka
Fakt iż autopilot zmniejsza prędkość za znakiem jest słabym rozwiązaniem wymagającym poprawy i Marek ma w tym rację.
Ja podczas jazdy testowej zauważyłem iż na AP Tesla nie jest w tanie przejechać przez rondo ;-)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
AP u nas to inna bajka, od 2 lat jest wręcz gorzej jak było. Doszły ograniczenia plus w nowych autach braki sprzętowe, programiści raczej tej wersji za intensywnie nie rozwijają.
Tylko Beta FSD rokuje nadzieję, ale to w następnym pokoleniu w Europie.

Jest wielu co testują i mają uwagi np
Ten gosciu
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja podczas jazdy testowej zauważyłem iż na AP Tesla nie jest w tanie przejechać przez rondo ;-)
Bo to jest tylko system do jazdy po drogach szybkiego ruchu. Potrafi znacznie więcej ale nie należy się dziwić że tam sobie nie radzi i tu właśnie Marek dobrze poruszył tą kwestię bo ludzie często oczekują więcej od tego systemu np jazdy po rondach. Ronda oczywiście nie przejedzie, ale skrzyżowania na wprost daje radę, zakręty 90 stopni już nie. Mi najbardziej imponuje że wyjeżdżając z miasta wystarczy kawałek linii środkowej za ostatnim skrzyżowaniem by go aktywować i potem może jechać kilka kilometrów bo zwykłej nieoznakowanej drodze.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Fsd.... Np potrafi różne rzeczy wyczyniać np z przejściami dla pieszych, są takie że się zatrzymuje albo nawet jak jest pieszy to chce go przejechać. Na jednych skrzyżowaniach nawet staje gdy dojeżdża do drogi z pierwszeństwem, ale reguły nie ma.
Generalnie FSD w mieście w naszym wydaniu jest bez sensu.
Bywały jednak krótkie okresy, że wydawało się iż idzie to w dobrym kierunku, po czym ponownie kicha.
... To trwa za długo. O ile w w 2017, 8, 9, była nadzieja, teraz już jedynie liczę na wygodne jazdy w trasie.
Na razie ciężarek jako tako jeszcze spełnia te wymagania, ale czuję że Tesla z każdym rokiem odpywa w jakieś dziwne rejony marzeń. A chyba jednak to strategia na zdobycie kasy?
Konkurencja na razie jest jeszcze gorsza, więc póki co Tesla i na razie nic po za nią co by mnie rajcowało ...
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Fsd.... Np potrafi różne rzeczy wyczyniać np z przejściami dla pieszych, są takie że się zatrzymuje albo nawet jak jest pieszy to chce go przejechać. Na jednych skrzyżowaniach nawet staje gdy dojeżdża do drogi z pierwszeństwem, ale reguły nie ma.
Generalnie FSD w mieście w naszym wydaniu jest bez sensu.
Bywały jednak krótkie okresy, że wydawało się iż idzie to w dobrym kierunku, po czym ponownie kicha.
... To trwa za długo. O ile w w 2017, 8, 9, była nadzieja, teraz już jedynie liczę na wygodne jazdy w trasie.
Na razie ciężarek jako tako jeszcze spełnia te wymagania, ale czuję że Tesla z każdym rokiem odpywa w jakieś dziwne rejony marzeń. A chyba jednak to strategia na zdobycie kasy?
Konkurencja na razie jest jeszcze gorsza, więc póki co Tesla i na razie nic po za nią co by mnie rajcowało ...
A widziałeś Marka najnowszy film jak pokazuje co umie BMW 7? Zapamiętywanie trasy wjazdu a następnie idealny powrót po swoich sladach? Idealne na wszelkie wąski i trudne podjazdy i bramy
 

Najnowsze dyskusje

Top