Masowy "Safety Recall" 22S41 (HVBJB)

wemar

Fachowiec
Trochę to trwało, ale wynik jest pozytywny - jeśli po akcji serwisowej, konieczna będzie wymiana dodatkowego modułu, to operacja ta została włączona do akcji serwisowej. Problem dotyczył prawdopodobnie jakiejś partii MME z początku produkcji.
 

miken

Zadomawiam się
Czy możecie sprawdzić proszę jak tam u was po wymianie stycznika wygląda ta osłona która idzie od przedniego zderzaka do baterii, ta z tego materiału który wygląda jak jakaś utwardzona wytłaczanka z włókniny, filcu czy czegokolwiek innego... Ford to nazywa "osłoną aerodynamiczną"... U mnie teraz na styku z baterią jest wybrzuszenie i jest dziura po środku koło baterii, akurat pod stycznikami, czy wtyczkami na baterii...

Chcę ją reklamować jeśli się odkształciła, tym bardziej, że ma chronić przed nadmiernym zachlapaniem, a skoro akurat w tak newralgicznym miejscu jest zniekształcona to ta ochrona jest żadna...

A przy tym jak ostatnio wyglądają u nas opady deszczu, to wolę profilaktycznie awanturować się przed ewentualnym problemem, póki mam gwarancję...

To też uwaga dla tych którzy są przed wymianą stycznika... Obejrzyjcie samochód pod spodem przed i po, żeby od razu domagać się wymiany... 😉
 

mALEK

Pionier e-mobilności
no i mnie dopadlo :/ wyprzedzanie i pyk, autko z kluczykiem oraz dwa komunikaty - naped i wysokie nap. W lipcu nie udalo mi sie zalapac na akcje, bo sie okazalo, ze oslona po zdjeciu z baterii traci swoja szczelnosc i trzeba zamawiac nowe, a wtedy to trwalo. Teraz ponoc idzie to juz znacznie szybciej. No nic, autko w serwisie, czekam na update.
 

wemar

Fachowiec
U mnie, po wszystkich naprawach i recallach mam teraz tak, że jak bardziej pocisnę przez dłuższy czas, to pojawia się komunikat o ograniczeniu prędkości maksymalnej i na chwilę delikatnie (bardzo delikatnie) ograniczana jest dynamika. Paradoksalnie prędkość nie spada. Komunikat znika samoczynnie bez innych konsekwencji.
Chwilę przed komunikatem na dolnym pasku "lampek" pojawia się żółty symbol żółwia, który ostrzega, że trzeba odpuścić. Niestety, wielkość i lokalizacja symbolu, w sytuacji gdy koncentrujemy się bardziej na tym, co przed maską się dzieje, powoduje, że jest on praktycznie niezauważalny.
 

Dawid1991

Zadomawiam się
Małek, rok produkcji 2022, który dokładnie tydzień? Bo od 2x tygodnia był nowy stycznik. Zastanawiam się czy padł u Ciebie ten stary już niby ulepszony nowy.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
koniec marca, chyba W13 '22, czyli stary. ogolnie z tego co czytalem, ludzie normalnie z tym jezdza :) byle nie wpinac w mocne DC i nie cisnac, no ale to loteria kiedy faktycznie zespawa stycznik.
 

wemar

Fachowiec
koniec marca, chyba W13 '22, czyli stary. ogolnie z tego co czytalem, ludzie normalnie z tym jezdza :) byle nie wpinac w mocne DC i nie cisnac, no ale to loteria kiedy faktycznie zespawa stycznik.
Kilka razy miałem u siebie ten problem podczas jazdy, ale nigdy podczas ładowania, choć na Ionity zawsze dobijało do 150kW.
Co do jazdy to i owszem, da się z tym jeździć, ale może być i tak, że podjedziesz pod sklep samodzielnie, ale odjedziesz lawetą.
Wiele osób jeździ bez wymiany stycznika i softu, bo po prostu ich styl jazdy nie doprowadza auta do stanu, gdy problem się uwidacznia.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
auto odebrane. przy okazji przeglad 2lata + wymiana plynu hamulcowego. testy szczelnosci baterii zrobione . ponoc na takim cisnieniu, ze na gornej pokrywie robi sie wybrzuszenie. cisnienie trzymane przez 20min, test kilka razy. podejrzewam, ze na czas testu jakos zabezpieczaja zawor bezp, bo nie o to chodzi, aby robic z baterii balon ;) chyba, ze ten zawor reaguje tez na temp :unsure: zapomnialem dopytac.
z innych ciekawostek. zostal przetestowany Ford Secure. ciagle wpadaly jakies komunikaty o "wykryciu manipulowania przy aku 12V" i awarii systemu z powodu ingerencji. uslyszalem tez pare ciekawostek odnosnie aut z US lub po przejsciach od rodzimych handlarzy, ktore do nich trafialy z prosba o ratunek :ROFLMAO: . potwierdza sie tylko , ze takie "okazje" to robi sie na wlasne ryzyko
akcja robiona w Poznaniu Bemo-Motors Bukowska. polecam. (y)
 

wemar

Fachowiec
Jak czytam zakres prac do przeglądu, to odnoszę wrażenie, że u mnie zrobili to tylko "per carta", bo coś za szybko im poszło.
 
Top