Mercedes-Benz Citan , eCitan .

adamusek

Posiadacz elektryka
Czyli nie 15 kWh/100km jak podaje pulpit samochodu , a 18,64 kWh/100km jak wynika z przywrócenia stanu naładowania baterii , do poziomu jaki był w momencie startu na tej trasie (100% naładowania ).
Ekonomiczne auto, bardzo chciałbym mieć w autach AC 22kW, technicznie i mocowo jestem gotowy kwestia ładowarek w autach.
 

Bogumił

Zadomawiam się
Ekonomiczne auto, bardzo chciałbym mieć w autach AC 22kW, technicznie i mocowo jestem gotowy kwestia ładowarek w autach.
Mój eCitan z gniazdka domowego wg danych producenta ma możliwość ładowania z mocą 1800 W jedną fazą 230 V AC , ale niestety na działce mam 220 V AC i e Citan na działce ładuje się wg pulpitu samochodu z mocą około 1200 W . Malutko ale nic na to nie poradzę. Z tego wynika że czas potrzebny na dodanie do akumulatora w e Citanie 50 procent jego pojemności wyniesie : 45kWh (pojemność akumulatora w e Citanie ) podzielić na 2 to się równa 22,5 kWh podzielić na 1.2 kW (moc z jaką ładuje się e Citan na działce) równa się 18,75 godziny. Z tego wynika że w słoneczny dzień moja fotowoltaika na działce jest w stanie dokonać takiego doładowania przy jednorazowym podłączeniu kabla do e Citana. Gdy na działce mam w pełni naładowany akumulator stacjonarny o pojemności 15 kWh to mam do dyspozycji w słoneczny dzień latem dodatkowo jeszcze : 0,8kW ( średnia moc paneli na trackerze ) razy 10 godzin słońca to się równa 8 kWh energii. Zatem w słoneczny dzień latem na działce , mam maksymalnie w ciągu jednej doby , do dyspozycji na działce 15kWh plus 8kWh to się równa 23kWh energii. Generalnie z tego wynika , że mam na działce trochę za małą fotowoltaikę do ładowania e Citana , bo przecież nie zawsze tak długo i mocno świeci słońce jak to przedstawiłem powyżej. Jest na to rada : trzeba częściej i krócej ładować jednorazowo e Citana na mojej działce , ale staje się to trochę kłopotliwe. Lub należało by rozbudować moją fotowoltaikę na działce.
 
Last edited:

Ronin78

Posiadacz elektryka
Mój eCitan z gniazdka domowego wg danych producenta ma możliwość ładowania z mocą 1800 W jedną fazą 230 V AC , ale niestety na działce mam 220 V AC i e Citan na działce ładuje się wg pulpitu samochodu z mocą około 1200 W . Malutko ale nic na to nie poradzę. Z tego wynika że czas potrzebny na dodanie do akumulatora w e Citanie 50 procent jego pojemności wyniesie : 45kWh (pojemność akumulatora w e Citanie ) podzielić na 2 to się równa 22,5 kWh podzielić na 1.2 kW (moc z jaką ładuje się e Citan na działce) równa się 18,75 godziny.

Zaskakująco długo w zestawieniu z przestarzałym Leaf'em. Realnie (zależnie od wspomnianej powyżej sytuacji) cegłą z gniazdka mam 2-3 x szybciej.
 

Bogumił

Zadomawiam się
Zaskakująco długo w zestawieniu z przestarzałym Leaf'em. Realnie (zależnie od wspomnianej powyżej sytuacji) cegłą z gniazdka mam 2-3 x szybciej.
Wiem o tym że inne ładują się szybciej z jednej fazy , ale podobno o szybkości takiego ładowania decyduje moc ładowarki ( prostownika ) zainstalowanego fabrycznie pod maską samochodu. O tak niskiej mocy ładowania jedną fazą w moim e Citanie porozmawiam w serwisie , dystrybutorze Mercedesa na ul. Aleja Krakowska 5 C w Raszynie. Ciekaw jestem co oni o tym powiedzą. Mam orginalny kabel z cegłą dedykowany mi przez Mercedesa .
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z tego co pisałeś to pod maską masz ładowarkę 22kW. Czyli z jednej fazy maksymalnie możesz ładować 7kW, z trzech faz maksymalnie 22kW. W Twoim przypadku ograniczeniem jest cegła, która więcej nie potrafi. Możesz po prostu kupićć taką, która ma pełny zakres regulacji (od 6A do 32A).
 

Bogumił

Zadomawiam się
Z tego co pisałeś to pod maską masz ładowarkę 22kW. Czyli z jednej fazy maksymalnie możesz ładować 7kW, z trzech faz maksymalnie 22kW. W Twoim przypadku ograniczeniem jest cegła, która więcej nie potrafi. Możesz po prostu kupićć taką, która ma pełny zakres regulacji (od 6A do 32A).
Mam na kablu ładującym taki kontroler : https://sklep.duda-cars.pl/ladowark...osny#galleryName=productGallery,imageNumber=5 . On automatycznie identyfikuje podpięty do kabla adapter wpinany do sieci zewnętrznej i automatycznie aktywuje odpowiednie do podpiętego adaptera natężenie prądu pobieranego z sieci.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem po to są przyciski ze strzalkami i Select, by można było wybrać wartość prądu. Automatycznie to on wybiera "pierwszy dostepny" czyli 6A przy adapterze 1f. Pewnie nie pozwoli powyżej 16A, a może i 13A, ale 6A to najmniejszy dostępny próg a nie jedyny dostępny.
Podłączyć do gniazdka, poklikać na cegle wybierając prąd, Podłączyć do samochodu.
 

Bogumił

Zadomawiam się
Moim zdaniem po to są przyciski ze strzalkami i Select, by można było wybrać wartość prądu. Automatycznie to on wybiera "pierwszy dostepny" czyli 6A przy adapterze 1f. Pewnie nie pozwoli powyżej 16A, a może i 13A, ale 6A to najmniejszy dostępny próg a nie jedyny dostępny.
Podłączyć do gniazdka, poklikać na cegle wybierając prąd, Podłączyć do samochodu.
Kontroler za każdym razem wybiera 8 amper i klikając można zmienić tylko na 6 A , nawet gdy kabel jest odłączony od samochodu a przypięty do gniazdka.
 
Last edited:
Top