MG4-porady, modyfikacje, problemy, awarie, tips&tricks

vwir

Pionier e-mobilności
Z tą przejściówką to ostrożnie, bo jak by nie patrzeć to gniazdo w ścianie masz 16A. Puszczanie przez nie ponad 20A to na dłuższą metę zły pomysł. Lepiej byłoby wymienić gniazdo na 32A i wtedy już bez żadnych przejściówek wszystko by Ci pasowało.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Przepraszam za zwłokę, życie..;) Udało mi się ogarnąć temat. Dziękuję za gotowość do pomocy.

Wrażenia rewelacyjne. Co rano z uśmiechem wychodzę z domu do pracy, bo mam pokonać trasę do niej tym białym elektrykiem. Tak samo z powrotem. Jeżdżę płynniej, bo tego "uczy" silnik elektryczny io prawie nie używam hamulca (jeżdżę w standardowych ustawieniach - tryb normal, wysokie odzyskiwanie energii).
Osiągam zasięgi ok 300km bez trudu, w mieście "spalanie " około 13-14 kWh, w trasie ok 17. Oczywiscie każde gwałtowne przyspieszenie " psuje statystykę";)
Dynamika całkiem wystarczająca, nawet w trybie "normal", a przy ruszaniu spod świateł zupełnie naturalnie inne auta zostają z tyłu (większość ludzi jeździ w końcu "manualami").
Zgadzam się z innymi ,ze w mojej wersji brakuje przede wszystkim kamery cofania, a w każdej wersji światła na podsufitce w centralnej części dachu (z tyłu ciemno w nocy). Może po liftingu to zmienią.
Z łodzi dojechałem do Jaworzna na 20 procentach baterii jeszcze, ale potem auto "zostało stać" przez tydzień, bo nie mogłem sie zdecydować jaką kupić ładowarkę.
Ostatecznie kupiłem tą:
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-new-zencar-7kw-t2-toyota-rav4-plug-in-13200561228
i jestem bardzo zadowolony. Jest jednofazowa, czyli wykorzystuję ją w pełni , bo auto też ma ładowanie tylko jednofazowe (to kolejna wada, ale da się z tym żyć). Ładowarka w ustawieniach ma kilka stopni natężenia prądu ładowania , co przekłada się na ilość KW na godzinę. Mam zabezpieczenie przedlicznikowe 25Aw instalacji domowej i kiedy ustawiłam 24A ładowania (co dawało komfortowe 6,6kW na godzinę) to wybiło bezpiecznik i przerwało ładowanie. Muszę ładować z niższym amperażem, co daje 4kW na godzinę- ładowanie trwa około 10 godzin (jest OK). gdyby ktoś pytał- mogę śmiało polecić tę ładowarkę ! Jeśli ktoś ma w domu gniazdo siły małe tzn 16A to musi jeszcze (ja tak musiałem ) dokupić porzejściówkę na duze gniazdo (bo taka jest wtyczka w tej ładowarce):
https://allegro.pl/oferta/adapter-redukcja-przejsciowka-16a-5p-na-32a-5p-9998654519
Również ją polecam - jest krótka i nie oddala wtyczki od ściany za bardzo.
Kupiłem komptet gumowych "dywaników ":
https://allegro.pl/oferta/3d-dywaniki-gumowe-mg-4-ev-od-2022-14350378048
https://allegro.pl/oferta/scoutt-mata-wklad-bagaznika-mg-4-od-2023-15015432001
Świetna jakość i super cena. Szkoda, że dywanik przed pasażerem nie ma mocowania na kołki jak przed kierowcą, bo często pasażerowie mi go wypychają ku przodowi (w Seacie Leonie były przy obu przednich fotelach), ale to szczegół.
Austriacy produkują przednie bagażniki dla "czwórki", a Chińczycy o dziwo jeszcze nie, więc czekam na coś tańszego, ale aż dziw ,że nie ma go w standardzie...
https://www.frunk.at/en/produkt/mg4-electric-frunk-set-kopie/
Trochę tańszy jest z Belgii:
https://www.evaccessoriesireland.com/pl/product-page/mg4-frunk-charging-cable-tray
choć bez zabezpieczenia "od góry".
Ja jestem bardzo zadowolony z auta. Planowałem swifta elegancję(w listopadzie promocje na niebieski 77 tysięcy, czyli niby 30 tys tańszy) , ale bardzo cieszę się że poczekałem do nowego roku i w ciemno kupiłem mg.
Pozdrawiam!
fajnie się czyta zadowolonego użytkownika :) super zakup
 

cooler

Pionier e-mobilności
Cholera, ja nie byłem taki zadowolony po zakupie jak on. Od razu wyszły jakieś problemy ze spasowaniem, jakieś gwizdy etc... Widać że chinole dawno przegonili Ameryke pod względem jakości produkcji.
 

zrazik

Nowy na Forum
nie wiem czy to powienien byc nowy temat czy moge tu prosic o tips&tricks :) ...
mam kabel type2-type2 (jak kazdy), mam kabel type2-3faza polecony na poprzedniej stronie, co musze zrobic zeby sie ladowac z 220V ? trzeci kabel? probuje googlowac czy sa jakies przejsciowki 3faza->220v ale nic mi nie wyskakuje... (pytam w forum mg4 nie jakims ogolnym bo ogolna porada dla elektrykow na pytanie 'jak ladowac z 220v' to za kazdym razem 'po prostu uzyj kabla ktory dostales z samochodem')
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wystarczy zrobić przejściówkę z wtyczki 240V, koniecznie wtyczka 16A na gniazdo 3 fazowe. Podłączasz 3 kable: faze z wtyczki 240V na L1 gniazda 3f, uziemienie do uziemienia i 0 do 0.
Kupujac skręcane wtyczki 1f 16A i gniazdo 3f 16A i kupując 0.5m przewodu 3x2.5mm poradzisz sobie bez problemu sam.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przy czym nie każde evse 3f to lubi i może nie zadziałać. No i ważne żebyś nie próbował puszczać więcej niż 16A (a i to może wypalić gniazdko 230V).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
nie wiem czy to powienien byc nowy temat czy moge tu prosic o tips&tricks :) ...
mam kabel type2-type2 (jak kazdy), mam kabel type2-3faza polecony na poprzedniej stronie, co musze zrobic zeby sie ladowac z 220V ? trzeci kabel? probuje googlowac czy sa jakies przejsciowki 3faza->220v ale nic mi nie wyskakuje... (pytam w forum mg4 nie jakims ogolnym bo ogolna porada dla elektrykow na pytanie 'jak ladowac z 220v' to za kazdym razem 'po prostu uzyj kabla ktory dostales z samochodem')
chyba takie
 
Top