mgła - FSD - autopilot - dobra widoczność

mgapinski

Posiadacz elektryka
Może to i było przed grudniową aktualizacją, ale ja nie miałem najlepszych doświadczeń. W jeździe autostradowej, masa wody na drodze i sporym ruchu unosi się wręcz chmura wody dookoła samochodów. Autopilot się pogniewał i dał sygnał, że zbója widzi w tych kamerach i nie będzie autopilota, ani nawet zwykłego tempomatu. Wydaje mi się, że jakby był radar, a nie kamery, to nie byłoby problemu. W tradycyjnych markach, mogłem sobie włączyć tempomat bez utrzymania pasa ruchu i/lub odstępu od poprzedzającego pojazdu (we mgle to nawet się nie bałem jechać 140, bo wierzyłem że radar dostanie odbitą wiązkę od samochodu z przodu i mi zwolni). W Tesli albo autopilot albo wcale - smuteczek.
Jesteś pewny, że nie masz radaru? W mojej LR z Q4 przy śnieżycy musiałem co 100km zjechać i zgarnąć śnieg ze zderzaka bo wyskakiwał mi błąd z zablokowanym radarem. Mówię już o sofcie V11
 

p0li

Pionier e-mobilności
a może pomyliliście radar z lidarem - bo o ile dobrze pamiętam to musk cośmówił o odejściu od lidaru bo daje za dużo fałszywych/ trudnych do interpretacji danych
 

Michal

Moderator
Radar miał być do wykrywania nisko latających samolotów, lidar do komarów, a do tego mają wbudować mikrofalowy czujnik pierdnięć u przechodniów i podczerwony na beknięcia. W ten sposób będą monitorować zdrowie przewodu pokarmowego w okolicy. Jak będzie wystarczająco dużo Tesli jeździło, to pozbędziemy się problemu niewykrytych zaparć.
 

Michal

Moderator
A tak serio... Nie wiem od kiedy ale przestali montować radar - wydaje mi się, że od 3Q2021.

Ja problemy z hamowaniem pod wiaduktem miałem przy okazji podróży w święta.
 

JareG

Pionier e-mobilności
:) uff już się bałem.. I że jednak że ten radar jest szkodliwy
No jak przypierd*** w filar takiego wiaduktu, to nie ma to-tamto.. znaczy, zmiłuj :D Szkodliwość będzie wieloprocentowa, czy może raczej wysokoprocentowa..

Pozdrawiam
 
Top