Miękka maska

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Cześć,

Byłem ostatnio w salonie obejrzeć nową TM3 i jak otwierałem i zamykałem maskę to wydała mi się taka miękka/elastyczna, jakby z plastiku?
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego tak jest wykonana?
 

inter

Pionier e-mobilności
Cześć,

Byłem ostatnio w salonie obejrzeć nową TM3 i jak otwierałem i zamykałem maskę to wydała mi się taka miękka/elastyczna, jakby z plastiku?
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego tak jest wykonana?
Maska z przodu i drzwi są aluminiowe.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ok, ale chyba jakos slabo wzmocnione, w moim aktualnym aucie jest sztywna, a tu gnie sie troche jak kartka papieru. Zastanawiam sie czy we wszystkich TM3 tak jest czy to tylko ta w salonie tak miala?
W instrukcji jest napisane, jak poprawnie zamykać maskę.
 

Michal

Moderator
Maska jest bardzo miękka - nie gnie się przy zamykaniu, ale pewnie jak się postarasz, to pogniesz. Jest też pytanie po co w dzisiejszych autach w ogóle maska:
why_hood.jpg

W Tesli chociaż zamyka frunk :p
 

daniel

Señor Meme Officer
Cześć,

Byłem ostatnio w salonie obejrzeć nową TM3 i jak otwierałem i zamykałem maskę to wydała mi się taka miękka/elastyczna, jakby z plastiku?
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego tak jest wykonana?
W spalinowym samochodzie maska jest ciężka pewnie z powodu tego, żeby dodać coś do zgniatania, żeby wytrącić energię przy kolizji i czasem ma wygłuszenia, żeby nie było słychać silnika, izolację żeby ograniczyć straty ciepła. W Tesli jest po to, żeby zamknąć bagażnik i dla aerodynamiki. Widocznie strefa zgniotu jej nie potrzebuje.
 

Michal

Moderator
Teraz chyba ogólnie robią bardziej miękkie maski, żeby przy kolizji w pieszym wyrządzały mniej szkód.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ale jaki my tutaj problem omawiamy? W starej trójce ta maska też jest dość miękka. Nie wpływa to na użytkowanie auta, na liście istotnych problemów tego samochodu jest to na zaszczytnym ostatnim miejscu :).
 
Top