Mini SE zamówione

tokwi

Posiadacz elektryka
Już w ubiegłym roku były kłopoty w półprzewodnikach i każdego dnia brakowało czego innego.
W jeden dzień brakowało headupu, w inny głośników, może w inny brakło EVSE. Teraz jest podobnie tylko gorzej.

Ja konfigurację mroziłem 02.07, VIN nadano 27.07, wyprodukowano 10.09, a do salonu trafiło 29.09.
Zobaczymy co dostanie @JakubM
 

JakubM

Nowy na Forum
Już w ubiegłym roku były kłopoty w półprzewodnikach i każdego dnia brakowało czego innego.
W jeden dzień brakowało headupu, w inny głośników, może w inny brakło EVSE. Teraz jest podobnie tylko gorzej.

Ja konfigurację mroziłem 02.07, VIN nadano 27.07, wyprodukowano 10.09, a do salonu trafiło 29.09.
Zobaczymy co dostanie @JakubM
No to faktycznie wygląda, że losowo te EVSE wrzucają do nowych samochodów 😉
 

JakubM

Nowy na Forum
Zobaczymy co dostanie @JakubM .
No właśnie oto jest pytanie ? Nie ma gwarancji ceny więc może być końcowa negocjacja ceny z dilerem ? Oglądam zamówienie i są pozycje Szybkie Ładowanie AC 11kW i DC 50kW ale co jest pod tymi pozycjami dokładnie to nie wiem . W konfiguracji jest Mobilna Stacja Ładowania i Karta MINI Charging wyposażenie standardowe . Można by rozumieć pozycje Szybkie Ładowanie AC 11kW że oznacza plus wtyczka trójfazowa ale tak nie jest bo w salonie jest naklejka z ceną . Nie rozumiem dlaczego w Mobilnej Stacji Ładowania jest tylko 10 A skoro w domu na działce grzejniki elektryczne pobierają 3.5 kW z bezpiecznika 16 A i teoretycznie z gniazdka pobieram 16 A . Muszę zadzwonić do wykonawcy jakiej średnicy puścił przewody do gniazdka . Kiedy budowałem dom w 2016 to o Tesli wiedziałem tylko że istnieje i nie myślałem że będę kupował EV . Jeśli zamienię kabel z wtyczką na trójfazowy to Mobilna Stacja Ładowania będzie nadal pracować na 10 A ? Nie jestem elektrykiem . Rozmawiałem już z elektrykiem w sprawie dołożenia gniazdko trójfazowe . Myślałem o Megan elektrycznym bo w porównaniu do ID3 to ekrany ma jak w kinie domowym i wygląda to super i na miarę epoki EV . Miał być do zobaczenia najpierw w lutym potem w maju . Na dzień dzisiejszy to podobnież jest w Warszawie do szkoleń serwisu i sprzedawców . Podobnież produkcja baterii 40 jest wstrzymana ze względu na problemy przy produkcji . Nie wyobrażam sobie kupna samochodu bez jego obejrzenia . Dlaczego wybrałem MINI . Bo to ma być pocket rocket do jeżdżenia po mieście i na działkę , taki dodatek do Subaru albo na odwrót . Po prostu zachciało mi się eksploatować elektryka . Żeby napić się piwa czy trzeba kupować beczkę za 260 tysięcy z "przyzwoitym zasięgiem " ? Gdybym nie kupił Subaru to może by była TM3 i poprzedni benzyniak . Nie przewidziałem że będzie taka inflacja i taka sytuacja na świecie . Pozdrawiam
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Oglądam zamówienie i są pozycje Szybkie Ładowanie AC 11kW i DC 50kW ale co jest pod tymi pozycjami dokładnie to nie wiem . W konfiguracji jest Mobilna Stacja Ładowania i Karta MINI Charging wyposażenie standardowe . Można by rozumieć pozycje Szybkie Ładowanie AC 11kW że oznacza plus wtyczka trójfazowa ale tak nie jest bo w salonie jest naklejka z ceną .
Domyślam się, że ładowanie 11kW oznacza to co masz w samochodzie (ładowarka pokładowa), a nie specyfikacja EVSE. W samochodach bywają różne ładowarki pokładowe. Najbardziej typowe to 7kW (1 faza), 11kW (3 fazy) i czasami 22kW (3 fazy). Ty już wiesz, że będziesz miał 11kW. To jest maksymalna prędkość ładowania, jaka może osiągnąć Twoje auto w warunkach domowych. Teraz czy to wykorzystasz czy nie to już inna bajka.

Nie rozumiem dlaczego w Mobilnej Stacji Ładowania jest tylko 10 A skoro w domu na działce grzejniki elektryczne pobierają 3.5 kW z bezpiecznika 16 A i teoretycznie z gniazdka pobieram 16 A .
Grzejniki są stacjonarne. Więc jest wszystko dobrane tak, żeby w miarę wytrzymywało. Mobilne EVSE - jak sama nazwa wskazuje - jest... mobilne. Czyli możesz je wpinać w różnych miejscach. Część gniazdek wytrzymałoby 16A, część niekoniecznie. Miałem już wielokrotnie w rękach gniazdka przy których producent podawał, że długotrwały maksymalny prąd jaki wytrzymają to 10A, a 16A tylko chwilowo. Nie pytaj, co oznacza 'chwilowo'. Istnieją mobilne jednofazowe EVSE, w których prąd można regulować i wtedy można osiągnąć 16A.

Jeśli zamienię kabel z wtyczką na trójfazowy to Mobilna Stacja Ładowania będzie nadal pracować na 10 A ?
To co podpinasz do auta to nie tylko kabel z wtyczką. To jest EVSE - taki inteligentny bezpiecznik, który ma za zadanie zabezpieczyć użytkownika, auto i instalację elektryczną, żeby nie poszły z dymem. Nie możesz sobie w EVSE ot tak wymienić kabla z wtyczką. Niektóre EVSE pozwalają na przejściówkę i faktycznie można podpiąć 3f, ale zdecydowana większość nie. Jeśli chcesz ładować szybciej to musisz kupić wallboxa lub mobilne EVSE o mocy 11 lub 22kW. Jest o tym mnóstwo tematów, najczęściej polecane są te od tesli, khons i zencar.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
stnieją mobilne jednofazowe EVSE, w których prąd można regulować i wtedy można osiągnąć 16A.

przy czym teslowa mobilna wiecej niz 13A na jednej fazie nie pusci, chyba dziala 16A tylko w przypadku gniazdek ktore maja jakies magnesy w srodku?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
przy czym teslowa mobilna wiecej niz 13A na jednej fazie nie pusci, chyba dziala 16A tylko w przypadku gniazdek ktore maja jakies magnesy w srodku?
Teslowa jak podlaczysz 16A camping niebieskie to pusci 16A a jak podlaczysz camping niebieskie 32A to bedziesz mial 7kW.
 

kuba2021

Nowy na Forum
To co podpinasz do auta to nie tylko kabel z wtyczką. To jest EVSE - taki inteligentny bezpiecznik, który ma za zadanie zabezpieczyć użytkownika, auto i instalację elektryczną, żeby nie poszły z dymem. Nie możesz sobie w EVSE ot tak wymienić kabla z wtyczką. Niektóre EVSE pozwalają na przejściówkę i faktycznie można podpiąć 3f, ale zdecydowana większość nie. Jeśli chcesz ładować szybciej to musisz kupić wallboxa lub mobilne EVSE o mocy 11 lub 22kW. Jest o tym mnóstwo tematów, najczęściej polecane są te od tesli, khons i zencar.
no właśnie wychodzi nam tu na forum, że cześć Mini jest wydawana z EVSE 10A na sztywno, a cześć z wymiennym kablem (taką dostałem ja). I wtedy można kupić u dealera kabel 3F 16A za ok 500 pln i EVSE daje 11kW.
 

JakubM

Nowy na Forum
Tokwi i kuba2021
Eksploatujcie już Mini SE od września zeszłego roku .
1. Jak wyglądały zasięgi w tym czasie ?
2. Jak będę odbierał Mini a jest to mój pierwszy EV to na co powinienem zwrócić uwagę i jakich błędów eksploatacyjnych nie powinienem popełnić na początku kiedy nie poznałem wystarczająco Mini ?
3. Jak ładować mini ?
4. Z jakiej aplikacji korzystacie do wyszukiwania stacji ładowania ?
Pozdrawiam
 
Last edited:

kuba2021

Nowy na Forum
Tokwi i kuba2021
Eksploatujcie już Mini SE od września zeszłego roku .
1. Jak wyglądały zasięgi w tym czasie ?
2. Jak będę odbierał Mini a jest to mój pierwszy EV to na co powinienem zwrócić uwagę i jakich błędów eksploatacyjnych nie powinienem popełnić na początku kiedy nie poznałem wystarczająco Mini ?
3. Jak ładować mini ?
4. Z jakiej aplikacji korzystacie do wyszukiwania stacji ładowania ?
Pozdrawiam
1. wszystko pomiędzy 130 km (przy -17C pojechałem do Białki z Krakowa na narty i zostało mi 6 km po przyjeździe) do ok 230 (przy 20C i jeździe lokalnymi drogami przy średniej prędkości ok 70km/h, nie więcej niż 100km/h). Generalnie im zimniej jest na zewnątrz i szybciej jedziesz tym zasięgi będziesz miał zbliżone do tych nieszczęsnych 130 km, im cieplej i wolniej tym będzie bliżej 230 km.

2. nic mi tu nie przychodzi do głowy :)

3. ładuje głównie w domu, za pomocą EVSE 11kW, korzystając z taryfy nocnej. przeważnie podłączam jak mi spada poniżej 50% - zajmuje to poniżej 2 godzin, ewentualnie jak wiem, że rano będę gdzieś dalej jechał. Wiadomo na trasie, w razie potrzeby podjeżdżam do pierwszej lepszej szybkiej ładowarki (aczkolwiek na południe od Krakowa jest posucha). Aha, w mini nie można (albo ja nie znalazłem sposobu), aby ograniczyć ładowanie do np 80% - zawsze ładuje się do 100%. Z drugiej strony możesz ustawić sobie timer, zgodnie z którym samochód będzie się ładował - ja mam między 22:00 - 6:00 - bo wtedy mam tańszy, nocny prąd. To ustawienie nie ma wpływu na szybkie ładowarki - one zawsze ładują auto po podłączeniu.

4. Plugshare, a następnie aplikacje dostawców (Greenway, Tauron, itp) aby sprawdzić czy ładowarka jest czynna. Upierdliwe :)
 
Top