Mocno słaby wynik EQS w teście łosia

Ronin78

Posiadacz elektryka
Dla przypomnienia: Tesla Model 3 całkowicie udany test przy 83km/h, z jednym uderzonym słupkiem 86km/h.
Jak dla mnie to przepaść i dowód na to że dominacja niemieckiej trójki jeżeli chodzi o zawieszenie, bezpieczeństwo oraz sportowe emocje się skończyła.
Jak już wiemy, że przyczyną tych kłopotów jest masa to ja chętnie zobaczyłbym takie same testy na śniegu, jak taki wagon i przy jakich prędkościach zalicza te slalomy.
 

nabrU

Moderator
Ale odgrzałeś kotleta Ronin ;) Ale pewnie w planach zmiana ICE na EQS więc stąd to zainteresowanie :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jak już wiemy, że przyczyną tych kłopotów jest masa to ja chętnie zobaczyłbym takie same testy na śniegu, jak taki wagon i przy jakich prędkościach zalicza te slalomy.
Nie zalicza.
Ale:
Są pewne zalety ciężkiego auta zimą: bardzo skutecznie wypycha błoto pośniegowe. Sporo latam zimą na narty w 6 osób, gdzie same auto to 2200kg, załoga ok 500kg, plus narty, buty, ubrania etc i temat poślizgu na błocie prawie nie istnieje, bez problemu przejeżdżam na lewy pas do wyprzedzania etc.
Wracałem w niedzielę z wakacji w ciepłych krajach z lotniska w Pyżowicach w 3 osoby Polo i reakcje lekkiego samochodu w warunkach śnieżycy jednak mniej skuteczne, hamowanie błotem bardziej odczuwalne, mocno ściąga przy zmianie pasa. O niebo bezpieczniej czułem się w tym ciężkim.
 
Last edited:

Ronin78

Posiadacz elektryka
Nie zalicza.
Ale:
Są pewne zalety ciężkiego auta zimą: bardzo skutecznie wypycha błoto pośniegowe. Sporo latam zimą na narty w 6 osób, gdzie same auto to 2200kg, załoga ok 500kg, plus narty, buty, ubrania etc i temat poślizgu na błocie prawie nie istnieje, bez problemu przejeżdżam na lewy pas do wyprzedzania etc.
Wracałem w niedzielę z wakacji w ciepłych krajach z lotniska w Pyżowicach w 3 osoby Polo i reakcje lekkiego samochodu w warunkach śnieżycy jednak mniej skuteczne, hamowanie błotem bardziej odczuwalne, mocno ściąga przy zmianie pasa. O niebo bezpieczniej czułem się w tym ciężkim.
Błoto pośniegowe to stan pośredni między śniegiem/lodem, a sucha nawierzchnią, na śniegu i lodzie lekkie Polo ma się lepiej - wagon z węglem nie ma podejścia.
Ale odgrzałeś kotleta Ronin ;) Ale pewnie w planach zmiana ICE na EQS więc stąd to zainteresowanie :p
Niedoczekanie :D ale co się dziwić, z Leafem wszystko ok, żadnych awarii, ani u mnie ani u innych użytkowników, forum Leaf'a śpi to przeglądam inne działy i czytam o tych wszystkich problemach z softem, ładowarkami, etc., jest tego sporo. Żeby było ciekawiej, to najgorszy EV wg tego forum (przestarzały Leaf) ma najlepsze lub jedne z najlepszych rezultatów z całorocznego w poboru energii. U mnie 12,9kWh/100km z 32kkm, szukam tych lepszych EV, bardziej wydajnych. EQS na pewno do nich nie należy. Łosia Leaf robi bez strąceń słupków przy 76km/h, daleko do twardej Tesli, ale lepiej od EQS.
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
temat poślizgu na błocie prawie nie istnieje, bez problemu przejeżdżam na lewy pas do wyprzedzania etc.
A najlepszy do tego jest dostawczak l2 ;)
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Jak wątek ożył to jest jeszcze ciekawostka, Citroen Xantia z 1995 robi lepiej test Łosia od nowej Tesli, gdzie ten postęp?


Moose test​

[edit]
The Citroën Xantia V6 Activa still holds the record speed (85 km/h (53 mph)) through the moose test maneuver, due to its active anti-roll bars.[2] This test is conducted by the magazine Teknikens Värld's, as a test of avoiding a moose in the road.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Jak wątek ożył to jest jeszcze ciekawostka, Citroen Xantia z 1995 robi lepiej test Łosia od nowej Tesli, gdzie ten postęp?


Moose test​

[edit]
The Citroën Xantia V6 Activa still holds the record speed (85 km/h (53 mph)) through the moose test maneuver, due to its active anti-roll bars.[2] This test is conducted by the magazine Teknikens Värld's, as a test of avoiding a moose in the road.
MIT obalony, Xantia nie robiła tego wg dzisiejszego standardu ISO. Jak powtórzyli testy wg standardu (ciaśniej słupki, węższe pasy) to wynik był niezły rzędu 70km/h, ale daleki od liderów.
Co zresztą jest na Twoim filmiku, jak obalają ten mit.
 

nabrU

Moderator
Żeby było ciekawiej, to najgorszy EV wg tego forum (przestarzały Leaf) ma najlepsze lub jedne z najlepszych rezultatów z całorocznego w poboru energii. U mnie 12,9kWh/100km z 32kkm, szukam tych lepszych EV, bardziej wydajnych. EQS na pewno do nich nie należy. Łosia Leaf robi bez strąceń słupków przy 76km/h, daleko do twardej Tesli, ale lepiej od EQS.

Jako nowy samochód jest przestarzały, tak samo jak przestarzały był Seat Mii w 2021, którym jeździ Asia. Kwestia do czego to komu potrzebne.
Ostrożna i nie szybka jazda wokół komina, postój w domu pewnie w (miarę ciepłym) garażu dają rezultaty. Inni co jeżdżą Leafem dalej i szybciej już takich rezultatów nie mają (vide Twoja wymiana zdań z @ClassicGOD w wątku o LeafSpy) co też nie dziwi. Zadowolenia z EV życzę i pozdrów FAT ode mnie ;)
 
Top