Mocno słaby wynik EQS w teście łosia

ClassicGOD

Leaf on the wind
Jako nowy samochód jest przestarzały, tak samo jak przestarzały był Seat Mii w 2021, którym jeździ Asia. Kwestia do czego to komu potrzebne.
Ostrożna i nie szybka jazda wokół komina, postój w domu pewnie w (miarę ciepłym) garażu dają rezultaty. Inni co jeżdżą Leafem dalej i szybciej już takich rezultatów nie mają (vide Twoja wymiana zdań z @ClassicGOD w wątku o LeafSpy) co też nie dziwi. Zadowolenia z EV życzę i pozdrów FAT ode mnie ;)
Przy moim stylu jazdy (nie przekraczam prędkości ale jade z limitem i przyśpieszam, wyprzedzam etc z nogą w podłodze) żaden EV nie ma super wyniku. Dlatego te 16kWh/100, przy Leafie stojącym pod chmurką to IMHO dobry wynik. Wiek samochodu nie ma tutaj znaczenia, układ napędowy Leafa nadal nie odstaje od "współczesnych" i ma lepszą wydajność niż wiele nowych EV.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Ostrożna i nie szybka jazda wokół komina, postój w domu pewnie w (miarę ciepłym) garażu dają rezultaty.
E tam w garażu stoi diesel, EV akurat lubi mrozy (przynajmniej te nasze PL w niczym mu nie przeszkadzają). Ba nawet marzy mi się takie -20 przez tydzień coby trochę dendrytów pokruszyło.
 

nabrU

Moderator
Wiek samochodu nie ma tutaj znaczenia, układ napędowy Leafa nadal nie odstaje od "współczesnych" i ma lepszą wydajność niż wiele nowych EV.

Nie o wiek idzie, a o to co Leaf ma lub nie ma w 2025 roku. Nasz Mii ma start na kluczyk, zwykłe zegary, wajchę od hamulca ręcznego, blachy wewnątrz drzwi jak Cinquecento - więc jest stary generacyjnie choć został wyprodukowany w 2021 roku. Ale nam to nie przeszkadza bo wozi żonę do / z pracy i na zakupy i robi to wyśmienicie i za grosze. Ale nikt nie powie, że to 'nowoczesny' EV.
Jak tak dalej pójdzie to pod koniec tego roku dobije do 100k km...
 
Last edited:

Ronin78

Posiadacz elektryka
Leaf II z 2018r u syna ma się bardzo dobrze, nic sie nie psuje pomimo nie robienia przeglądów gwarancyjnych .
Kabinowy raz do roku czy olej raz na 50kkm to sam zrobi za 1/5 ceny ASO, sam się zastanawiam czy jest sens ciągnąć te przeglądy w ASO.

Nie o wiek idzie, a o to co Leaf ma lub nie ma w 2025 roku. Nasz Mii ma start na kluczyk, zwykłe zegary, wajchę od hamulca ręcznego, blachy wewnątrz drzwi jak Cinquecento - więc jest stary generacyjnie choć został wyprodukowany w 2021 roku. Ale nam to nie przeszkadza bo wozi żonę do / z pracy i na zakupy i robi to wyśmienicie i za grosze. Ale nikt nie powie, że to 'nowoczesny' EV.
Jak tak dalej pójdzie to pod koniec tego roku dobije do 100k km...
Dla niektórych wystarczy skuteczne EV, nie musi być nowoczesne :cool:
 
Top