model 2022 ëC4 ze zwiększonym zasięgiem

Cav

Pionier e-mobilności
Czyli potwierdzają się moje obserwacje z P2008.
Na ekspresówce, w produkcie PSA, może być problem z przejechaniem 200 km.
A to już niestety jest wynik na poziomie starego Zoe z baterią 41 kWh (netto ok 37 kWh) w podobnych warunkach.

Poza miasto i okolice PSA się niestety nie nadaje.
Sporadycznie można się w dłuższą trasę wybrać, ale to będzie ciężka przeprawa, z dużą ilością ładowań, całe szczęście że krótkich.
Raz do roku na wczasy nad morze - ok, ale to tyle.
 
Last edited:

Halczyn

Zadomawiam się
Nowe Zoe testowalem przez tydzien na Teneryfie, przejechalem 550 km, spalanie podobne moze ciut wyzsze na autostradzie niz w ec4 ale
przy temp na poziomie 22-25 stopni przy 90-100 km/h wiec zakladam, ze cytryna osiegnelaby lepszy wynik
 

Cav

Pionier e-mobilności
Sugerujesz, że Zoe ZE50 też miałoby kłopoty z 200 km na ekspresówce?
Wątpię, ZE40 miało podobne wyniki co PSA, więc choćby z racji baterii większej o 25%, ZE50 musiałoby wypaść lepiej.
 

Halczyn

Zadomawiam się
Przetestowalem empirycznie, przy prędkościach 120 uwazam ze 200km w warunkach takich jak obecnie w Pl to byloby wyzwanie. Teneryfa ma oczywiscie Inne ukształtowanie terenu tj. więcej Górek ale i więcej zjazdów gdzie energie odzyskujemy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Energię odzyskuje się zawsze ze stratami.

ZE40 dawało radę, pół roku nim jeździłem.
Oczywiście raczej 100-110 na ekspresówce, więcej się takim czymś nie da sensownie jeździć.
I to mimo silnika z serii Q, R powinien być jeszcze oszczędniejszy.
Nie wierzę, że ZE50 miałoby jakikolwiek problem z 200 km.
Do tego mu wystarczy zużycie nie większe niż 22 kWh/100 km.
 

wit

Zadomawiam się
Jeżdżę ec4 od ponad 2 tygodni w temperaturach od -2 do ok 5-6 stopni C. Zrobiłem 1600 km - średnie zużycie mam 18,1 kWh/100km. Uważam że to bardzo dobry wynik. Dodam że samochód w nocy stoi na zewnątrz lub w nieogrzewanym blaszaku. c4 wit zuzycie 0422.jpg
 

p0li

Pionier e-mobilności
Czyli potwierdzają się moje obserwacje z P2008.
Na ekspresówce, w produkcie PSA, może być problem z przejechaniem 200 km.
Peugeot ma wieksze zuzycie ze wzgledu na aerodynamike (a w sumie jej brak) wiec nie mozna porownywac 1:1
a z moich doswiadczen praktycznych wynika ze przy temp 0°C i 125kmh mozna zrobic spokojnie 200km autosdtrada
 

Cav

Pionier e-mobilności
Peugeot ma wieksze zuzycie ze wzgledu na aerodynamike (a w sumie jej brak) wiec nie mozna porownywac 1:1
Jak widzisz, kolega w Cytrynie na 150 km zużył ponad 70% baterii.
Więc wynik zbliżony do tego który miałem w e-2008.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jak widzisz, kolega w Cytrynie na 150 km zużył ponad 70% baterii.
Więc wynik zbliżony do tego który miałem w e-2008.
no oczywiscie
bo przeciez jechaliscie w identycznych warunkach z identyczna predkoscia itd
:rolleyes:
 

Cav

Pionier e-mobilności
Clou tematu nie jest to czy te modele palą identycznie, tylko że PSA robi zbyt energochłonne samochody, które marnują swój potencjał.
 
Top