Model 3 performance właśnie dropnął

_Marcin

Nowy na Forum
Takie osiągi wymagają bardziej zwartego zawieszenia, do tego jeszcze 20 calowe koła … Ja się cieszę, że jest zauważalnie twardszy niż LR, bo ten był dla mnie zdecydowanie zbyt gąbczasty, szczególnie tylna oś.
Ale jak zauważył recenzent, TM3P mając adaptacyjne zawieszenie mógłby być jednocześnie bardzie sportowy i bardziej komfortowy (od tego ma różne tryby pracy). Nie miałem wątpliwości, że w trybie Sport będzie bardzo dobrze, miałem tylko nadzieję, że w Normal będzie nie mniej komfortowo niż w LR (po jeździe próbnej takie zawieszenie bardzo mi pasowało do codziennej jazdy po mieście).
Wiem też, że poczucie komfortu jest bardzo subiektywne, więc nadal mam nadzieję, że nie będę żałował wyboru 😀
 

pmlody

Pionier e-mobilności
A bez sexy nie można? Nie chce przycisków żadnych. Jest super bez.
Można mieć commander i telefon beż przycisków
 

cooler

Pionier e-mobilności
Takie osiągi wymagają bardziej zwartego zawieszenia, do tego jeszcze 20 calowe koła … Ja się cieszę, że jest zauważalnie twardszy niż LR, bo ten był dla mnie zdecydowanie zbyt gąbczasty, szczególnie tylna oś.
Nie bez powodu HL zarówno LR jak i RWD są ograniczone do 201km/h. Jak wsiadłem do M3LR HL z mojego LR 21' to nie mogłem uwierzyć jak słabo to się trzyma i jakie jest bujające w porównaniu z moim, już 3 letnim. Już nie mówiąc o tym że dali jakieś kiepskie opony o niskim oporze toczenia (główny element dzięki którym zwiększyli WLTP).
Wyciszyli, dodali parę bajerów, ale zawiechę to moim zdanie do sportowej jazdy skopali.
Więc kto zamawia teraz M3P HL - słuszny zakup, nie wziął bym teraz innego. Jeżeli uda mi się sprzedać mego LR to z Tesli zostaje już tylko Performance aby mieć choć trochę fanu z jazdy elektrykiem i głównie do tego bym go kupił, na dalekie trasy to i LR się nie nadaje.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A bez sexy nie można? Nie chce przycisków żadnych. Jest super bez.
W trybie serwisowym można sprawdzić temperatury.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jeszcze nie zdążyłem obejrzeć, ale bardzo lubię recenzje tego gościa (choć jest trochę sfokusowany na promowaniu niemieckiej motoryzacji)

Edit - jednak sprawia Ioniq 5N wyżej jeśli chodzi o „usportowienie” auta. W Niemczech te samochody są jednak bliżej cenowo, u nas to ponad 120 tys zł różnicy na niekorzyść Hyundai. Jest jeden mocno niepokojący moment w tym filmie - facet przy mocnym hamowaniu z bardzo dużej prędkości raportuje „lekki” tył auta, a dalej nawet wspomina, że bałby się mocno zahamować w łuku przy dużej prędkości . Trochę mnie to zmartwiło.
A w ogóle uważam, żebardzo poszedł w stronę komercyjno-reklamową swoich filmów, nie ogląda się już tak przyjemnie jak kiedyś
 
Last edited:

TomRS

Pionier e-mobilności
Ale jak zauważył recenzent, TM3P mając adaptacyjne zawieszenie mógłby być jednocześnie bardzie sportowy i bardziej komfortowy (od tego ma różne tryby pracy). Nie miałem wątpliwości, że w trybie Sport będzie bardzo dobrze, miałem tylko nadzieję, że w Normal będzie nie mniej komfortowo niż w LR (po jeździe próbnej takie zawieszenie bardzo mi pasowało do codziennej jazdy po mieście).
Wiem też, że poczucie komfortu jest bardzo subiektywne, więc nadal mam nadzieję, że nie będę żałował wyboru 😀
To nie jest taka prosta sprawa z adaptacyjnym zawieszeniem. Przy strojeniu zawieszenia, ustala się najpierw ”twardość” sprężyny i jej rodzaj ( liniowa czy progresywna, liniowe mają zastosowanie w zasadzie tylko w zawieszeniach profesjonalnie sportowych, bądź bardzo usportowionych). Sprężyna musi zapewniać odpowiedni SAG zawieszenia, czyli ugięcie wstępne pod ciężarem pojazdu. Musi być dobrane tak, żeby zapewniać odpowiednią swobodę pracy zawieszenia przy ugięciu i odbiciu, tak, żeby amortyzator się nie blokował ani w jednym ani w drugi kierunku. I to wszystko musi funkcjonować przy obciążeniu tylko kierowcą, bądź pasażerami i bagażem, czyli 400-500 kg różnicy. Więc regulacja tłumienia możliwa jest tylko w stosunkowo niewielkim zakresie. Do tego dochodzi jeszcze cała reszta zawieszenia, wahacze, drążki , stabilizatory. Układ się robi mocno kompleksowy i do zastosowań cywilnych jest jednym wielkim kompromisem, który zawsze ma „tendencję” do bycia bardziej twardym lub miękkim w charakterze. Tutaj mistrzem jest Porsche, bo potrafi genialnie zestrajać zawieszenia, choć oczywiście zawieszenie w 911 będzie zawsze zestrojone bardziej na sportowo, żeby zapewnić stabilność i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. I to jest punkt, gdzie Tesla nie ma takiego doświadczenia co widać bardzo w 3 HL, bo wersję SR i LR są zdecydowanie zbyt miękko zestrojone, stąd v-max 201 km/h. Performance spuścili ze smyczy, więc musieli zawieszenie zauważalnie utwardzić.
 

Art79mod

Zadomawiam się
Możesz też szerzej napisać o hamulcach jakie są różnice? I układzie kierowniczym? Z recenzji wydaje się bardziej bezpośredni
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Możesz też szerzej napisać o hamulcach jakie są różnice? I układzie kierowniczym? Z recenzji wydaje się bardziej bezpośredni
Układ kierowniczy określił jako czuły, nawet może zbyt czuły i dosyć precyzyjny, słaby promień skrętu. Co do hamulców, to marudzi, że trzeba mocno cisnąć i są „mało agresywne” przy niewielkim nacisku. Ja akurat uważam, że to zaleta, ale więcej powiem jak sam pojeżdżę . Jednak już na pierwszy rzut oka widać, że układ hamulcowy Ioniq 5N to kompletnie inna liga i nie przegrzeje się na trackdayu. Oglądałem ostatnio kilka recenzji tego auta i wygląda na to, że konstruktorzy zdecydowanie bardziej bezkompromisowo poszli w stronę rasowego hot hatch.
 
Top