Tesla wystartowała z etykietą premium z prostej przyczyny: była droga, elitarna, z nietypowym napędem, wyróżniająca się w Kalifornii, gdzie jej sprzedaż startowała i przede wszystkim, na Teslę przesiadali się dotychczasowi nabywcy Mercedesa, BMW i Audi. No i miała swoją elitarną sieć ładowarek za darmo.
W początkowym okresie Tesla kooperowała też z Mercedesem.
Kwestia premium jest bardzo umowna, jeszcze w latach 80tych XX wieku Lexus i Audi dopiero aspirowało, BMW było ledwo ledwo, Volvo było drogą, ale zwykłą marką aut, a jedyną niekwestionowaną niemiecką marką premium od zawsze był Mercedes.
Tyle że teraz produkuje takie twory jak Citan.
Reasumując.
Obecnie najbardziej z mitem premium Tesli walczą „premium” właściciele +10 letnich niemieckich diesli z trójcy premium, kupionych za ułamek ceny Tesli, czy nawet aut pokroju Dacii. 😂