Model Y - informacja o wyposażeniu

ELuk

Pionier e-mobilności
Tesla wystartowała z etykietą premium z prostej przyczyny: była droga, elitarna, z nietypowym napędem, wyróżniająca się w Kalifornii, gdzie jej sprzedaż startowała i przede wszystkim, na Teslę przesiadali się dotychczasowi nabywcy Mercedesa, BMW i Audi. No i miała swoją elitarną sieć ładowarek za darmo.
W początkowym okresie Tesla kooperowała też z Mercedesem.
Kwestia premium jest bardzo umowna, jeszcze w latach 80tych XX wieku Lexus i Audi dopiero aspirowało, BMW było ledwo ledwo, Volvo było drogą, ale zwykłą marką aut, a jedyną niekwestionowaną niemiecką marką premium od zawsze był Mercedes.
Tyle że teraz produkuje takie twory jak Citan.
Reasumując.
Obecnie najbardziej z mitem premium Tesli walczą „premium” właściciele +10 letnich niemieckich diesli z trójcy premium, kupionych za ułamek ceny Tesli, czy nawet aut pokroju Dacii. 😂
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Chyba to już kiedyś pisałem, że w dzisiejszych realiach (gdy wyposażenie aut jest dostępne w zasadzie w każdej marce), "premium" oznacza możliwość indywidualizacji auta.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Chyba to już kiedyś pisałem, że w dzisiejszych realiach (gdy wyposażenie aut jest dostępne w zasadzie w każdej marce), "premium" oznacza możliwość indywidualizacji auta.
Ok.
Tesla nie jest premium, bo w ramach indywidualizacji nie mogę zamówić wersji bez grzanej kierownicy… 🤔
To boli,
lepszy podstawowy mercedes na halogenach, bo mogę dopłacić do LED i będę miał poczucie premium 🤣
✌️👍😎
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ok.
Tesla nie jest premium, bo w ramach indywidualizacji nie mogę zamówić wersji bez grzanej kierownicy… 🤔
To boli,
lepszy podstawowy mercedes na halogenach, bo mogę dopłacić do LED i będę miał poczucie premium 🤣
✌️👍😎
Zieeeew.... Też lubię absurdalne argumenty.
Gdzie powód do drwin, gdy ktoś może chcieć dopłacić np. do świateł laserowych (zamiast ledowych), składanego (elektrycznie to w ogóle!) haka, foteli sportowych/komfortowych, ciekawego koloru nadwozia czy wnętrza, etc.?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok załatwiłeś mnie…, ☺️
Nie mam argumentów…🫡
Zawsze twierdziłem, że bez gwiazdy nie ma jazdy. Dalej nam dwie w posiadaniu, w tym zabytek 👍
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Premium to też to że masz dobre zawieszenie, świetne hamulce, a tego o Tesli a na pewno mod. Y nie można powiedzieć. Jeździłem w sobotę tym autem i uważam że zawieszenie jest za twarde i nie ma regulacji, natomiast hamulce są po prostu żenujące. Wciśnięcie pedału na max w podłogę, a auto dalej jedzie lekko zwalniając, rozumiem że w elektryku głownie się hamuje rekuperacją ale czasem jednak awaryjnie jest potrzebny konwencjonalny system hamulcowy... O systemach się nie wypowiadam, po za tym że tempomat się myli i gubi w deszczu w takim sobie oświetleniu nie wiem nic, czyli obtanienie i likwidacja radarów to nie był dobry krok w kierunku bezpieczeństwa.... ciekaw jestem jak to działa po ciemku... i w innych sytuacjach... ale jedno co to mam wrażenie ze KIA ma to lepsze, nie wspominam o Mercedesie w którym to działa rewelacyjnie....
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Jechałem ostatnio Bmw xi i tam hamulce wypadają jeszcze słabiej niż w Y. Chyba ogólnie trzeba mocniej naciskać/hamować w elektrykach niż w spalinowych, żeby pokonać barierę rekuperacji. Wtedy dopiero czuć że auto hamuje.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja w TM3 nie zauważyłem jakiegoś problemu z hamowaniem, u mnie hamulce działają perfekcyjnie.
Co do twardości zawieszenia w kontekście premium,
BMW M5 to auto twarde jak taczka i nikt nie zarzuci mu, że nie jest premium.
W przypadku TM3 twardość jest podobna i typowa dla aut z gatunku bardzo mocnych sedanów.
BMW miałem, a Teslę mam, wiem co piszę.
Może dotąd jeździłeś słabymi (poniżej 300 kM) autami, a to zupełnie inne wymagania co do twardości zawieszenia.
 

heiker

Zadomawiam się
Masz rację @ELuk, choć bardziej od kwestii mocy, podkreśliłbym sportową charakterystykę. Jaguar XF też będzie dosyć sztywny, szczególnie w specyfikacji S. Podobnie BMW 3-series. Niestety, nie ma uniwersalnego zawieszenia nie-aktywnego, które będzie zarówno komfortowe, dobrze trzymało w zakrętach i jeszcze radziło sobie w lekkim terenie.

BTW, Tesla TMY dostała w zeszłym roku poprawione zawieszenie. Byłem rok temu na jeździe próbnej modelem 22MY, jutro planuję przetestować nowszy TMY który mają w Ząbkach. Poprzedni był porównywalny z TM3, więc jestem ciekawy, czy wprowadzone zmiany dają się odczuć.

PS. Można kiedyś było znaleźć w sieci przecieki, że TMY ma dostać zawieszenie pneumatyczne, ale nie wydaje mi się, żeby nastąpiło to w najbliższym czasie...
 
Top