Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć co miałoby przekonać firmę leasingową do wyrobienia stosu papierologii w celu uzyskania dotacji wstecz PO podpisaniu już umowy z leasingobiorcą? Skąd w ogóle przesłanki, że coś takiego będzie miało miejsce jeżeli leasingodawca umowę już podpisał i w sumie nic nie zyska na tym, że w imieniu leasingobiorcy o taką dotację "wstecz" będzie walczyć? Tak tylko pytam bo trochę sam nie wiem czy ryzykować pójście w leasing teraz czy lepiej poczekać:)
Ktoś chce Ci sprzedać to co ma po prostu. Nie ma żadnych przesłanek.
 

usrobo

Posiadacz elektryka
Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć co miałoby przekonać firmę leasingową do wyrobienia stosu papierologii w celu uzyskania dotacji wstecz PO podpisaniu już umowy z leasingobiorcą? Skąd w ogóle przesłanki, że coś takiego będzie miało miejsce jeżeli leasingodawca umowę już podpisał i w sumie nic nie zyska na tym, że w imieniu leasingobiorcy o taką dotację "wstecz" będzie walczyć? Tak tylko pytam bo trochę sam nie wiem czy ryzykować pójście w leasing teraz czy lepiej poczekać:)
sam zadaje sobie takie pytanie, Od Pana Emila usłyszałem ze bedą to robić aby zachować twarz i promować markę, ale jak by to miało wyglądać ? w umowie musi być zapis o piewszej wplacie min 27000zł bo kasa z dotacji moze iść tylko na "pierwszą wplatę"
ok, czyli tak robimy, wplacamy 27000 pierwszej wplaty, dostajemy fakturę na tę kwotę, leasing zalatwia nam jednak dotację. I co?
nadplata? nie bardzo, bo wplata musi być na pierwszą ratę, wiec korekta faktury dla nas? czy zmiana umowy i to co my wplaciliśy robimy jako 2 rata
cieżki temat, a leasingi siedzą cicho ....
 

Piernik

Posiadacz elektryka
sam zadaje sobie takie pytanie, Od Pana Emila usłyszałem ze bedą to robić aby zachować twarz i promować markę, ale jak by to miało wyglądać ? w umowie musi być zapis o piewszej wplacie min 27000zł bo kasa z dotacji moze iść tylko na "pierwszą wplatę"
ok, czyli tak robimy, wplacamy 27000 pierwszej wplaty, dostajemy fakturę na tę kwotę, leasing zalatwia nam jednak dotację. I co?
nadplata? nie bardzo, bo wplata musi być na pierwszą ratę, wiec korekta faktury dla nas? czy zmiana umowy i to co my wplaciliśy robimy jako 2 rata
cieżki temat, a leasingi siedzą cicho ....
Jeżeli handlowcy tak mówią to grają nie fair. To czemu teraz tej marki nie promują ??? Twarz zachować ? Słabe to. Dla mnie puste obietnice.
Nie podpisali umowy dziś, akurat to rozumiem, bo mam zdanie wyrobione o tym programie i ja ich rozumiem.
Z tym że już teraz obawiają się czy podołają "wyzwaniom" na bierząco, wstecz będę dłubać ?
Ale dlaczego mieli by tą umowę podpisać juto ? W styczniu np. Założenia tego projektu zmienią się w miesiąc ?

Ale zapytaj w takim razie jak daleko firma leasingowa będzie chciała korygować faktury na opłaty wstępne z innego powodu.
Bo bo na Fakturze na OW musi być wyszczególniona opłata transferowa, i nie ma zmiłuj. Warunek wypłaty dotacji bez dyskusyjny.
Ciebie też będzie dotyczyła ta korekta, bo w końcu to Faktura na Ciebie.
A jak są tacy zachowujący twarz, promujący markę to czemu po prostu już teraz już nie wyszczególniają tej opłaty na FV ?
Ale może zacznij od prostszego pytania, czy wie jeden z drugim o tej opłacie i ile ona wynosi oraz dlaczego jest tak ważna. Takie ABC programu.
Daj proszę znać co usłyszysz, sam jestem ciekaw.

Ale do leasingu nie zniechęcam. Ma swoje zalety ale na cuda nie liczmy.

Co do wypłaty dotacji akurat to spoko, tak może być.
Wpłacasz OW jak przy każdej innej umowie.
Potem proces, wiadomo, zakup rejestracja, wydanie pojazdu, słynna cesja polisy AC.
Zebranie tego do kupy i wniosek o wypłatę leasing przekazuje do BOŚ
Leasing otrzymuje dotacje i zwraca Ci środki na Twój rachunek.
Program to przewiduje w standardzie. Środki przepuszczasz na ci chcesz ;)
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Wyjście trzecie: wyedukowanie społeczności z TCO, sytuacji rynkowej, oraz wdrożenie transparentnej oferty dla MŚP pod ME.

Stosując wyjście trzecie, jako firma leasingowa nie masz na rynku żadnej konkurencji. 😎
Kolega idealista ;) Nie ma chyba do tego chętnych ;)
Korpo tak nie działają niestety ;(
Z jednej strony, ofc masz rację, sam o tym pisałem wyżej. Wprowadzenie nowego produktu finansowego, to zawsze sporo pracy.
No właśnie, ale w tym przypadku to nie tylko wprowadzenie, ale także "utrzymanie go przy życiu".
Z drugiej stronym są wprowadzone produkty finansowe, np. "EKO LEASING" z oprocentowaniem 100%"- to daje wysoką konwersję sprzedażową.
Sam rozpykujsz takie oferty ;) Chyba że mówisz o oprocentowaniu 100% a nie sumie płatności ;)

Rentowność odrabia się dotacjami z Europejskiego Banku Inwestycyjnego,
EBI może darować odsetki ale nie kapitał, a kasa do niedawna była za darmo, więc niewiele to wnosiło. Nawet banki starły się ją maksymalnie wypchnąć (nawet zaczynano karać klientów o bardzo dużym saldzie na rachunku) ze względu na prawie zerowe stopy (przez co nie zarabiały na osadach) i składkę do BFG od środków.
oraz ukrytymi kosztami dla klienta.
Jestem przekonany że wspólnie uznajemy to za faul. I jest do droga do utraty klienta oraz negatywnego PR.
Jaki jest mój zarzut wobec leasingów? Bierność w zarządzaniu, oraz braki w obsłudze posprzedażowej.
Dramatycznie niskie marże właśnie do tego prowadzą. Ale nie usprawiedliwiam, też uważam że to nie ok. Ale jak się goni tylko za pustymi pod spodem słupkami sprzedażowymi to tak jest.
Jako człowiek, który o RV wie sporo, powiem tak: nie jesteśmy w stanie ocenić dzisiaj, jakie będą wartości pojazdów za kilka lat.
Czego możemy być peweni: Auta finansowane w leasingu ME powinny mieć jasny harmonogram spłaty, oraz wartości wykupu. Znane z góry.
To Ty masz mieć wybór, czy chcesz wykupić auto, do którego dostałeś dopłatę.
Firma leasingowa nie może go wyceniać wg. własnych widzi- misie.
Jeśli nie znasz z góry harmonogramu spłaty, to nie Ty jesteś beneficjentem.
Dla mnie zgoda i też muszę mieć wszystko "czarno na białym". Jestem starej daty ;)
Ale trochę rozumiem podejście osób zainteresowanych najmem, chcą tylko używać, płacą ratę którą akceptują mają w niej to czy tamto i nie interesują się kto ile na nich zarabia.

Reklama porównawcza, sprawdźmy 🤔
No tak myślałem, ale nie chciałem tym głównym "szukaczem dziury w pozornie całym" :)
 

MiKo

Posiadacz elektryka
Żaden przedstawiciel firmy leasingowej z którym rozmawiałem nie zapewnił, że będzie dało się uzyskać dotacje po podpisaniu umowy.

Wydaje mi się, że firmy leasingowe nie chcą zawierać zmian wymaganych przez program, ponieważ obecnie stosowane schematy umów są sprawdzone i funkcjonują od wielu lat. Dodatkowo nadal trwają negocjacje z funduszem, więc po prostu nie wiedzą dokładnie jakie zmiany zawrzeć.

Jeśli ktoś może czekać, to moim zdaniem niech czeka. Problem mają ci, co "przeczekali" 8k za mniejsza baterie I 5k ostatniej podwyżki w przypadku tesli 3 lr
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Widac jak czesc rat wzrosla z uwagi na stopy, innych aut juz na stocku nie ma a inne zdrozaly 20 tys w katalogu (Tesla) lub przycieto rabatowanie (BMW)
Ok stopy wzrosły, nieznacznie rata zdrożała, ale gdzie w takim razie korzyść z dotacji w wysokości 27 tys co w wielu przypadkach jest procentowo istotną częścią wartości samochodu.
Cena Tesli wzrosła o 10%, rata wzrosła o 10%.
Cena Tesli 178.800 PLN netto dotacja 27.000 PLN to jest 15% wartości...

Ale dla mnie jak komuś ta rata pasuje to jest ok. Taki jest chyba najem i kryteria jego wyboru.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ale dla mnie jak komuś ta rata pasuje to jest ok. Taki jest chyba najem i kryteria jego wyboru.
najmy sa od jakis 10 lat w polsce, za granica jeszcze dluzej, nie rozumiem zdziwienia, proste reguly gry

ta dywagacja czy ma sens czy nie jest bezsensowna, juz bylo na ten temat :D dla jednego auto to inwestycja dla drugiego zabawka pobawic sie, oddac i wziac lepsze / bardziej dopracowane i tyle w temacie aut elektrycznych.. a gdy jeszcze mozna odzyskac podatek w formie dotacji i wyjechac nowiutkim autem wydajac okragle 0% na poczatek why not.. i nie placic 3k netto miesiecznie, miec w dupie kondycje baterii, ubezpieczenie, GAPa, jakies spasowanie elementow bo fabrycznie przychodzi loteria.. temat wyczerpany :D
 

Piernik

Posiadacz elektryka
albo netto brutto, zdecyduj sie 27k z 220 tys brutto to 10%

w racie jest ubezpieczenie, przyjmij 7000/12 bo tyle wychodzi polisa dla osob bez znizek (a nawet ze znizkami w PKO, inny watek na forum)
Tesla netto kosztuje 178.800 do dotacja też jest netto 27 tys. - rata na prezentowanej ofercie też jest netto.

Ale ja nie dyskutuje na temat atrakcyjności najmu, tylko z Iwo staramy się przestawić kto w tym przypadku jest częściowym beneficjentem.
Może niepotrzebnie psując humor, podkopując nieco przesłanki decyzji.
Pamietam co pisałeś i rozumiem zalety które daje Tobie najem. Pasuje Ci rata z wielu innych powodów np. ubezpieczenie, opony itp. i to jest ok.
Nie neguje, każdy ma swoje priorytety. Nie musisz tłumaczyć swoich decyzji.
ta dywagacja czy ma sens czy nie jest bezsensowna, juz bylo na ten temat :D
Pełna zgoda, dla jednego najem, dla innego leasing, a trzeciego gotówka.
Trend wśród młodych jest dla mnie oczywisty, płacisz, rata jest akceptowalne, używasz a resztę masz w d...e ;) takie czasy ;)
 

Gurumotive

Fachowiec
Kolega idealista ;) Nie ma chyba do tego chętnych ;)
Korpo tak nie działają niestety ;(

Zrzut ekranu 2021-11-23 o 09.11.23.png


86.5% użytkowników nie wie co to TCO, albo go nie liczy.

Myślałem, że to powszechna praktyka.

Większość z nich jest na grupie powyżej dwóch lat.

To tłumaczy strategię SCM :D Oraz podważa mój autorytet jako admina- edukatora XD

najmy sa od jakis 10 lat w polsce, za granica jeszcze dluzej, nie rozumiem zdziwienia, proste reguly gry

Od 1998 roku chyba. Ale to korpo głównie kupowały. Dopiero masterlease się otworzył na SME, gdzieś ca. 2013-2015 🧐

ta dywagacja czy ma sens czy nie jest bezsensowna, juz bylo na ten temat :D dla jednego auto to inwestycja dla drugiego zabawka pobawic sie, oddac i wziac lepsze / bardziej dopracowane i tyle w temacie aut elektrycznych.. a gdy jeszcze mozna odzyskac podatek w formie dotacji i wyjechac nowiutkim autem wydajac okragle 0% na poczatek why not.. i nie placic 3k netto miesiecznie, miec w dupie kondycje baterii, ubezpieczenie, GAPa, jakies spasowanie elementow bo fabrycznie przychodzi loteria.. temat wyczerpany :D


Najem wcale nie wychodzi tutaj taniej (LR). Chociaż teraz cenę podwyższyli... ale licząc po staremu,
po 36m, gdybyś chciał wykupić z leasingu, to T3LR z dopłatą wyjdzie 11x 000zł netto.:

Kalkulator182 000,00
Numer ratyKapitałOdsetkiRataSaldo
11 877,23486,852 364,08180 122,77
21 882,26481,832 364,08178 240,51
31 887,29476,792 364,08176 353,22
41 892,34471,742 364,08174 460,88
51 897,40466,682 364,08172 563,48
61 902,48461,612 364,08170 661,00
71 907,57456,522 364,08168 753,44
81 912,67451,422 364,08166 840,77
91 917,78446,302 364,08164 922,98
101 922,91441,172 364,08163 000,07
111 928,06436,032 364,08161 072,01
121 933,22430,872 364,08159 138,79
131 938,39425,702 364,08157 200,41
141 943,57420,512 364,08155 256,83
151 948,77415,312 364,08153 308,06
161 953,98410,102 364,08151 354,08
171 959,21404,872 364,08149 394,86
181 964,45399,632 364,08147 430,41
191 969,71394,382 364,08145 460,70
201 974,98389,112 364,08143 485,73
211 980,26383,822 364,08141 505,47
221 985,56378,532 364,08139 519,91
231 990,87373,222 364,08137 529,04
241 996,19367,892 364,08135 532,85
252 001,53362,552 364,08133 531,32
262 006,89357,202 364,08131 524,43
272 012,26351,832 364,08129 512,17
282 017,64346,452 364,08127 494,53
292 023,04341,052 364,08125 471,50
302 028,45335,642 364,08123 443,05
312 033,87330,212 364,08121 409,18
322 039,31324,772 364,08119 369,86
332 044,77319,312 364,08117 325,09
342 050,24313,842 364,08115 274,85
352 055,72308,362 364,08113 219,13
362 061,22302,862 364,08111 157,91
372 066,74297,352 364,08109 091,17
382 072,27291,822 364,08107 018,90
392 077,81286,282 364,08104 941,10
402 083,37280,722 364,08102 857,73
412 088,94275,142 364,08100 768,79
422 094,53269,562 364,0898 674,26
432 100,13263,952 364,0896 574,13
442 105,75258,342 364,0894 468,38
452 111,38252,702 364,0892 357,00
462 117,03247,052 364,0890 239,97
472 122,69241,392 364,0888 117,28
482 128,37235,712 364,0885 988,91


I jak byś ją wykupił, i po trzech latach znowu wrócił w leasing, to wyjdzie Ci taka rata:

Zrzut ekranu 2021-11-23 o 09.28.20.png

Czy jest tutaj ryzyko związane ze zbyciem? Nie sądzę.

Na baterię masz gwarancję.
Samochód krajowy. (to ulepy z USA zaniżają ceny na otomoto)
4.3 do setki. Degradacja nawet jak będzie 15%, to i tak za taki prajs/zasięg jest IMO ok.
Elon robi update'y. Klocki się nie zużywają...

Pamiętaj też, że możesz zrobić taki myk, że po 24 miesiącu:
1. Zgłaszasz VAT1 do US
2. Zmieniasz harmonogram za 500ziko
3. Spłacasz całość pozostałego leasingu na strzała
Jeśli OFC chcesz się zoptymalizować podatkowo.

Szczególnie, że rata T3LR w Ar*lu, wychodzi tak jak rata w leasingu + AC/OC.

W leasingu nie masz też limitu KM. Jak Ci w życiu nie wyjdzie, to możesz na Uberze jeździć do woli :D

Chodzi o to, żeby mieć wybór, jeśli koszty są podobne.

Tesla netto kosztuje 178.800 do dotacja też jest netto 27 tys. - rata na prezentowanej ofercie też jest netto.

Ale ja nie dyskutuje na temat atrakcyjności najmu, tylko z Iwo staramy się przestawić kto w tym przypadku jest częściowym beneficjentem.
Może niepotrzebnie psując humor, podkopując nieco przesłanki decyzji.
Pamietam co pisałeś i rozumiem zalety które daje Tobie najem. Pasuje Ci rata z wielu innych powodów np. ubezpieczenie, opony itp. i to jest ok.
Nie neguje, każdy ma swoje priorytety. Nie musisz tłumaczyć swoich decyzji.

Pełna zgoda, dla jednego najem, dla innego leasing, a trzeciego gotówka.
Trend wśród młodych jest dla mnie oczywisty, płacisz, rata jest akceptowalne, używasz a resztę masz w d...e ;) takie czasy ;)

To też tak nie do końca, bo płacenie za "używanie" to jest wtedy, jak możesz kontrakt zcesjować.

Używasz= płacisz. Nie chcesz używać= pozbywasz się kontraktu.

W przypadku zielonych, to tak nie jest, że cesja to formalność.

Żeby tam zrobić cesję, to musisz być cierpliwy i uprzejmy.

Mi się udało po znajomościach XD

Cena cesji teraz, to już 2.5k.


Ps. Wina Tuska:

Zrzut ekranu 2021-11-23 o 09.36.12.png



"Reagując na to posunięcie, premier Mateusz Morawiecki powiedział, że zarówno EPL, jak i Platforma Obywatelska (PO) Tuska domagały się od KE odrzucenia Planu Naprawy Polski, co oznacza, że kraj nie otrzyma zaliczki na projekty objęte nim"
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Szczególnie, że rata T3LR w Ar*lu, wychodzi tak jak rata w leasingu + AC/OC.
ja o T3LR nie mowie tylko o SR+ po cenie tranzytowej 205k (tapicerka), Arval nie oferuje T3LR z dotacja bo ograniczyli oferte do 225 000 brutto katalogowo bez znaczenia czy sobie odliczysz 50% VAT czy nie

dzieki NŁ przechodze na ryczalt bo mam 12% od nowego roku wiec jakies wykupywanie po 2 latach juz w gre nie wchodzi bo to nie ma sensu, uzytek mieszany wiec VAT 50%

Żeby tam zrobić cesję, to musisz być cierpliwy i uprzejmy.
u Roberta Wy. nie bylo problemu, 2 tygodnie i po bolu jedynie drukowanie pdf i wysylanie poczta "na wszelki wypadek" bylo uciazliwe i niepotrzebne w 2021r :D ale obie firmy nie mialy wpisow w KRD nawet historycznych, czytalem twoja historie

interesowalem sie leasingiem klasycznym, dostalem pare ofert, ta ma najmniejszy % przy parametrach 10% (moznabylo w sumie wiecej bo zostal zapas dotacjowy), 36 msc

4Bn1Foy.png


najtansza polisa w moim przypadku z 11 towarzystw to 7000 (Hestia) czyli dodatkowe 580 zl miesiecznie do raty.. biorac pod uwage przejscie na ryczalt, ograniczenie wykupu prywatnego, wysoki wykup..

w Arvalu z dotacja jako OW wychodzi 2199 netto (z ubezpieczeniem, "serwisem") na 4 lata z limitem 25 tys rocznie, akurat po 4 latach sie gwarancja konczy fabryczna :D
 
Last edited:
Top