Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

wojti12

Zadomawiam się
Info z dzisiaj z PKO - brak informacji :) Z informacji z gatunku "podobno": podobno brak jakichkolwiek decyzji odnośnie partii złożonej 28.01.2022. Ale w tym tygodniu podobno coś ma już być. I jak to coś już będzie, to wówczas będzie to jednoznaczne z tym, że będzie decyzja o dotacji, ale jeszcze tylko NFOŚ musi zatwierdzić, ale to już potrwa tylko 3 dni i jest tylko formalnością i już później można podpisywać umowę. Tak więc procedura nabiera rumieńców i ludzkich kształtów, a my cierpliwie czekamy.
ja to czekam na info z partii złożonej 14.01 :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mleasing z dopłatami "mój elektryk" wychodzi bardzo drogo* -nie traćcie czasu na liczenie tam samochodów.

*wynika to z polityki marżowości leasingu z dopłatami z "ME" w tej firmie.

W przypadku TM3 dodatkowe koszty leasingu to 30-50% dopłaty z programu.
No ja poprosilem tak testowo z PKO to z dofinansowaniem wychodzi sporo drozej niz ja mam zanim dofinansowania wystartowaly. Ale ciezko sie to liczy.
 

3skowy

Zadomawiam się
Info z dzisiaj z PKO - brak informacji :) Z informacji z gatunku "podobno": podobno brak jakichkolwiek decyzji odnośnie partii złożonej 28.01.2022. Ale w tym tygodniu podobno coś ma już być. I jak to coś już będzie, to wówczas będzie to jednoznaczne z tym, że będzie decyzja o dotacji, ale jeszcze tylko NFOŚ musi zatwierdzić, ale to już potrwa tylko 3 dni i jest tylko formalnością i już później można podpisywać umowę. Tak więc procedura nabiera rumieńców i ludzkich kształtów, a my cierpliwie czekamy.
A to ja dzisiaj zwrotkę dostałem od BOŚ (?).
Jak macie JDG, to jeśli nazwa waszej firmy to "Imię Nazwisko" to nie wpisujecie "pełnej nazwy" (t.j "Imię Nazwisko Imię Nazwisko", tylko samo "Imię Nazwisko"...
 
Last edited:

TomTom

Zadomawiam się
A to ja dzisiaj zwrotkę dostałem od BOŚ (?).
Jak macie JDG, to jeśli nazwa waszej firmy to "Imię Nazwisko" to nie wpisujecie "pełnej nazwy" (t.j "Imię Nazwisko Imię Nazwisko", tylko samo "Imię Nazwisko"...

Poziom idzie do góry, bo ostatnio zwroty były za spacje lub za brak ",00" po liczbie całkowitej. Kiedy składałeś, w jakiej firmie leasingowej i czy to boś, czy wewnętrzna kontrola firmy leasingowej zwróciła?
 

3skowy

Zadomawiam się
Poziom idzie do góry, bo ostatnio zwroty były za spacje lub za brak ",00" po liczbie całkowitej. Kiedy składałeś, w jakiej firmie leasingowej i czy to boś, czy wewnętrzna kontrola firmy leasingowej zwróciła?
PKO Leasing, Wygląda na to, że z BOŚ.
28.01 - Złożenie wniosku leasingowego + dotacja
31.01 - Dodatkowe informacje dot. finansów - prośba o KPiR (działalność mam pół roku)
02.02 - Zmiana oferty - poprosili o 30% OW.
07.02 - Zwrotka ze względu na nazwę firmy w dokumencie o dotację.
 

3skowy

Zadomawiam się
Poziom idzie do góry, bo ostatnio zwroty były za spacje lub za brak ",00" po liczbie całkowitej. Kiedy składałeś, w jakiej firmie leasingowej i czy to boś, czy wewnętrzna kontrola firmy leasingowej zwróciła?
,00 w kilometrach to już sam wpisałem, bo mój doradca by mi pewnie tego nie powiedział. Dzięki wam jak wysłałem wniosek to dzwonił do mnie dopytać jak to możliwe, że tak dobrze go wypełniłem i czy ktoś inny mi pomaga - chyba myślał, że to jakiś audyt jego pracy, bo aż przerażony był, że umiałem to uzupełnić :D

Dużo trudniej było z wnioskiem o leasing - tego już na forum nie wyczytałem i tam były dwie poprawki :D
 

MrLukson

Zadomawiam się
PKO Leasing, Wygląda na to, że z BOŚ.
28.01 - Złożenie wniosku leasingowego + dotacja
31.01 - Dodatkowe informacje dot. finansów - prośba o KPiR (działalność mam pół roku)
02.02 - Zmiana oferty - poprosili o 30% OW.
07.02 - Zwrotka ze względu na nazwę firmy w dokumencie o dotację.
Niestety mam przeczucie, że to niestety PKO. BOŚ tak szybko nie odpowiada :D
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Powtarzam te kur… PISowskie robia to bo musza zeby Unia sie od nich odp…. To nie jest program dla Nas a dla nich…. Ramy sa tak ustawione ze zadne sensowne auto sie nie miesci…. Jeden wielki przewal…. Zreszta to samo z fotowoltaika i wiatrakami….
Cóż, żeby móc "legalnie" wydawać $$ ze sprzedaży praw emisji CO2, trzeba było (OIDP) przynajmniej połowę tej kwoty przeznaczyć na działania "proeko" - stąd powstał program "Mój prąd", bez tego też by go nie było...
 
Top