Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

TomTom

Zadomawiam się
Gdybyście sądzili, że w tym programie są elementy racjonalne:

"kwoty powinny być podane do dwóch miejsc po przecinku w: wnioskowana kwota dotacji. kwota opł transferowej, całkowita kwota dotacji 27000,00 405,00 27405,00"
 

kosior1988

Zadomawiam się
u mnie pojawiło się światełko w tunelu...
dostałem dzisiaj z VWFS informację, że wniosek o dopłatę jest "prawie zaakceptowany".... ale muszę jeszcze dosłać dwa oświadczenie, które sobie BOŚ znowu zmienił (oświadczenie małżonki, i moje oświadczenie czy mamy rozdzielność, wspólnotę itp) dopiero jak doślę to wydadzą akceptację. Pewnie znowu to potrwa, bo najpierw oświadczenie idą do VWFS, Ci wysyłają do BOŚu... ale wychodzi na to że już bliżej niż dalej...
 

3skowy

Zadomawiam się
Ja właśnie od mojego agenta dostałem szczegóły oferty na GAP. Zero wykluczeń dla EV :)

Zastanawia mnie tylko eurotax:
Na potrzeby ubezpieczenia DEFEND Gap MAX strata finansowa Gap będzie ustalana jako kwota stanowiąca różnicę pomiędzy sumą ubezpieczenia
a większą z dwóch kwot:
a. kwotą odszkodowania za szkodę całkowitą wypłaconego przez ubezpieczyciela AC/OC pojazdu albo
b. wartością rynkową pojazdu według stanu na datę szkody całkowitej, podaną w katalogu publikowanym przez EUROTAX GLASS lub INFO-
EKSPERT (Informator rynkowy).
 

TomTom

Zadomawiam się
Garść nowych informacji:

- z uwagi na wprowadzenie formularzy interaktywnych, wnioski złożone w pierwszej turze do BOŚ z PKO prawdopodobnie nie będą aktualne, czyli trzeba będzie je ponowić w kolejnej piątkowej paczce do BOŚ (wcześniej się podobno nie da)
- nieprawidłowości wykryte u mnie we wniosku to niedodanie ",00" po liczbach całkowitych oraz wpisanie Peselu i NIPu (tak zrobiłem) zamiast samego NIPu (pożądane przez Boś). Okazało się również, że numer rachunku który był przez PKO wpisany (w sposób niezmienialny) do rozliczenia dotacji to ma być jednak mój numer rachunku.

Z uwagi na ww nieprawidłowości, w optymalnej ścieżce ponowny wniosek pójdzie w piątek, ocena formalna w kolejnym tygodniu, decyzja o dofinansowaniu jeszcze w kolejnym, podpisanie umowy o dotację zapewne jeszcze w kolejnym i następnie beneficjent może się ucieszyć i podpisać umowę leasingu. Czy samochód jeszcze wtedy będzie - nikogo nie interesuje, bo niby czemu miałoby.
 
Top