Moja Tesla Y Juniper 2025 LR AWD Stealth Grey

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
@TMRexx Bierz LR AWD :)

z LR RWD to coś ci się pomyliło bo ma jeszcze większy zasięg, myślałeś może o SR RWD...
Na evdatabase zasięg między AWD a LR RWD różni się o 20 km. Ale mi chodziło o realny zasięg, może ktoś ma i sprawdził, że realnie da się więcej wycisnąć. SR nie wchodzi w grę, bo większą baterię lepiej mieć, a nie mam ciasnego budżetu. Wręcz jakby się dało dopłacić do jeszcze większej baterii to bez namysłu bym dopłacił ile by sobie wołali.
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Ja jak na razie jestem (prawie) zadowolony z 20" kół. Dopiero raz udało nam się przytrzeć prawą przednią felgę. I co ciekawe, nie o krawężnik, a jak się mijałem na wąskiej drodze zjechałem na pobocze, a tam akurat był uskok i jakoś tak o jakiś kamień przytarłem na rancie. Poza tym rewelacja.

A mi się wydaje, że już tego nie zrobią. Prędzej w każdym modelu po faceliftingu też to zrobią. Czekam na pierwsze jazdy nowej eski i X z podstawowym AP. Wydaje mi się, że zrobili to specjalnie, aby dać korzyść z kupna EAP albo FSD.


Ale LR AWD ma mniejszy zasięg od LR RWD (realnie pewnie o jakieś 20-25 km, więc niewiele). Chyba, że miałeś na myśli zwykłe RWD - wtedy różnica jest już spora. Za to w przyspieszeniu jest spora różnica i zimą lub w deszczu z kiepskimi oponami będzie różnica w stabilności na korzyść AWD. Tzn, żeby była jasność, zarówno RWD jak LR RWD przyspieszenie ma całkowicie wystarczające (po prostu AWD ma tego kopa większego) jak i kontrola trakcji działa bardzo dobrze.

Zależy do czego potrzebujesz auta. Ja wyszedłem z założenia, że o ile zasięg mi wisi (bo jak gdzieś dalej jadę, to i tak w samolot wsiadam), o tyle AWD i jego osiągi były dla mnie warte tej kasy. No i jakby było mało, mając AWD zawsze można sobie podbić osiągi dokopując boosta, w RWD i LR RWD już tego nie zrobisz.
Kasa nie stanowi tu problemu. Mam teraz model 3 LR AWD i wiem że jak przyspieszenie będzie o sekundę czy dwie mniejsze, to się świat nie zawali. Jeśli chodzi o przyczepność to nie miałem problemów nigdy z napędem na wszystkie w trójce, ale ludzie to samo piszą o tylnym nawet w Kanadzie, więc to tylko zasięg ma znaczenie. Na pełen etat tym Juniperem będzie jeździć osoba, która może nagle dostać telefon, że musi jutro jechać w trasę 400 km dlatego opcjonalny zasięg najlepiej żeby był jak najlepszy. Chciałem żeby się podzielił opinią ktoś, kto ma LR RWD czy w realu wychodzi więcej zasięgu niż deklarowane 20 km.
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Jesli jezdzisz wolniej i mniej dynamkcznie to realnie na trasach pewnie przejedziesz 10% wiecej.
To nie sa powalajace wartosci przy Y, ale czasem to moze byc wazne.
Ja wole 4x4 zwlaszcza ze w tm3 juz mi sie ze dwa razy bardzo przydalo.
A zasiegu i tak jest za malo, ale nie o 10% tylko o 50% 😁
Zasięgu nigdy za dużo :) Ale z optymalizacjami Junipera wydaje mi się że powinno się więcej wyciągnąć niż te 20 km. Może ktoś sprawdził i potwierdzi.
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Przecież 20 km nie będzie żadnym wyznacznikiem - inny wiatr i całe obliczenia nic nie warte.
Nie pytam o obliczenia, a o obserwację trendów zasięgu użytkowników. W testach z artykułu na elektrowozie LR przejechał 13% więcej niż deklarowano. Wersja LR tylno napędowa powinna sobie poradzić jeszcze lepiej.
 

North

Zadomawiam się
Zasięgu nigdy za dużo :) Ale z optymalizacjami Junipera wydaje mi się że powinno się więcej wyciągnąć niż te 20 km. Może ktoś sprawdził i potwierdzi.
Pytanie, czy w takim razie nie poczekać na nowsze baterie - w Giga Shanghai chwile temu je wprowadzili i wzrost zasięgu był od 4% (chińskie WLTP) do 9% (australijskie WLTP).
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Pytanie, czy w takim razie nie poczekać na nowsze baterie - w Giga Shanghai chwile temu je wprowadzili i wzrost zasięgu był od 4% (chińskie WLTP) do 9% (australijskie WLTP).
Za długo by czekać, a lepiej skorzystać z atrakcyjniejszego leasingu. Osoba która będzie jeździć nim potrzebuje na już. Podjęliśmy decyzję, że będzie AWD. Zysk z zasięgu za mały żeby poświęcać lepszy napęd.
 
Top