Moja TM3LR po 3 latach i 104kkm...

krzyss

Pionier e-mobilności
Moje auto ma juz ponad 3,5 roku oraz 104000km. W skrócie co się działo i jak się jezdziło.
Tesla model 3 wersja Long Range, data produkcji 11.01.2021r. w USA
Bateria Panasonic 74/75kWh


Auto kupione jako nowe w Polsce i odebrane w ząbkach.
Wizyty serwisowe w Tesli:
- po 1000km regulacja klapy oraz naprawa wężyka od spryskiwacza (błąd fabryce przy składaniu) Zrobili wszystko od ręki.
- po ok 30000km wysiadło ogrzewanie, zmienili jakis czujnik i dolali płynu (w serwisie 3h).
- po 70000km wymiana wahaczy z przodu w Berlinie na gwarancji (w Ząbkach termin był dopiero na za 2 miesiące).

Wizyty serwisowe poza teslą:

- po 20000km czyszczenie elementów układu hamulcowego koszt w zaprzyjaznionym warsztacie 150.-
- po 60000km czyszczenie elementów układu hamulcowego koszt w zaprzyjaznionym warsztacie 150.-
- przegląd auta, hamulce/zawieszenie przed urlopem przy przebiegu 99000km - 150.- nic nie wyszło.

Naprawy samodzielne:

- 3x wymiany filtrów kabinowych i ozonowanie, koszt filtrów 3 x 120zł ozonator kupilem na allegro za 120zł

W tym czasie zużyłem jeden komplet opon letnich, przejechałem na nich 55000km, koszt opon nowych 4szt. 2000.-

I to tyle. Auto jezdzi dobrze, przy najblizszym przegladzie zmienie płyn hamulcowy, oraz kusi mnie zmiana oleju w przekładniach, ale musze jeszcze poczytac.

Po aucie czuc ze juz ma jakis przebieg, i jest wiecej odgłosów z plastików ale nie wpływa to znacząco na samą jazdę.

Porada, jezdziłem długo bez kapsli aero, a w tym roku na wakacje je znów zamontowałem. Zdecydowanie czuć żę jest więcej zasięgu, myślę że te 4-6% więcej mogą dawać te kołpaczki.

DEGRADACJA !!!! - :eek:o_O:poop: nowe auto pokazywało 541km zasięgu, teraz pokazuje około 481-485km wskazywało by to na ok 12% degradację, jak będę miał okazję, to zrobię test degradacji z menu serwisowego. Jednak jakoś nie stresuje mnie to :) degradacja jest największa na początku. Potem to już spada bardzo wolno. Jeśli chodzi o ładowanie to ładowałem się około 40% na DC, 60% na AC.

Aktualnie borykam się z dość poważnym uszkodzeniem, jak do niego doszło nie wiem bo nie używam tego, nie wiem jeszcze jak to naprawić. ;) (zdjęcie)
 

Attachments

  • PHOTO-2024-05-14-15-55-59.jpg
    PHOTO-2024-05-14-15-55-59.jpg
    274,9 KB · Liczba wyświetleń: 1 017

Bronek

Pionier e-mobilności
Pożyczyłeś kiedys komuś ? Wyglada jakby ktoś tradycyjnie szarpnął i nie zauważył reakcji drzwi. Dal na maxa podpierając kciukiem w miejscu pęknięcia
Bo samo nie pękło.
W warsztacie moze ?
Zgłoś nirmalnie-wymiana i może mobilny damrade ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A jak to poważne uszkodzenie wpływa na użytkowanie? Nie możesz drzwi otwierać?
Wcale :) to dziala i nic sie nie dzieje, nawet sie nie ugina, no ale jak to tak w Premium zeby byla taka wada !
No spac nie moge przez to :ROFLMAO:
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Pożyczyłeś kiedys komuś ? Wyglada jakby ktoś tradycyjnie szarpnął i nie zauważył reakcji drzwi. Dal na maxa podpierając kciukiem w miejscu pęknięcia
Bo samo nie pękło.
W warsztacie moze ?
Zgłoś nirmalnie-wymiana i może mobilny damrade ?
Nieee to samo jakos peklo, nie rusza sie jak otwieram, ale psuje mi widok :p
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jakis najtanszy plytkowy ozonator za 120zl z allegro.
Daje nawiew na twarz. Utrzymuj temperature i zamknij obieg wewnetrzny.
Ustawiam temperature na 16
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
@krzyss jak jesteś ze śląska lub małopolski dałbyś namiary na tego gościa od hamulców, mam 75k km i w sumie wypadałoby zrobić jakiś serwis :)
 

blazej

Pionier e-mobilności
A jak tam stan foteli, podłokietnika i generalnie skóry? Jestem ciekaw, jak ta plastikowa skóra się starzeje. W sumie moje pierwsze auto z fotelami ze sztucznej skóry.
 
Top