krzyss
Pionier e-mobilności
Moje auto ma juz ponad 3,5 roku oraz 104000km. W skrócie co się działo i jak się jezdziło.
Tesla model 3 wersja Long Range, data produkcji 11.01.2021r. w USA
Bateria Panasonic 74/75kWh
Auto kupione jako nowe w Polsce i odebrane w ząbkach.
Wizyty serwisowe w Tesli:
- po 1000km regulacja klapy oraz naprawa wężyka od spryskiwacza (błąd fabryce przy składaniu) Zrobili wszystko od ręki.
- po ok 30000km wysiadło ogrzewanie, zmienili jakis czujnik i dolali płynu (w serwisie 3h).
- po 70000km wymiana wahaczy z przodu w Berlinie na gwarancji (w Ząbkach termin był dopiero na za 2 miesiące).
Wizyty serwisowe poza teslą:
- po 20000km czyszczenie elementów układu hamulcowego koszt w zaprzyjaznionym warsztacie 150.-
- po 60000km czyszczenie elementów układu hamulcowego koszt w zaprzyjaznionym warsztacie 150.-
- przegląd auta, hamulce/zawieszenie przed urlopem przy przebiegu 99000km - 150.- nic nie wyszło.
Naprawy samodzielne:
- 3x wymiany filtrów kabinowych i ozonowanie, koszt filtrów 3 x 120zł ozonator kupilem na allegro za 120zł
W tym czasie zużyłem jeden komplet opon letnich, przejechałem na nich 55000km, koszt opon nowych 4szt. 2000.-
I to tyle. Auto jezdzi dobrze, przy najblizszym przegladzie zmienie płyn hamulcowy, oraz kusi mnie zmiana oleju w przekładniach, ale musze jeszcze poczytac.
Po aucie czuc ze juz ma jakis przebieg, i jest wiecej odgłosów z plastików ale nie wpływa to znacząco na samą jazdę.
Porada, jezdziłem długo bez kapsli aero, a w tym roku na wakacje je znów zamontowałem. Zdecydowanie czuć żę jest więcej zasięgu, myślę że te 4-6% więcej mogą dawać te kołpaczki.
DEGRADACJA !!!! -

nowe auto pokazywało 541km zasięgu, teraz pokazuje około 481-485km wskazywało by to na ok 12% degradację, jak będę miał okazję, to zrobię test degradacji z menu serwisowego. Jednak jakoś nie stresuje mnie to
degradacja jest największa na początku. Potem to już spada bardzo wolno. Jeśli chodzi o ładowanie to ładowałem się około 40% na DC, 60% na AC.
Aktualnie borykam się z dość poważnym uszkodzeniem, jak do niego doszło nie wiem bo nie używam tego, nie wiem jeszcze jak to naprawić.
(zdjęcie)
Tesla model 3 wersja Long Range, data produkcji 11.01.2021r. w USA
Bateria Panasonic 74/75kWh
Auto kupione jako nowe w Polsce i odebrane w ząbkach.
Wizyty serwisowe w Tesli:
- po 1000km regulacja klapy oraz naprawa wężyka od spryskiwacza (błąd fabryce przy składaniu) Zrobili wszystko od ręki.
- po ok 30000km wysiadło ogrzewanie, zmienili jakis czujnik i dolali płynu (w serwisie 3h).
- po 70000km wymiana wahaczy z przodu w Berlinie na gwarancji (w Ząbkach termin był dopiero na za 2 miesiące).
Wizyty serwisowe poza teslą:
- po 20000km czyszczenie elementów układu hamulcowego koszt w zaprzyjaznionym warsztacie 150.-
- po 60000km czyszczenie elementów układu hamulcowego koszt w zaprzyjaznionym warsztacie 150.-
- przegląd auta, hamulce/zawieszenie przed urlopem przy przebiegu 99000km - 150.- nic nie wyszło.
Naprawy samodzielne:
- 3x wymiany filtrów kabinowych i ozonowanie, koszt filtrów 3 x 120zł ozonator kupilem na allegro za 120zł
W tym czasie zużyłem jeden komplet opon letnich, przejechałem na nich 55000km, koszt opon nowych 4szt. 2000.-
I to tyle. Auto jezdzi dobrze, przy najblizszym przegladzie zmienie płyn hamulcowy, oraz kusi mnie zmiana oleju w przekładniach, ale musze jeszcze poczytac.
Po aucie czuc ze juz ma jakis przebieg, i jest wiecej odgłosów z plastików ale nie wpływa to znacząco na samą jazdę.
Porada, jezdziłem długo bez kapsli aero, a w tym roku na wakacje je znów zamontowałem. Zdecydowanie czuć żę jest więcej zasięgu, myślę że te 4-6% więcej mogą dawać te kołpaczki.
DEGRADACJA !!!! -
Aktualnie borykam się z dość poważnym uszkodzeniem, jak do niego doszło nie wiem bo nie używam tego, nie wiem jeszcze jak to naprawić.