Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Fotowoltaika / PV
Fotowoltaika – Wasze doświadczenia
Montaż instalacji PV na nowych zasadach, a może dodatkowo mały wiatrak i instalacja off grid
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Robur82, post: 81233, member: 1333"] Nie mam PV, więc montaż na nowych zasadach. Myślę nad elektrykiem w koło komina, podejrzewam że 20-25tys km rocznie zrobię, 90%tankowanie z gniazdka na placu. Zakup EV na firmę, ale obecnie mało opłacalne jest ładowanie po komercyjnych cenach dla firm, ładowanie prywatne w domu, to brak FV i limity zużycia energii w preferencyjnych cenach. W Dieslu pełni odliczę vat i koszty. Czy jest sens pchać się w montaż intstalacji fotowoltaicznej na firmę? Licznika oddzielnego firmowego nie mam nawet, bo firma zużywa mniej prądu niż dom (komputery oświetlenie biura w nocy jakieś oświetlenie w nocy). Dom grzany ekogroszkiem. Rachunek za listopad/grudzień 800zł chyba cena po 41gr. Czy jest sens założyć na firmę instalacje ofgridową, wszystko w koszty pewnie pójdzie. PV zimą listopad/luty dają nieznaczącą ilośc energii, a w tym czasie sporo jeździ się autem, więc bez sensu. Rozważał ktoś jakiś wiatraczek, który można by zamontować na magazynie + baterie ołowiane do magazynowania na jakieś 2 dni? A może mix wiatraczka małego PV i baterie. A jak natura nie da energii to jazda dieslem(tylko w takim przypadku spadną roczne przebiegi elektrykiem) Często w ciągu dnia auto mogłoby bezpośrednio ładować się z panela lub wiatraka, a jak go nie będzie lub będzie pełna bateria w aucie, to prąd z produkcji w aku ołowiane. Planowane auto to TMY LR, lub nissan Ariya, lub inny SUV tej wielkości, bo na oporach powietrza i szybkim ładowaniu(Kia/Hyundai) nie zależy, w trasy elektryk nie jest planowany. W przypadku bezpośredniego ładowania samochodu z PV lub wiatraka, wiadomo że jest nierównomierne, raz da gruby prąd a za chwilę znikomy nie degraduje to baterii?Z kolei gdzieś czytałem, że prąd z PV jest za słaby żeby ładować bezpośrednio samochód, i nawet to nie zaskoczy. Magazyn energii podejrzewam, że 150kwh powinien w takim przypadku być. Czy jest możliwość podzielenia się energią z domem w przypadku dużej produkcji? Jestem laikiem w temacie elektryki. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Fotowoltaika / PV
Fotowoltaika – Wasze doświadczenia
Montaż instalacji PV na nowych zasadach, a może dodatkowo mały wiatrak i instalacja off grid
Top