MY 2024 AWD LR 19” - zasięgi

sigg

Posiadacz elektryka
Myślałem że postoje co godzinę czy półtorej Ci nie pasują.

Spróbuj zmniejszyć pedkość w ABRP do 130 czy nawet do 120 i zobacz jaki masz czas podróży wtedy. Inna sprawa że z mojego doświadczenia z dwoma EV, ABRP jest zbyt pesymistyczny i zawsze miałem trochę lepsze wyniki
140km/h w ABRP:
1715970187857.png

130km/h
1715970221027.png

120km/h
1715970248407.png

Jak widać zmniejsza się czas ładowania, ale wydłuża czas całej podróży - mogę oszczędzić 20 minut na ładowarkach żeby spędzić 50 minut więcej w podróży...
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Eee, faktycznie, skrót myślowy, miałem na myśli wbić w Poznaniu do 100% i ominąc Świecko i sie u Niemca ładować. Oglnie, co mam na myśli to że ABRP a nawi Tesli to dwa różne światy. Porównywanie tego nie ma za bardzo pokrycia w faktach.
Jadąc naszymi autostradami nawet jak chce cisnąc 140 to wychodzi mi średnio 110.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Kieruj się zasadją że jadąc 140km/h nontoper zrobisz 300km w lecie / 250 w zimie, i tak sobie dopasuj stopy. Przy trasie 1k+ km będziesz miał 5 ładowań, tego nie przeskoczysz.
 

nabrU

Moderator
Dokładnie, nie ma się co przejmować co ABRP pokazuje. Nie w sensie, że prognozuje źle. Po prostu realny ruch i tak będzie wolniej, w DE będzie pewnie trochę robót na autostradach (i wtedy jest 80km/h) więc czas jazdy od ładoarki do ładowarki może w efekcie być dłuższy.

Choć generalna zasada przyjazdu poniżej 10% SOC i ładowanie tak do 50-60% aby było jak najszybciej się sprawdza, poza przypadkami, że z jakiegoś powodu stoimy dłużej (np. dłuższy posiłek) wtedy chcąc-niechcąc samochód łąduje się dłużej do większego SOC.
 

sigg

Posiadacz elektryka
Kieruj się zasadją że jadąc 140km/h nontoper zrobisz 300km w lecie / 250 w zimie, i tak sobie dopasuj stopy. Przy trasie 1k+ km będziesz miał 5 ładowań, tego nie przeskoczysz.
Tylko to zakłada ładowanie prawie do pełna, co z tego co rozumiem, nie jest optymalne czasowo.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Oczywiście, skróciłem to dość ordynarnie, ładujesz sie do kolejnej najdalszej ładowarki. Problemem jest to że faktycznie te ładowarki są do kitu rozlokowane. Ja jadąc do Chorwacji starałem się zatrzymywać co 250-260km a i tak auto podpowiadało mi ładowarki oddalone od siebie co 160-180.
Co wychodzi szybciej czy dłużej ciężko powiedzieć, ja już w pewnym czasie dałem se spokój i jade jak ten koń jak mi nawigacja pokazuje. Jak czasmi doładuje więcej to zdaża się nawigacji wyliczyc nową ładowarke o ile taowa jest na trasie. W chorwacji dla przykładu jest bardzo biednie, wiec szaleństwa z wyborem nie ma. U Niemca myśle że można wybrzydzać i na siłę przejechać jakąś ładowarkę i podjechać na kolejną o te 80km dalej.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Mzsz tutaj symulacje Częstochowa Split 1213km. Generalnie ustawione auto 100% SoC , reference speed 140km/h. Ładowanie Few but Long. I generalnie to bardzo podobnie przyjechałem. Ale musiałem dłużej stać na ładowarkach bo mają niższe ładowanie niż wpisane.
 
Top