MY 2024 AWD LR 19” - zasięgi

Hermes

Posiadacz elektryka
Ja natomiast powiem, że o ile Leafem 2019 dbałem o prędkość, zużycie i planowałem ładowarkę na trasie (choć ostatnimi czasy głównie tylko "tę kolejną"), to Y LR po prostu jadę. Jak autostrada to ok. 140 (L2 to było 95-110 czasami), jak droga wolniejsza to wolniej. Co prawda ostatnia trasa do była Europa Zachodnia i po prostu ładowałem tam, gdzie auto sobie wybrało, a po Polsce to trzeba będzie coś jednak zaplanować - tym niemniej przestałem aż z takim naciskiem patrzeć na zasięg. Po prostu - trzeba będzie, to się naładuje :)
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Nie robiłem jeszcze dużo tras, ale dzielę się danymi, jakich sam szukałem przed zakupem TMY LR AWD 19":
1716275519384.png

Uwagi:
1. Trasy ze średnią prędkością powyżej 100km/h - więc załapały się głównie niemieckie autostrady i A2 do zachodniej granicy
2. Średnia prędkość do 125km/h to zazwyczaj tempomat na 150km/h; średnia prędkość pod 130km/h to raczej jazda bez tempomatu
3. Efficiency 53-54% to był paskudny dzień ze ścianą deszczu i wiatrem w dużym stopniu w twarz
4. Latem oryginalne opony, zimą Continental Wintercontact TS 870

Zasięg nominalny 520km, więc zakładam minimalnie przy prędkościach autostradowych:
* zimą efektywność >55% = 286km
* wiosną/jesienią efektywność >60% = 312km
* latem efektywność >65% = 338km

Moje doświadczenia są raczej takie, że jedziesz pierwszy odcinek ~3h / 320 km (100 -> 5%), a następne odcinki po ładowaniu 20-25 minut ~2h / 220 km (70 -> 5%)
A w trasie założenia mam mniej więcej tak jak Michał, ale jak widać - różnie to wychodzi.
 
Top