Najbardziej Pożądane Funkcje Tesli

Tłumaczenie z NotATeslaApp



Coś dodalibyście do listy?


Cechy zewnętrzne​

Lepsze oświetlenie podłoża​

Tesla China już dostała kilka opcji oświetlenia podłoża jako akcesorium sklepowe. Nic nie powstrzymuje Tesli przed uczynieniem tych świateł standardem.

Kamera zderzakowa​

Przednia kamera zderzakowa byłaby niezwykle przydatna w większości Tesli - a właściciele Cybertruck już wskazują, że jest przydatna podczas parkowania. Słyszeliśmy, że Model S i Model X w końcu je dostaną i oczekuje się, że odświeżony Model Y Juniper również je będzie miał.

Czujniki deszczu​

Czujniki deszczu to coś, o czym rozmawialiśmy bardzo dogłębnie - i istnieją fizyczne ograniczenia tego, jak dobrze Tesla może wykrywać deszcz za pomocą istniejących kamer. Podczas gdy kamery działają dobrze dla FSD, obecna implementacja utrudnia jazdę z automatycznymi wycieraczkami w lekkim deszczu.

Ulepszony uchwyt na przednią tablicę rejestracyjną​

Dostarczany przedni uchwyt na tablicę rejestracyjną dla Tesli jest przymocowany dwustronnym klejem 3M. Odpada podczas mycia w myjni samochodowej, ulewnego deszczu i ogólnie po prostu nie trzyma dobrze z czasem. Chcielibyśmy zobaczyć lepszą opcję OEM.

Cechy wnętrza​

Regulowane uchwyty na kubki​

Dlaczego Tesla nie ma odpowiednio regulowanych uchwytów na kubki? Gumowe elementy w uchwytach na kubki ledwo dostosowują się do czegokolwiek poza największymi przedmiotami - ale doceniamy, jak duże są uchwyty na kubki. Mogą w nich zmieścić kubek o pojemności około 0,5l.

Lepsze tłumienie drzwi​

Sporo pojazdów używa pianki akustycznej lub izolacji w drzwiach pojazdu - szczególnie te bliższe cenie Modelu S, Modelu X i Cybertruck. Chcielibyśmy zobaczyć, jak Tesla wypełnia puste przestrzenie w drzwiach lepszym akustycznym materiałem tłumiącym. Niektórzy użytkownicy, od których słyszeliśmy, wypełnili puste przestrzenie w swoich drzwiach Modelu Y lub Modelu 3 i zauważyli znaczną poprawę w redukcji hałasu drogowego.

Wspomagane silniczkiem lusterko wsteczne​

Kiedy wchodzisz do Tesli, natychmiast dostosowuje się ona do twoich preferencji podczas korzystania z telefonu jako klucza. Jednak jedynym elementem, który się nie dostosowuje, jest lusterko wsteczne. Niektóre marki premium zaczęły montować wspomagane lusterka wsteczne lub lusterka wsteczne, które zapewniają wyświetlacz wideo kamery cofania.

Korek spustowy Frunk​

Frunk potrzebuje korka spustowego. Jeśli napełnia się wodą, masz tylko trzy opcje - opróżnić go odkurzaczem mokrym/suchym, pozwolić mu odparować lub rozebrać dobry kawałek frunka, aby go wysuszyć. Będzie można również używać frunka jako lodówki - wkładając lód i zimne napoje bez konieczności przechowywania ich w oddzielnie izolowanym pojemniku.

Wyświetlacz Heads-Up (HUD)​

To jest trochę prośba o gruszki na wierzbie, ponieważ Elon Musk już ją odrzucił, ale posiadanie wyświetlacza heads-up dla kierowcy wydaje się dość futurystyczne i zaawansowane technologicznie. Nowoczesne myśliwce, samoloty pasażerskie, a nawet statki, wykorzystują tę technologię, aby uzyskać informacje bezpośrednio przed użytkownikiem, i ma ona swój przypadek użycia. Można poczuć się komfortowo, widząc nawigację, prędkość i inne kluczowe informacje na szybie.

Fotele do masażu​

Tesla miała kiedyś fotele do masażu w Modelu S i Modelu X. Jest to funkcja, której teraz brakuje wielu użytkownikom, przy ciągłym poszukiwaniu przez Teslę obniżenia kosztu jednostkowego pojazdu. Fotele do masażu to kolejna standardowa opcja pojazdu premium i chcielibyśmy, aby w pewnym momencie wróciły.
Pomogłoby to zmniejszyć lukę w luksusie między Modelem S a Lucid Air lub innymi luksusowymi pojazdami.

Ulepszone bezprzewodowe ładowarki do telefonów​

Bezprzewodowe ładowarki do telefonów w Tesli - w każdym z ich pojazdów - były powszechnie wyśmiewane jako grzejniki do telefonów. Wiele nowoczesnych telefonów jest w stanie wydajnie ładować 35W lub więcej, więc nie ma powodu, aby Tesla skąpiła na stosunkowo małe 15-watowe ładowarki w pojeździe elektrycznym. Chcielibyśmy, aby Tesla wprowadziła lepsze ładowarki do swoich pojazdów i wiemy, że mogą to zrobić - przenośna ładowarka bezprzewodowa dostępna w sklepie Tesli jest już znacznie lepsza niż to, co jest dostępne w jakiejkolwiek Tesli.
Musk wcześniej powiedział, że Tesla doda opcję wyłączenia bezprzewodowych ładowarek Tesli, jeśli ich nie używasz.

Funkcje oprogramowania​

Wysokość​

Tesla dodaje więcej informacji o pogodzie i ulepsza mapy w aktualizacji 2024.32.Niektórzy użytkownicy chcieliby zobaczyć aktualną wysokość pojazdu wyświetlaną na ekranie.

Widok z lotu ptaka​

Tesla w większości rozwiązała tę prośbę o funkcję dzięki zaktualizowanemu Park Assist, ale nadal chcielibyśmy wprowadzić trochę koloru i tekstury do obrazu. Może pomóc kierowcom wyłapać ważne informacje, które czasami są pomijane, nawet przy wyjątkowo szczegółowym renderowaniu, które zapewnia Park Assist.

Powiadomienie o telefonie pozostawionym na ładowarce​

Prosty alert, że telefon został pozostawiony na ładowarce - jeden dla kierowcy i jeden dla pasażera, gdy drzwi są otwarte, byłby miły dla zapominalskich ludzi. Ktoś, kogo znasz, prawdopodobnie zostawił swój telefon na ładowarce, kiedy go podrzuciłeś, a może zostawiłeś swój.

Dodaj więcej kamer do widoku kamery​

Widok kamery w pojeździe obecnie wyświetla tylko 3 kamery - boczne repeatery i kamerę cofania. Tesla powinna umożliwić łatwe wyświetlanie wszystkich kamer w pojeździe w widoku kamery, zwłaszcza gdy pojazd się nie porusza. Cybertruck, który zawiera kamerę z przednim zderzakiem, może również przełączać się między przednimi i tylnymi kamerami, ale oba nie mogą być wyświetlane w tym samym czasie.

Sklep z aplikacjami Tesla​

Elon Musk wspomniał kiedyś, że pojazdy Tesli otrzymają App Store, a deweloperzy mogą tworzyć aplikacje specjalnie dla pojazdów Tesli. Niestety, nie otrzymaliśmy niczego takiego, a dopiero niedawno otrzymaliśmy dodatkowe funkcje muzyczne, takie jak Apple Music, YouTube Music i SiriusXM streaming, który również pojawi się wkrótce.
Nawet Zoom przyszedł jako aktualizacja pojazdu - ale jest wielu użytkowników innych programów konferencyjnych lub komunikacyjnych, takich jak Discord, Slack, Microsoft Teams lub Google Meet, które można wprowadzić na pokład za pośrednictwem App Store.

Rozszerzone sterowanie głosowe/obsługa Grok​

Obecny schemat sterowania głosowego Tesli jest dość ubogi pod względem funkcjonalności. Możesz wykonać kilka podstawowych zadań, ale poproś o skomponowanie wiadomości tekstowej, a otrzymasz coś, co nie jest w ogóle przydatne. Ponadto Elon wcześniej wspomniał o wsparciu Groka w pojeździe - a Grok w końcu otrzyma wsparcie głosowe. Chcielibyśmy zobaczyć to połączenie i uzyskać odpowiedniego asystenta AI w pojeździe do obsługi zadań głosowych. Tesla już dodała inteligentnego asystenta w Chinach, więc mamy nadzieję, że wkrótce to się stanie.

Kickdown w Chill​

To jest dość proste. Jeśli samochód jest w trybie chill i wciśniesz pedał przyspieszenia do podłogi, samochód powinien "dostać kopa" i przejść do trybu Standardu. W pojazdach z 3 trybami jazdy, kickdown w Standardzie powinien przejść do trybu Plaid, Insane lub Beast.

Wstępne kondycjonowanie baterii do ładowarek innych firm​

Obecnie nie ma możliwości ręcznego wstępnego kondycjonowania baterii Tesli w celu użycia szybszej ładowarki innej firmy. Tesla obecnie automatycznie wstępnie kondycjonuje baterię dla Superchargerów i wybranych ładowarek innych firm w Europie. Byłoby przydatne, gdyby Tesla rozszerzyła tę funkcję na dodatkowe regiony, a także dodała opcję ręcznego kondycjonowania baterii w niektórych scenariuszach. Możesz nawigować do szybkiej ładowarki, której nie ma na mapie, lub jeśli masz Supercharger, który jest w pobliżu, krótka jazda nie wystarczy, aby wstępnie przygotować baterię. Umożliwienie użytkownikom ręcznego i wcześniejszego rozpoczęcia kondycjonowania wstępnego zaoszczędziłoby im czasu przy ładowarce.
Poza Europą możesz nakłonić pojazd do wstępnego kondycjonowania akumulatora do pobliskiego Superchargera - możesz tam nawigować i po prostu tam nie jechać. Ale poza tym, Tesla nie oferuje łatwego sposobu na rozpoczęcie wstępnego kondycjonowania pojazdu do ładowania DC. Prosty przycisk w interfejsie ładowania rozwiązałby ten problem.

Powiadomienie o wejściu​

Wybierana muzyka przy wejściu lub dzwonek wejściowy byłby fajny - po prostu kolejny sposób na uczynienie Twojej Tesli twoją. Mamy już niestandardowe dźwięki blokady, więc czemu nie?

Rozpoznawanie twarzy dla profili kierowcy i pasażera​

Tesla już automatycznie rozpoznaje kierowców i automatycznie ładuje profile pojazdów w oparciu o telefon komórkowy znajdujący się najbliżej drzwi bocznych kierowcy. Jednak czasami nie działa to poprawnie, zwłaszcza jeśli ktoś ma skonfigurowany klucz w telefonie, a ktoś inny używa karty klucza.
Posiadanie rozpoznawania twarzy przy wejściu w celu automatycznej korekty i dostosowania profilu kierowcy i profilu pasażera sprawiłoby, że proces ten byłby bardziej niezawodny i prostszy. Tesla ma już patent na rozpoznawanie twarzy do ładowania preferencji użytkownika, więc może ten jest już w przygotowaniu.

Ustaw minimalne naładowanie baterii w miejscu docelowym​

Możliwość ustawienia minimalnej baterii po przybyciu do określonego miejsca docelowego byłaby przydatną funkcją - zwłaszcza gdy gdzieś jedziesz, a następnie planujesz jeździć lub nie będziesz miał w pobliżu ładowarki. W obecnej sytuacji Planer Podróży Tesli pozostawi Ci minimalną ilość baterii - wystarczającą, aby dostać się do najbliższego Superchargera.
Chociaż zoptymalizowane podejście jest miłe, chcielibyśmy mieć suwak do regulacji preferowanego stanu naładowania.

Funkcje aplikacji Tesli​

Wsparcie zegarka​

Byłoby wspaniale mieć oficjalne wsparcie dla Apple Watch i Android Wear. Inni producenci, nawet starsze auta, teraz obsługują inteligentne zegarki i Tesla musi nadrobić zaległości w tym względzie. Aplikacja nie musi robić nic wymyślnego, ale możliwość łatwego uruchomienia klimatyzacji, odblokowania pojazdu lub użycia zegarka jako klucza do pojazdu byłaby ogromnym dodatkiem. Musk nawet potwierdził, że nadchodzi wsparcie dla zegarków. Czy możemy się tego spodziewać w ramach świątecznej aktualizacji Tesli 2024?

Rozpocznij pokazy świetlne z aplikacji​

Obecnie jedynym sposobem na rozpoczęcie pokazu świateł Tesli jest sam pojazd. Obecnie nie możesz uruchomić pokazu z aplikacji Tesla. Taka możliwość sprawiłaby, że bardzo łatwo byłoby wybrać i uruchomić pokaz świetlny zapisany na dysku USB i podziwiać go z zewnątrz w dogodnym dla ciebie czasie, zamiast wskakiwać do pojazdu. Bylibyśmy również bardzo zachwyceni, gdybyś mógł zapętlić Lightshows, aby impreza mogła się rozpocząć po jej rozpoczęciu.

Przycisk przygotowania baterii​

Podobnie jak przycisk kondycjonowania wstępnego w pojeździe dla ładowarek innych firm, aplikacja Tesla powinna również mieć przycisk do wstępnego kondycjonowania baterii. To ułatwi użytkownikom, zwłaszcza tym, którzy nie mają ładowania w domu - przygotowanie pojazdów do szybkiego ładowania DC przed wyjazdem.

Sterowanie bramą garażową​

Właściciele Tesli, którzy zdecydowali się wyposażyć swoje pojazdy w HomeLink, lub ci, których pojazdy były już wyposażone w HomeLink, mają kontrolę nad drzwiami garażowymi z wnętrza pojazdu. Podczas gdy Tesla pozwala ci otworzyć twoje pierwsze zaprogramowane drzwi garażowe za pośrednictwem aplikacji, jesteś ograniczony tylko do pierwszego. Fajnie byłoby móc wybrać, które drzwi garażowe chcesz otworzyć po naciśnięciu przycisku HomeLink. Byłoby to całkiem przydatne narzędzie - szczególnie w połączeniu z Actually Smart Summon, kiedy tylko to się pojawi.

Funkcje FSD / AutoPilot​

Więcej możliwości transferu FSD​

Podczas gdy Elon wcześniej podkreślał, że najnowsza okazja do transferu FSD jest ostatnią - naprawdę mamy nadzieję, że Tesla nadal dostarczy więcej takich możliwości - zwłaszcza gdy Hardware 3 stanie się spuścizną i AI5 zostanie wprowadzona.

Wydłużenie zasięgu Smart Summon​

W obecnej sytuacji zasięg Smart Summon jest bardzo ograniczony. Jest dużo krótszy niż przeciętny parking - tylko 65 m. Gdy pojawi się Actually Smart Summon, mamy nadzieję, że Tesla zwiększy ten zasięg, w przeciwnym razie nadal będzie użyteczny tylko w określonych okolicznościach.

Inne prośby o funkcje​

Lepsze czasy obsługi i rozwój mobilnych serwisów​

Tesla niedawno zwolniła sporo personelu na początku 2024 roku, a Tesla Service była jedną z sekcji najbardziej dotkniętych. Z tego powodu wiele lokalizacji doświadcza dużego obciążenia serwisowego i wydłużonego czasu na sprawdzenie pojazdów. Tesla musi skupić się na poprawie czasu pracy, a także na rozszerzeniu swoich Mobile Service Rangers. Pomoże to Tesli utrzymać reputację jako marki.

Program Poleceń​

Kiedy początkowo to pisaliśmy, wysłaliśmy prośbę do Tesli o przywrócenie programu poleceń. Tesla zakończyła swój program poleceń na początku tego roku, a Elon Musk powołując się na to, że był to dodatkowy koszt, który Tesla musiała ponieść z każdym pojazdem.
Właśnie w miniony weekend Tesla ponownie wprowadziła swój program poleceń w USA. Nie tylko to, ale faktycznie ulepszyli to w porównaniu z poprzednim programem, który pozwalał kupować tylko niektóre produkty sklepowe.

Funkcjonalność Vehicle-to-Load/Vehicle-to-Home​

Cybertruck w końcu wprowadził Tesla Power Share do pojazdów Tesli, z funkcjonalnością Vehicle-to-Home. To fantastyczny pierwszy krok - ale chcielibyśmy zobaczyć to w całym składzie. Jest to szczególnie ważne, ponieważ niedawno osoba trzecia wykazała, że dwukierunkowe ładowanie działa w pojazdach Tesli - a mianowicie w modelu Y z 2022 roku.
To powinna być standardowa funkcja w całej ofercie Tesli.

Bezprzewodowe ładowanie pojazdu​

Ta funkcja prawdopodobnie pojawi się najpierw z Robotaxi - ale chcielibyśmy, aby Tesla wprowadziła możliwości bezprzewodowego lub automatycznego ładowania do swoich pojazdów. Tesla wcześniej kupiła Wiferion - firmę zajmującą się bezprzewodowym ładowaniem EV i pokazała matę ładującą Wiferion pod Teslą zaparkowaną w garażu. Od tego czasu nic nie słyszeliśmy na tym froncie - ale najprawdopodobniej więcej na ten temat 10 października.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To byl powód zamontowania takowej w Tm3. z ekranikiem z AP Yanosik i ABRP itp

A na filmiku to już druciarnia ale do rozważenia i modyfikacji aby to zautomatyzować i ogarnąć estetycznie
Ja teraz nie potrzebuję wyjeżdżam na tylnym widoku. A jak są krawężniki to podnoszę zawieszenie
Piękna robota :) facet się nie szczypie


 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zawsze parkuję tyłem (nawyk z parkowania motocyklem) to raz , a dwa to że w Teslach u nas Frunk jest nr1 jako bagażnik . To 95% pakowania zakupów . Szczegolnie gdy jest tak duży jak w X.
Po trzecie Autopark też tak robi i coraz częściej się tym bawię
Ma to zalety przy wyjeździe, lepiej widać co się dzieje w okolicy .
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Co do pożądanych funkcji, to zapamiętanie pozycji klapy bagażnika w zależności od miejsca. Mam zapamiętaną niższą pozycję bo w garażu wali w bramę i ostatnio na mieście zapominałem się i przywaliłem w zamek klapy głową.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
To byl powód zamontowania takowej w Tm3. z ekranikiem z AP Yanosik i ABRP itp

A na filmiku to już druciarnia ale do rozważenia i modyfikacji aby to zautomatyzować i ogarnąć estetycznie
Ja teraz nie potrzebuję wyjeżdżam na tylnym widoku. A jak są krawężniki to podnoszę zawieszenie
Piękna robota :) facet się nie szczypie


Fajne ale zawsze jestem ciekaw jak ta kamerka wygląda po jeździe. Nie wspominając uż o jeździe w deszczu. Ta tylnia się szybko syfi a z przodu to już w ogóle pewnie? Co ciekawe kamerki w błotnikach w ogóle się nie brudzą :)

Zawsze to jakaś opcja.
Bez tego lepiej parkować tyłem, co trochę dziwi na parkingu 😀.
Zauważyłem, że tył jest lepiej chroniony przez sentry niż przód. Nie dość że jest szerokokątna kamera w tylnym zderzaku to jeszcze dodatkowo boki auta są kryte przez kamery w przednich błotnikach. Przód to praktycznie tylko jedna kamera w szybie i to w dodatku nie ta o najszerszym FOV. Ze względu na to i na brak nagrań ze słupków B z przodu jest sporo martwej strefy po obydwu bokach.
Raz miałem sytuację, że zaparkowałem tyłem a kobita która koło mnie parkowała (przodem) przytarła mnie swoim przednim zderzakiem o mój przedni zderzak (na szkicu moje żółte auto i czerwone babsztyla co nie umie jeździć). Akurat siedziałem w aucie, zapisałem nagranie z ciekawości. Po obejrzeniu stwierdziłem, że gdyby sprawczyni odjechała to w ogóle nie nagrałoby mi się ani samo zdarzenie (moment obcierania) ale nawet jej tablice rejestracyjne. Od tamtego czasu jednak parkuje przodem :)
1729509673578.jpg
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Kamera o czym dawno pisałem nigdy mi sie nie zabrudziła , co było dziwne.Tylna owszem. Ta jak i boczne zasze czysta nawet w deszcz jak boczne oryginalne nie pamietam kiedy przecierałem w obu autach ?
Co fajne wlacza sie zawsze zawsze do ok 17km/h i jak wykryje cóż z przodu
Kolejny raz ten stary filmik
Potem miałem już AA bezprzewodowo

 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Przód samochodu jest zawsze dużo czystszy niz tył, nie licząc owadów. Z tyłu jest martwa strefa icały brud sie osadza. Przodem często nie jestem w stanie zaparkować, sporo w mieście jest miejsc ktore są bardzo wąskie i jeśli droga nie jest szeroka, np jednokierunkowa z jednym pasem to przodem nie da się wjechać taką krową.
 
Top